دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

آتش کینه رژیم بحرین با عزاداران حسینی

چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 325235
شیعیان بحرینی درحالی شعائر حسینی و سوگواری برای سید و سالار شهیدان در ماه محرم را در مناطق مختلف برپا می‌دارند که به اذعان نهادهای حقوق بشری سرکوب عزاداران حسینی در سال جاری از سوی آل‌خلیفه دوچندان شده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نظام بحرین با حمایت و پشتیبانی نظامیان سعودی حملات امنیتی گسترده‌ای را علیه شیعیان بحرین که در این روزها در سوگواری برای سید و سالار شهیدان هستند، آغاز کرده و براساس گزارش‌های رسیده، میزان سرکوبگری‌های رژیم در سال‌جاری به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

خبرنگار فارس در منامه این سوال را بر رهبران معارضان بحرینی و فعالان این کشور مطرح کرد که دلیل مبارزه نظام بحرین با شعائر حسینی را در چه چیز ملاحظه می‌کنند؟

«علی الفایز»، عضو جنبش تمرد بحرین و فعال سیاسی در این‌باره به خبرنگار فارس گفت که رژیم بحرین در طول تاریخ حاکمیتش در بحرین تا به امروز دست نشانده استعمارگران بوده و همواره با شعائر حسینی با ابزارها و شیوه‌های مختلف مبارزه کرده است.

الفایز افزود:‌ اما از زمان آغاز انقلاب مردمی بحرین در ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ تاکنون برای جهانیان این امر کاملا آشکار و ثابت شده است و به نظر من این اقدام آل خلیفه ریشه در این دارد که این رژیم پایه‌گذار رژیمی قبیله‌ای در بحرین بوده و همواره از سوی نظام های تکفیری منطقه‌ مورد حمایت قرار داشته، چون این دو نظام یعنی نظام‌های قبیله‌ای و تکفیری دارای اهداف و خط مشی همسویی هستند.

اما «حسین جواد»، دبیرکل سازمان اروپایی – بحرینی حقوق بشر بر این باور است که نظام بحرین سیاست انتقام از یک طایفه و گروه را در جامعه بحرین پیاده می‌کند که آن هم شیعیان هستند، به ویژه در خصوص برگزاری شعائر عاشورای حسینی که برای مردم بحرین نماد یک انقلاب واقعی است.

جواد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در منامه تاکید کرد که رژیم بحرین به این دلیل به مقابله با شعائر حسینی و سرکوب آنها اقدام می‌کند، چون از این بیم دارد که مردم این شعائر را در عمل پیاده کنند که ترجمه عملی آن قیام علیه ظالمان و ستمگران است، به همین دلیل به طریق ممکن تلاش دارد، آنها را سرکوب کند.

از سوی دیگر «ابراهیم العرادی»، فعال بحرینی نیز در سخنانی گفت که مبارزه رژیم آل خلیفه با شعائر حسینی زاده یک لحظه نیست، بلکه ریشه‌ای دیرینه در این کشور دارد و نشات یافته از کینه و جهل کور کورانه آن و دلایل بی‌شمار دیگر است.

وی در ادامه تاکید کرد که هدف حملات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه شعائر حسینی انتقام از اغلب مردم بحرین است که شیعی هستند و حاکمیت خاندان آل خلیفه بر بحرین را رد می‌کنند.

العرادی توضیح داد: مبارزه آل خلیفه با شعائر و معتقدات شیعیان یک پیام را دارد و آن اینکه رژیم حاکم بر بحرین نه شیعیان و نه اعتقادات آنها را به رسمیت نمی‌شناسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *