جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

عدالت درباره سران فتنه باید اجرا شود

فتنه گران حالا حالاها بدهکار مردم هستند
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 326125
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه گران حالا حالاها بدهکار مردم هستند.عدالت درباره سران فتنه باید اجرا شود. یکی از دلایل جری و گستاخ شدن غربی ها برای تشدید تحریم ها عملکرد و اثر تخریبی فتنه گران بود.
به گزارش جهان، فاطمه آلیا در گفت‌وگو با تسنیم، در توضیح اینکه برخی در تلاش هستند تا با تطهیر سران فتنه شرایط رفع محدودیت آن ها را فراهم کنند اظهار کرد: قدر مسلم همه به خوبی به ابعاد فتنه ۸۸ واقف هستند و فتنه گران با رهبری سرانشان در آن حادثه خسارت های مادی و معنوی فراوانی به نظام وارد کردند.

فتنه گران عامل فراهم کردن شرایط یارگیری از درون نظام برای معاندان شدند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، عملکرد فتنه گران موجب دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور دانست و افزود: با شرایطی که عاملان فتنه در کشور ایجاد کردند در عرصه بین المللی اجازه دادند که معاندان نظام از داخل کشور برای از بین بردن نظام و انقلاب اسلامی یارگیری کنند.

عضو جبهه پایداری بی احترامی به اهل بیت(ع) و مقدسات مردم را از جمله رفتارهای فتنه گران عنوان کرد و گفت: فتنه ۸۸ در جهت زیان رساندن و اهانت به مردم وسیع بود و در این راستا محاکمه سران فتنه در داخل کشور از جمله موسوی و کروبی حداقل مطالبات مردم است.

وی تصریح کرد: جامعه این توقع را دارند که قوه قضائیه برخورد لازم را دربرخورد و محاکمه سران فتنه انجام دهند هرچند جبران خساراتی که به نظام و مردم وارد شده زمان می برد.

تاثیر تخریبی رفتار فتنه سبب تشدید تحریم هاست

آلیا با تاکید تاثیر کارهای فتنه گران در روابط بین المللی ایران افزود: یکی از دلایل جری و گستاخ شدن غربی ها برای تشدید تحریم ها عملکرد و اثر تخریبی فتنه گران بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فتنه گران حالا حالاها بدهکار مردم هستند اما اخیرا عده ای تلاش دارند با فضاسازی و حساسیت زدایی از جامعه بحث رفع حصر از سران فتنه را مطرح می کنند بدون اینکه محاکمه صورت گرفته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ریاست قوه قضائیه در مصاحبه و موضع گیری های خود بر محاکمه سران فتنه تاکید کرده اند و این توجه وجود دارد که سران فتنه باید محاکمه شوند.

وی با بیان این مطلب که طبق قانون اساسی همه ملت در برابر قانون مساوی اند، تاکید کرد: عدالت حکم می کند سران فتنه محاکمه شوند.

محاکمه فتنه گران حداقل مطالبه ملت از دستگاه قضاست

آلیا گفت: سران فتنه علی رغم عملکرد اشتباه خود حتی حاضر به عذرخواهی از حضور مردم نشده اند به طوری که خاتمی در سخنرانی های خود درباره بحث فتنه اعلام می کند برخی از ما می خواهند توبه کنیم اما ما به عملکردمان افتخار می کنیم.

عضو کمیته بانوان جبهه پایداری درباره تخفیفاتی که نظام ممکن است پس از محاکمه سران فتنه برای آن ها قائل شود، اظهار کرد: براساس قول رئیس قوه قضائیه به ملت این ها باید محاکمه شوند البته نظام ممکن است تخفیفاتی را برای مجرمان در نظر بگیرد اما حداقل مطالبه مردم و خانواده هایی که آسیب دیدند خواهان اجرای عدالت و محاکمه سران فتنه هستند.

وی اظهار نظرهای برخی شخصیت ها در تطهیر سران فتنه را بی تاثیر خواند و بیان کرد: خیلی ها به زعم خودشان با عوض شدن دولت و شروع سهم دادن به برخی اصلاح طلبان در دستگاه های مختلف و استفاده از آن ها فکر کردند می توانند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و بحث رفع محدودیت سران فتنه را مطرح کنند.

آلیا درباره موضع مجلسی ها درباره رفع حصر و محدودیت های سران فتنه تصریح کرد: مجلس به موقع موضع خود را اعلام کرد و درخواست محاکمه سران فتنه را نیز به قوه قضائیه داد.

مجلسی ها در بحث محاکمه با فتنه گران اتفاق نظر دارند

این نماینده مجلس با تاکید براینکه قوه قضائیه قول داده که در فرصت مناسب وقتی فرایند رسیدگی طی شد محاکمه صورت خواهد گرفت، افزود: مجلس هم منتظر محاکمه است و هر وقت لازم باشد مجلس یا جمعی از نمایندگان به صورت مستقل در این مورد موضع گیری خواهند کرد.

آلیا تاکید کرد: تمام مجلس در بحث محاکمه سران فتنه اتفاق نظر دارند و شاهد این مثال هم رای اعتماد به وزرای دولت یازدهم است در مجلس تفاوت سلیقه وجود دارد اما در بحث فتنه گران همه نمایندگان درباره محاکمه فتنه گران و مقابله با فتنه اتفاق نظر دارند و همفکر هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
Iran, Islamic Republic of
ترابخدااين دونفررامحاكمه كنيدتاهمگان برخيانتها وجناياتشان واقف شوندبعداگرميخواهيدبخاطرخدمات گذشته شان عفوشوندياتخفيف مجازات بگيرندآنهارامشمول رافت قرادهيدالآن بعضيهاتصوردارنداين افرادبيگناه هستندوبدون محاكمه وتفهيم اتهام درحصرميباشند!