يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

اردن جایگزین عربستان در شورای امنیت

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 324168
منابعی دیپلماتیک در سازمان ملل خبر دادند که اردن جای عربستان را در سازمان ملل خواهد گرفت.
به گزارش جهان، فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم» نوشت: یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کرد که اردن کرسی پیشنهاد شده به عربستان در شورای امنیت را اشغال خواهد کرد.

عربستان در ۱۸ اکتبر گذشته در اقدامی بی سابقه در اعتراض به آنچه که کم کاری سازمان‌های بین المللی در قبال بحران سوریه و شکست در قضیه فلسطین اعلام کرده بود، از پذیرش عضویت در شورای امنیت خود داری کرده بود.

این منبع دیپلماتیک که نخواست اسمش فاش شود گفت که شاهزاده زید بن رعد الحسین نماینده اردن در سازمان ملل پنج شنبه به امان رفته است تا با مسئولان کشورش در مورد نقشی که اردن می‌تواند در شورای امنیت داشته باشد بحث وگفت‌وگو کند.

اردن پیشتر از نامزدی برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل خودداری کرده بود تا راه را برای عضویت عربستان در این مجلس باز کند.

برای واگذاری کرسی شورای امنیت که عربستان آن را رد کرده بود به کشوری دیگر موافقت شورای عمومی سازمان ملل ضروری است ولی این کرسی امسال به یک کشور عربی اختصاص داده شده است و منابع دیپلماتیک می‌گویند که اردن تنها نامزد برای این کسب این منصب خواهد بود.

شبکه سی‌ان‌ان دیروز اعلام کرده بود با انصراف عربستان سعودی از عضویت غیردائم شورای امنیت، این کرسی به کویت واگذار می‌شود و دولت کویت نیز این امر را تایید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *