جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
بیانیه پایانی مجمع نمایندگان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

با هوشیاری نتایج مذاکرات را رصد می‌کنیم

وزیر علوم دغدغه نمایندگان را در انتصاب‌ها لحاظ کند
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 324487
مجمع نمایندگان اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه پایانی خود تاکید کرد: وزیر علوم دغدغه نمایندگان مردم را در انتصاب‌ها لحاظ کند.
به گزارش جهان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه پایانی مجمع نمایندگان این تشکل دانشجویی نکاتی را درباره مسائل مختلف کشور اعلام کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

در آستانه ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) جسارت به حرم حضرت زینت(س)، شهادت هموطنمان در سیستان و بلوجستان و همچنین ترور دردناک دادستان زابل مایه تاسف و تاثر فراوان همگان گردید.

ضمن گرامیداشت یاد آن عزیزان از درگاه خداوند متعال برای گل‌های پرپر شده عزیز میهن علو درجات و برای خانواده‌های داغدار صبر جزیل مسالت داریم.

انشاالله خون‌های پربرکت بر زمین ریخته دلاوران حافظ امینت کشور مایه وحدت و پیروزی‌های روزافزون خواهد شد.

لازم به ذکر است انتظار امت شهیدپرور ایران اسلامی از مسئولان امنیتی برخورد شدید با این‌گونه وقایع و پیشگیری از تکرار جنایات این چنین است.

جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان فراگیرترین تشکل دانشجویی و به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، در پایان دومین مجمع عمومی نمایندگان آن اتحادیه نظرات خود را پیرامون مسائل روز کشور به صورت زیر اعلام می‌دارد:

۱. نظر به آنکه مجلس محترم شورای اسلامی، پیرامون بعضی انتصاب‌ها در وزارت علوم نقد جدی دارد و یقیناً این نقد از روی دلسوزی تلقی می‌گردد، شایسته است وزیر محترم علوم با لحاظ کردن دغدغه‌های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مانع از ایجاد فضای سرد ما بین وزارتخانه خود و مجلس شورای اسلامی گردد و از افرادی که سابقه روشنی در بحث فتنه ندارند پرهیز نمایند.

همچنین جا دارد رئیس محترم جمهور توصیه‌های لازم را به آقای وزیر بنمایند. در ضمن با تقدیر از حساسیت نمایندگان مجلس که به این سرعت واکنش نشان داده‌اند از نمایندگان محترم تقاضا می‌شود با اندکی سعه‌صدر، سعی نمایند این اختلاف، به طریقی غیر از استیضاح برطرف گردد.

۲. پرواضح است که فتنه‌گران سال ۸۸ از نظر مردم، مردودند و آخرین میخ تابوت آنها در حماسه ۹ دی زده شده است.

از دولت محترم انتظار می‌رود از عناصری که در فتنه مردود ملت و رهبری شده‌اند پرهیز کند. با توجه به اینکه یکی از نقاط حساس که بعضی از فتنه‌گران بر آن نظر دارند دانشگاه‌ها می‌باشد، نباید اجازه جولان در دانشگاه به آنان داده شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی تندروهای اصلاح‌طلب گلایه‌هایی را از دولت مطرح کرده و در حال سهم‌خواهی برای حضور در رده‌های میانی هستند، امید است دولت تدبیر و امید مانع از حضور کسانی گردد که در ۸ سال اصلاحات و در فتنه ۸۸ خون به دل امت و امام امت کردند.

۳. در بحث مذاکرات هسته‌ای چند نکته مورد توجه است:

الف) همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند"ما از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت می‌کنیم و یقیناً آرزومند موفقیت آنها هستیم اما باید تاکید کرد که این حمایت به معنای تایید همه کارها نیست و در عین حسن ظن و اعتماد هر جا لازم ببینیم بنابر وظیفه برادری خیرخواه انتقادات لازم را یادآور خواهیم شد".

ب) باز همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند"با توجه به گذشته غربی‌ها نسبت به صداقت آنها شک داریم و هر مذاکره‌ای را که بخواهد ما را از حقوق حقه‌مان محروم کند کاملاً مردود می دانیم".

ما با هوشیاری نتایج مذاکرات را رصد می‌کنیم و برای چندمین بار به تیم مذاکره‌کننده نسبت به طرف مقابل هشدار می‌دهیم و از ایشان تقاضا داریم دقت کنند چه چیز می‌دهند و چه به دست می آورند. مواظب باشند چوب هراج به دستاوردهایی که با خون شهدای علمی و ایستادگی ملت به دست آمده نزنند.

۴. سیزده آبان امسال هم مردم با شوری وصف ناشدنی مجدد به میدان آمدند و نشان دادند چیزی از نفرت آنها نسبت به شیطان بزرگ و خوی استکباری‌اش کم نشده است و تا این خوی استکباری پا برجاست شعار مرگ بر آمریکا که همان مرگ بر طاغوت‌ها و مستکبرین تاریخ از گذشته تا آینده است، زنده خواهد بود.

۵. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از وزارتخانه‌های حساس کشور و بسیار اثرگذار است.

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره جنگ نرمی که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران شروع نموده، شایسته است دقت بالایی در کارهای این وزارتخانه صورت گیرد و از ورود یا نفوذ جریانات منحرف در عرصه نیروهای انقلابی جلوگیری گردد.

بهتر است در مطالبی که بر زبان آورده می‌شود و سیاست‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود از اسلام‌شناسانی که در عرصه هنر صاحب‌نظر و تجربه هستند استفاده شود و نظر مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری سرلوحه راهبردها و رویکردها قرار گیرد.

۶. نزدیک به ۱۰۰ روز از تحلیف رئیس‌جمهور محترم می‌گذرد، با توجه به قول‌های انتخاباتی ایشان انتظار گشایشی در کارها می رفت، اما تا امروز اتفاقی شایسته انتظارات نیفتاده است و این‌گونه احساس می‌شود همه امید دولت به مذاکرات است و فقط به نتایج آن چشم دوخته، حال آنکه حتی اثر تحریم‌ها نیز ریشه در اقتصاد بیمار ایران دارد.

امیدواریم دولت محترم با گسترش تعامل با بدنه دانشگاهیان دلسوز کشور، در صدد تقویت ساختارهای درونی برآید.

در همین راستا ما جامعه اسلامی دانشجویان نیز آمادگی خود را برای همکاری با دولت اعلام و از حضور مسئولان در میان دانشجویان و ارتباط با آنها استقبال می‌نماییم.

۷. نیاز به نقد در همه جوامع بر کسی پوشیده نیست و نقد دلسوزانه می‌تواند باعث پیشرفت و اصلاح هرچه بهتر امور گردد اما متاسفانه مشاهده شده عده‌ای هرگونه نقد را تند روی تعبیر می‌کنند و منتقدان را تندرو و افراطی می‌نامند.

جامعه‌ای که در آن نقد از بین برود پیشرفت و رشد در آن کمتر می‌شود و آسیب‌ها هر روز بیشتر از روز قبل نمایان می‌گردد.

از دولت اعتدال این انتظار می‌رود که با روی باز از نقد استقبال کند و آن را مثبت تلقی نموده و در صورت امکان شرایط اصلاح را محیا نماید.

علاوه بر این باید همان‌طور که نسبت به افراط‌ها اهتمام وجود دارد، نسبت به استعمال بی‌رویه بر چسب افراط از سوی برخی منسوبین به دولت و حامیان آن نیز حساسیت نشان داده شود تا مبادا گفتمان اعتدال‌گرایی دولت خیلی زود بی‌اثر شود و در نظر مردم حربه‌ای برای نفی منتقدین جلوه کند.

در انتها ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) برای همه خدمتگزاران در عرصه دیپلماتیک و تیم مذاکرات هسته‌ای از خداوند متعال آرزوی موفقیت داریم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *