جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱۳
۲

عکس / ترکشی کوچک از انفجار عاشورا

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 324834
حزب الله لبنان، با صدور بیانیه ای رسمی، اعلام موجودیت کرد و مسئولیت "عملیات صور" را بر عهده گرفت و نام مجری آن را افشا نمود: "احمد جعفر قصیر" جوانی نوزده ساله شیعه از اهالی روستای "دیرقانون النهر".
به گزارش جهان نيوز، ۱۱نوامبر سال ۱۹۸۲، بندر "صور" در لبنان، شاهد بزرگ ترین عملیات ضد صهیونیستی از تاریخ تاسیس رژیم جعلی اسراییل بود.

مقر سرفرماندهی نیروهای ارتش صهیونیستی در لبنان، به دنبال انفجاری مهیب، به تلی از آهن و خاک تبدیل شد و طی چند روز آینده، جسد بیش از ۶۰ افسر، درجه دار و سرباز صهیونیست، از میان آوار بیرون کشیده شدند. این روز در تاریخ صهیونیست ها با نام "آسون صور" (به معنای "فاجعه صور") ثبت گردید.

آن روزها، لبنان در اشفال "دولت یهود" بود و تا سه سال بعد که صهیونیست ها تا کمربند امنیتی در جنوب لبنان عقب نشینی کردند، کسی متوجه نشد که "فاجعه صور" دستپخت کیست. سرانجام در سال ۱۹۸۵، حزب الله لبنان، با صدور بیانیه ای رسمی، اعلام موجودیت کرد و مسئولیت "عملیات صور" را بر عهده گرفت و نام مجری آن را افشا نمود: "احمد جعفر قصیر" جوانی نوزده ساله شیعه از اهالی روستای "دیرقانون النهر". این روز در تاریخ لبنان، به نام "روز شهید" نامگذاری شد.

شاید در آن زمان هم سردمداران "تل آویو" ندانستند، که جوان لبنانی، در زمان فشردن دکمه انفجار، آوای "با حسین(ع)" بر لب داشته است و "آسون صور" تنها ترکشی کوچک از انفجار بزرگی بود که در روز عاشورای سال ۶۱ هجری در کربلا اتفاق افتاد.

عکسی که می بینید، احتمالا در فردای روز انفجار در مقر سرفرماندهی نیروهای ارتش صهیونیستی در لبنان، گرفته شده است. از ساختمان ۴-۵ طبقه، چیزی باقی نمانده و عملیات خاکبرداری همچنان ادامه دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ildk
بسیار زیبا بود و موفق باشید.
م
روحش شاد، ارواح طیبه شهدا صلوات.