شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۴
۱۵

دلیل عذرخواهی زیباکلام از زنان چه بود؟

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 325460
صادق زیباکلام در بخشی از مصاحبه اخیر خود با روزنامه ابتکار گفته است: اگر شما با سند پيدا کرديد که آقاي دکتر توکلي يک ريال از اموال بيت المال را مستقيم و غير مستقيم را بطور نامشروع برداشته و استفاده کرده باشد من اسمم را عوض مي‌کنم و ميذارم مثلاً پريچهر زيباکلام و لباس زنانه تنم مي‌کنم. جهت اطلاعتان بگويم كه داماد من يعني پسر آقاي توكلي مستاجراست و از قضا نصف پول اجاره اش را هم من داده‌ام.
دلیل عذرخواهی زیباکلام از زنان چه بود؟
به گزارش جهان به نقل از  پارسینه، پس از انتشار این مصاحبه در صفحه فیس بوک زیباکلام متن زیر منتشر شده است:
 
عذرخواهی از بانوان محترم
با سلام و عرض ادب به همه بانوان ارجمند.
 
با کمال تاسف و شرمندگی، بنده در جایی از مصاحبه اخیر با روزنامه «ابتکار» (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152001953749767) اصطلاحی به کار برده‌بودم که از بابت آن از همه بانوان عزیز و کاربران فیس‌بوک صمیمانه و از ته‌دل پوزش می‌طلبم. بنده قصد ندارم با توضیحاتی که می‌خواهم بدهم سخن سخیف و زشتم را توجیه کرده‌باشم. اما واقعیت آن است که فضای مصاحبه آن شب در اطاق هیات تحریریه روزنامه ابتکار بی‌شباهت به محاکمه، بازپرسی و شاید بدتر، بازجویی نبود.
 
همه اعضاء تحریریه روزنامه جمع شده‌بودند و عرض کردم مصاحبه نمی‌کردند بلکه بازجویی می‌کردند. تعدادشان باورکنید به 8 یا شاید 10 نفر می‌رسید. در بخشی از مصاحبه آنان می‌خواستند ثابت کنند که بنده از رانت سیاسی و امنیتی آقای دکتر توکلی برخوردارم. و بنده هم پاسخ می‌دادم که شما ایشان را از نزدیک نمی‌شناسید. ایشان برای نزدیکان‌شان هم حاضر نیستند اعمال نفوذ کنند چه رسد برای بنده.
 
بنده در دفاع از عرایضم، به سلامت و صداقت کم‌نظیر مالی ایشان اشاره داشتم که برخی از آن دوستان مخالفت کرده و مواردی را مثال آوردند که حرف و حدیث هایی به دکتر توکلی نسبت داده‌شده. در این قسمت بود که بنده در اوج حرارت و «جر و بحث» در دفاع از پاکی دکتر توکلی با آن آقایان، مرتکب آن سخن سخیف شدم. اینها که گفتم به‌هیچ‌روی قصدم توجیه و کاستن از بار تقصیراتم نبود. البته اگر متن مصاحبه را برایم قبل از چاپ ارسال کرده‌بودند قطعا آن جمله را حذف می‌کردم.
 
به نظر من تحریریه خود روزنامه هم می‌بایستی آن قسمت را حذف می‌کرد. همچنان که برخی مطالب دیگر را مقتضی ندانستند و حذف کردند. در ضمن محض اطلاع دوستان هیات تحریریه «ابتکار» و بسیاری از کاربران که موضوع بنده و آقای دکتر توکلی همچنان برایشان مبهم و شبه‌ناک است این توضیح را بدهم که بنده در تمام دورانی که وصلت فرخنده میان دخترم و فرزند ایشان صورت گرفته، یعنی در قریب به 9 سال گذشته، فقط دو بار از ایشان طلب کمک کردم.
 
بار اول در مورد همسر مرحوم شهید دکتر فاطمی بود که در سال 90 بازداشت شده‌بودند. بار دوم در خصوص ملاقات با منسوبین پرونده معروف به 3000 میلیارد تومانی بود که در هر دو مورد، ایشان از هرگونه دخالتی استنکاف نمودند و از بنده هم خواستند که پیگیر کار آنان نشوم. مجددا و باز هم از همه بانوان محترم پوزش می‌طلبم.
 
ایام به‌کام باد
صادق زیباکلام
بیست ویکم آبان‌ماه یک‌هزار و سیصد و نود و دو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک خانم ایرانی
آدم ها در شرایط عادی سنجیده حرف می زنند ولی زمانی که فشار روی آنها شدید شد و اعصاب شان به هم ریخت کنترل محاسباتی ذهن خود را از دست می دهند و واقعیت های ذهنی شان تراوش می کند.
جناب آقای زیبا کلام واقعا از توهین و تحقیر حضرت عالی متشکرم. اینکه چون شمایی به جماعت زنان حقیر نگاه می کند واقعا مایه مباهات و افتخار است. خداوند شما را با رضاخان تان محشور فرماید. ان شاء الله
من چندین بار میزگردهای ایشون رو در تلویزیون دیدم... واقعا احساس تاسف کردم برای شاگردانی که مشی فکری و مکتبیشون رو از این آقای دکتر میگیرن.
آخرین بار در برنامه زاویه شبکه 4 با اجرای یک مجری بسیار ضعیف و ناتوان در علوم انسانی میزگرد داشتند که در اون برنامه آقای زیبا کلام فقط نگفت من اسلام و قرآن رو قبول ندارم...
جهت فکری و مکتبیش همون دوست عزیز لندن نشینشه . همونیکه وحی و امام زمان و ... نفی کرد
موسوی
خوشم میاد سریع میخواین سواستفاده کنین این بنده خدا خودش عذرخواهی کرده از این حرفش جواب شما هم نه بخاطر حرفش بلکه بخاطر اینکه موافقش نیستین از نظر عقاید سیاسی میگین حناتون دیگه رنگی نداره
محمد
شما انگار سیب زمینی تشریف دارین خانم! فکر کنم این عذر خواهی رو از امثال شما کردن
ایشون تحت فشار بازجویی توهین کردند و شما هم بی ادبی می کنید که چرا عذرخواهی را نمی پذیرید. عجب منطق محکمی!
من
باید انصاف داشت .در ایران کم هستند کسانی که بعد از اشتباه خود عذر خواهی کنند با توجیهاتشان کاری ندارم همین که عذر خواهی کردند قابل تامل است بپذیرید.
زرشک
آقای زیبا کلام غیر از این است که آنچه به زبان آوردید باور زشت شما و خود برتر بینی تان نسبت به زنان بود؟
زیر فشار بودم! ده نفر از من بازجویی می کردند؟ قبل از چاپ پاکش می کردم! ... !
آقای زیباکلام چه چیزی را پاک می کردی؟ مزخرفات ذهنی ات را؟ زیر فشار ناخن هایت را هم کشیدند یا فقط سوال می کردند جناب استاد دانشگاه! مدرس محترم علوم سیاسی؟ عالیجنابی که شکنجه را مجاز می شماری البته اگر شکنجه گرش آمریکایی باشد!
داداش
بنام خدای مستضعفان
البته فقط در این مورد نیست که حضرتعالی قاطی میفرمائید در تلویزیون حدود دو هفته قبل هم که بحثی داشتید همینطور هیجانی شدید و شروع به توهین به طرف مقابل کردید که با انسانیت ان اقا و وساطت مجری قضیه ختم شد . ضمنا ایا در طرفداری از رضاخان قلدر خائن دزد وجنایتکار وطنفروش هم شما مورد بازجوئی قرار داشتید ؟
فکر نکنم ! شما انبارک توخالی ئی هستید که فقط های وهوی صاحبان غربی خود را طنین انداز و واگو میکنید . مرگ بر امریکا.
منصف
اینقدر به این بنده خدا گیر ندهید، ایشون خودیه و هر از گاهی بدجوری پته جریان اصلاحات رو میریزه، یا علی.
بابا می خواسته قیافش مثل پری ها بشه نه اینکه خدای نکرده قصد توهین نداشته!
دلیل عذرخواهی زیباکلام از زنان چه بود؟
"در بخشی از مصاحبه آنان می‌خواستند ثابت کنند که بنده از رانت سیاسی و امنیتی آقای دکتر توکلی برخوردارم. "
صادق جان خودتی...!
بسر مناره اشتر همه دم فغان برارد
که نهان شدم من اینجا مکنیدم اشکارا.
بعد هی میگن ایران طنز پرداز موفق نداره! این مرد سوژه خنده است به خدا ، جدا این پریچهر رو با لباس زنونه مجسم کنید!
نه بابا!
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
اوه اوه این طور که دوستان معترض پیش میرند به زودی حکم اعدام دکتر زیباکلام صادر میشه! مردم از خون قاتل فرزندشون می گذرند ما از اشتباه کلامی آدمی که حرفای ارزشمند هم ازش شنیدیم و خودش هم اشتباهش را پذیرفته نمی گذریم؟!!!! فضای ایران ما فضای پشت پا زدنه!
یک شهروند
Iran, Islamic Republic of
البته از دکتر زیبا کلام انتظار می رفت بدون توجیهاتی مثل تحت فشار و ....خیلی ساده عذرخواهی می کردند برای آنچه گفتند (اگرچه ظلم های بیشتری در حق زنان ایرانی میشه که کسی هم نمی بیند ولی خوب معلوم شد که سطح انتظارات از آقای دکتر بیشتر از این حرفاست) ولی از دوستان هم انتظار این همه تندروی نمی رفت.