پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

زرتشتی‌هادرمحرم وصفرمراسم شادی‌ندارند

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 325335
نماینده جامعه زرتشتی ایرانیان گفت:‌ کل جامعه زرتشتیان اعتقاد دارند که امام حسین(ع) شخصی است که از حق مظلوم دفاع کرده و به همین دلیل ما بر این اعتقادیم امام حسین(ع) برای جامعه بشریت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شهر گرگان، از موبد رشید خورشیدیان نماینده جامعه زرتشتی ایرانیان تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم موبد رشید خورشیدیان با اشاره به اینکه جامعه زرتشتی از سال ۱۴۰۰ نسل اندر نسل همواره برای حضرت امام حسین(ع) احترام ویژه‌ای قائل بوده است، ابراز داشت: نظر به اینکه همسر امام حسین(ع) حضرت بی‌بی شهربانو(ع) از جامعه زرتشتی بودند که بعدها به دین مقدس اسلام گرویدند و همسر آن بزرگوار شدند، اصطلاحاً حضرت را داماد جامعه زرتشتی‌ها می‌دانیم.

وی افزود: کل جامعه زرتشتیان اعتقاد دارند که امام حسین(ع) شخصی است که از حق مظلوم دفاع کرده و به همین دلیل ما بر این اعتقادیم امام حسین(ع) نه تنها برای مسلمانان جهان بلکه برای جامعه بشریت است.

نماینده جامعه زرتشتی ایرانیان با تأکید بر اینکه عشق و علاقه به امام حسین(ع) در گذر تاریخ و نسل ‌اندر نسل در جامعه زرتشتی منتقل شده است، بیان داشت:‌ در ماه محرم و صفر به خاطر ابراز همدردی با جامعه هموطنان مسلمان خود به هیچ عنوان جشن و مراسم شادی مانند عروسی و نامزدی برگزار نمی‌کنیم، به این دلیل اینکه اعتقاد داریم که اگر در محرم و صفر خدایی نکرده کسی ازدواج کند، بدیمن است.

وی ادامه داد: در تاسوعا و عاشورا یک خانواده زرتشتی در ایران یا در سراسر جهان اعتقادی دارد که نباید در این روز خریدی را انجام دهد یا لباس و کفش نو بخرد، برای اینکه بدیمن می‌داند.

موبد رشید خورشیدیان اظهار داشت: ما به اعتقاد برادران و خواهران مسلمان خود احترام می‎گذاریم و این احترام را بسیار پسندیده و خرسند می‎دانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *