يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

تصویب تحریم جدید مساوی با پایان مذاکرات

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 326162
عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه شب گذشته اعضای این کمیسیون با مسئولان وزارت خارجه و تیم مذاکره‌کننده، گفت: در این نشست بر عدم ادامه مذاکرات در صورت تصویب تحریم‌های جدید در کنگره آمریکا تأکید شد.
به گزارش جهان، محمد‌حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جلسه شب گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه، اظهار داشت: در این جلسه آقای ظریف به همراه معاونانش و همچنین اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از جمله آقایان عراقچی و تخت‌روانچی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه مسئولان وزارت امور خارجه گزارشی از مذاکرات ژنو یک و ۲ با ۱+۵ ارائه کردند، افزود: در نشست شب گذشته، اعضای کمیسیون و همچنین مسئولان وزارت امور خارجه بر این موضوع که باید خطوط قرمز نظام مانند عدم تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در داخل کشور به هیچ عنوان در مذاکرات دنبال نشود، مورد قرار گرفت، همچنین در این نشست بر عدم پیگیری موضوع تعطیلی سایت‌های فردو و اراک و سایر سایت‌های هسته‌ای کشورمان و همچنین عدم انتقال اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد به خارج از کشور، نیز تأکید و بیان شد که موضوع قبول پروتکل الحاقی جزء اختیارات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیست و باید قبول این پروتکل به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه اخیراً کنگره آمریکا موضوع تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را مطرح کرده، در نشست شب گذشته کمیسیون با مسئولان وزارت خارجه، تأکید شد به طرف آمریکایی بگویند در صورتی که تحریم‌های جدیدی در کنگره این کشور به تصویب برسد، در این شرایط به هیچ وجه ادامه مذاکرات لزوم و معنا و مفهومی ندارد و ما خواستار تعطیلی مذاکرات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه، درباره موضوع سیاست‌های خصمانه فرانسه که به عنوان بازیگر صهیونیست‌ها در مذاکرات ژنو ۲ با هدف به بن‌بست رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایفای نقش می‌کرد، نیز بحث و تبادل‌نظر شد.

نماینده اراک در مجلس در پایان متذکر شد: در این نشست همچنین بر رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات روز چهارشنبه مجدداً تأکید و مقرر شد در صورتی که تحریم‌های جدیدی در کنگره آمریکا علیه ایران به تصویب برسد، مذاکرات ادامه نمی‌یابد چون معنا و مفهومی نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *