پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۷
۳۴

اوباما: مذاکرات ژنو برای کاهش‌ تحریم‌ها نیست/ گزینه نظامی همچنان روی میز است

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 324164
رئیس جمهوری آمریکا مجددا تاکید کرد که اگر ایران طی ۶ ماه به تعهداتی که مورد توافق قرار می‌گیرد عمل نکند فشارها دوباره افزایش خواهد یافت.
اوباما: مذاکرات ژنو برای کاهش‌ تحریم‌ها نیست/ گزینه نظامی همچنان روی میز است
به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز نوشت، باراک اوباما در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: جامعه بین‌المللی می‌تواند اندکی از تحریمها علیه ایران را در مراحل اولیه مذاکرات و توافق درباره برنامه هسته‌ای تسهیل کند.

وی افزود: امکان توافق مرحله به مرحله وجود دارد که در فاز اول آن هرگونه پیشرفت در برنامه هسته ای ایران متوقف می‌شود.

وی تاکید کرد که تحریمها باید افزایش یابد اگر ایران در عمل به تعهداتش قصور کند.

اوباما در ادامه افزود: مذاکراتی که در ژنو بین گروه ۱+۵ و ایران آغاز شده برای کاهش تحریم ها نیست. ما مقابل تعهدات عملی که ایران درباره برنامه هسته ای خود انجام خواهد داد تحریم‌ها را به طور جزئی کاهش خواهیم داد اما ساختار یا شکل تحریم ها همچنان باقی می‌ماند و در صورتی که طی ۶ ماه روشن شود که آنها به تعهدات خود پایبند نباشند فشارها را مجددا از سر می‌گیریم.

رئیس جمهوری آمریکا مجددا تاکید کرد، هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه نظامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای از روی میز برداشته نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا افتخار میکنیم به این تیزبینی و مدیریت پیامبر گونه مقام عظمای ولایت
Iran, Islamic Republic of
آقارو اگر نداشتیم که الان بیچاره بودیم
خدا را به واسطه رهبری ایشان شاکریم. ان شاء الله ایشان هم از ما راضی باشد.
جواب سلام ،،،،،
همون طور شما عقلتون ....جواب تون همين
Canada
دست آمریکای مهربان و اوبامای نازنین درد نکنه. در عوض دولت راستگویان رشد منفی 5.8 درصد اقتصاد رو به صفر میرسونند. ببینید دولت راستگویان خودشون ...رشد منفی 5.8 درصد رو سر زبونها انداختند. بعد اومدند تکذیبیه فرستادن که منظورشون رشد منفی 0.58 درصد بوده و عذرخواهی کردند. الان دوباره رئیس کل بانک مرکزی دولت راستگویان، ولی الله سیف‌ فرمودند:
"با اشاره به رشد منفی 5.8 درصدی اقتصاد در سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی در سال ۹۲ با برنامه‌ریزی‌های بهتر و کارآمدتر به صفر برسد."

یعنی بعد از این همه که به پای آمریکا افتادن، ایشون میخوان رشد اقتصادی نیم درصد رو به جای پنج و نیم درصد به مردم غالب کنند، تازه اگر بتونند نیم درصد بالا ببرند و به صفر برسونند. بعدشم اگر کسی اعتراض کرد، دوباره دولت راستگویان میگن ببخشید ما منظورمون نیم درصد بود، نه پنج و نیم درصد. تورم هم وقتی به قدرت رسیدند چون راستگو هستند، چهل درصد اعلام کردند، شانس آوردیم پنجاه درصد اعلام نکردند. بعد دولت داس و امید، بر پایه....
Iran, Islamic Republic of
بلدم بلدم همینه دیگه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چه اين دولت و چه دولتهاي ديگه اگر نتوانند جلوي مفت خور ها و دزدها رانتخوار ها و دلال ها را بگيرند آش همين آش و كاسه همين كاسه است صد تا دولت هم بيايد بدتر مي شود كه بهتر نخواهد شد مگر اينكه مثل نيروي انتظامي كه چند وقت يكبار اراذل و اوباش را دستگير مي كند، دولت هم در يك اقدام انقلابي دست دزدها و رانتخوار ها و مفت خور ها را از جيب مردم كوتاه كند آنگاه امور به سامان خواهد رسيد .كشور كشور ثروتمندي است اما دزدها نمي گذارند كه ثروت و بيت المال عادلانه بين ذيحقان توزيع شود .

وقتي در سازمان ها و اداره هاي دولتي و شركت هاي وابسته اختلاف درامد مديران و كارمندان گاه تا بيست برابر مي رسد و هكذا ساير جاها اميدي به شكوفايي و جلب رضايت مردم نيست . هرتلاشي بيهوده است .
سرباز ولایت
هیچ گزینه ای از روی میز برداشته نخواهد شد یعنی گزینه نظامی هم روی میزه، خب مثلا چه غلطی میخوان بکنن؟!!!!
اصن آمریکا جرأت داره در هر شرایطی یه دونه گلوله به سمت ایران شلیک کنه؟!!!!!!
ما به این خنده دشمن خوشبین نیستیم اما به اذن الله ضرر هم نمیکنیم به فرموده حضرت آقا.
به تاریخ رجوع کنید. آمریکا هرگز تحریمی را که بر علیه کشوری وضع کند لغو نخواهد کرد و همیشه از آن به عنوان یک اهرم فشار استفاده می کند.
علی
Iran, Islamic Republic of
بله شما درست میگی
خدا لعنت کنه کسایی رو که باعث تحریم ما شدند تا ما تا سالها تحریم بمونیم
France
علی اقا نمی دونم خودتو به خواب زدی یا واقعا خوابی
اما :

1- یا مخالف انقلاب و نظامی و هنوز در سودای اعلی حضرتی که کلا حرفی باهات نداریم، تو حال خودت بمون!

2- یا ساده ای که فکر می کنی بعد از انقلاب مشکل تحریم بخاطر ایستادگی در برابر مثلا عدم تعلیق غنی سازی صورت گرفته که باید بگم به خطا رفتی چون تحریم ها بخاطر راهی است که ما انتخاب کردیم یعنی راه استقلال و عزت نه غنی سازی.
علی آقا ما زمانی که به رهبری حضرت امام انقلاب کردیم تحریم ها را شروع کردند. این تحریم ها در زمان کارتر شروع شد. حالا اگر شما خواهان مرگ آن ملتی هستی که انقلاب کردند و به جمهوری اسلامی رأی آری دادند که دیگر حرفی نیست. بفرمایید هر چقدر می خواهید نفرین بفرمایید.
محمد
ملت در 13 آبان جواب این عروسک ابله وحشی را دادند.
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
خداییش حق این رئیس جمهور نغامرد آمریکا نیست بگیم مرگ بر اوباما؟!!!!
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
سید هادی
United States
اولا حال می کنم با تحلیل هوشمندانه ولی امر مسلمین
ثانیا دولت مراقب باشد
ثالثا آمریـــــــــــــکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
• ایران غنی‌سازی 20درصد را متوقف می‌کند. همچنین ذخایر اورانیوم 20درصد ایران به «اکسید بی‌اثر» تبدیل می‌شود.

• ایران به غنی‌سازی 3.5درصد ادامه می‌دهد، اما تعداد سانتریفیوژهای فعال در این زمینه را محدود می‌کند. با این حال، نیازی به برداشتن یا اسقاط هیچ‌یک از سانتریفیوژها نیست.

• ایران موافقت می‌کند که در این دوره 6 ماهه، نیروگاه آب سنگین اراک را بهره‌برداری نکند. با این حال، می‌تواند همچنان به کار روی تاسیسات آن ادامه دهد.

• ایران می‌پذیرد که از سانتریفیوژهای نوع «آی‌آر 2» که می‌تواند غنی‌سازی را با سرعتی 3 تا 5 برابر نمونه‌های دیگر انجام دهد، استفاده نکند.

در مقابل، آمریکا تحریم‌های اقتصادی را از طریق آزادسازی برخی سرمایه‌های بلوکه‌شده ایران، کاهش می‌دهد. علاوه بر این، برخی محدودیت‌های صنایع پتروشیمی، موتوری و فلزات گرانبهای ایران، کاهش می‌یابد.

البته یک مقام ارشد دولت آمریکا تأکید کرده است که در این مرحله تنها تحریم‌های برگشت‌پذیر ایران ممکن است برداشته شود، تا امکان بازگشت آن‌ها در صورت عدم پایبندی ایران به توافق وجود داشته باشد.
این شرایط مورد قبول نیست.
راستین
درود بر دکتر ظریف سردار وطن پرست ایرانی من به عنوان یک ایرانی به شجاعت وابهت دکتر افتخار میکنم
درود یا بی درود کاری به این ندارم ولی خدا وکیلی ظریف چیزی که ندارد ابهت است. بیشتر شبیه یک دوست مهربان و صمیمی است.
Iran, Islamic Republic of
بازم ما بايد كوتاه بيايم اگه طبق اون چيزي كه اونا ميخوان عمل نكنيم نه تنها تحريم ها برداشته نميشه كه زيادتر هم ميشه اصلا نيابد نگران بود چون دولت راستگويان و كليد داران ميدونند چطور بايد با تيزهوشي از حق ملت ايران دفاع كنند
وقتی آمریکا علیه ملتی تحریمی را وضع می کند هرگز آن را بر نمی دارد ولی به همان اندازه که نوکری کنی و زانو بزنی یک تبصره موقت به برخی تحریم ها اضافه می کند و روی هوا نگهت می دارد. باور برداشتن لغو تحریم ها یک توهم است.
ج
خفت و خاری تا به کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سید جواد
باز هم به حرف رهبرمان رسیدیم:
تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،تکیه بر داخل،
مطلب خوبی بود و متشکرم
اما نگرانی از دعوای زرگری بین آمریکا و اسراییل برای فریب ماست که اگر اینگونه باشد باید هوشیار باشیم چون اسراییل دارد به نوعی نقش کاتالیزور را بازی میکند نه مانع! یعنی ما را به اشتباه محاسباتی می اندازد اما در واقع در دلش این روند را که در نهایت بعد از 6 ماه ما را به گوشه رینگ میبرد را تایید میکند!
با دست پس میزند اما با پا پیش میکشد!؟
Czech Republic
ظریف برگرده مردم لنگه کفش هم حرومش نمی کنند
Iran, Islamic Republic of
حیف لنگه کفش
ايراني
اين است معني
حمايت از تيم هسته اي كشورمان
خداوند همه را به راه راست هدايت فرمايد
اوباما طوری حرف می زند که انگار ایران دارد به آمریکا التماس می کند
از حرف اوباما و وزیر احمق ترش بوی توهین و تحقیر می آید نمی دانم چرا رئیس جمهور و وزیر خارجه ما حس نمی کنند!
ماجراي ما عاقبت بره مقابل گرگي است كه لبخند مي زند .چه بخواهيم چه نخواهيم دولت آمريكا يعنی اسرائيل و ديگر هيچ. ساده ها كه شيفته غرب هستند بدانند ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
خيلي خوب گفتي به نظر بنده ما كه تاحالا تحريم ها را تحمل كرده ايم چند سال ديگر هم تحمل مي كنيم تا اونها به غلط كردن بيافتند و اونوقت نوبت گربه رقصاندن ماست و شرايط خودمان را به آنها تحميل خواهيم كرد . بايد بداينم كه هم اروپايي ها و هم امريكايي ها از درون پوكند با ضرب و زور تبليغات و رسانه ها خودشان را مهم و موفق نشان مي دهند و الا همه شان ورشكسته هستند ملت ما مقاوم است و متكي به خدا و جوانان غيورش در برابر تحريم و حتي جنگ .

اما برخي شيفتگان غرب هستند كه متاسفانه در دولت رخنه كرده اند و دائما" آيه ياس مي خوانند و به عنوان ستون پنجم غربيها عمل مي كنند تا اونها به اهداف ناپاكشان برسند .

اين گزينه نظامي هم كه حرفش را مي زنند ديگر كارايي ندارد 35 سال است كه روي ميز است مثل يك زيرسيگاري مي تواند 35 سال ديگر هم روي ميز باشد ما هم گزينه هاي بسياري روي ميز و حتي زير ميز هم داريم كه به موقعش رو خواهيم كرد .

اگر برخي دولتمردان مثل دولت اصلاحات وا ندهند و عقب نشيني نكنند ملت مثل كوه استوار و مقاوم در مقابل زياده خواهي هاي غرب ايستاده است .
نصر من الله و فتح قريب
United States
ما آمريكا را زير پا مي گذاريم (امام خميني ره)
United States
چیزی که عوض داره گله نداره ما هم هنوز مرگ بر آمریکامون سر جاش هست و فکر هم نمیکنم حتی اگه تحریم و گزینه نظامی هم از روی میز برداشته بشه مرگ بر آمریکا گفتن ما حذف بشه بعید میدونم این اتفاق حالا حالاها بیوفته
Iran, Islamic Republic of
اوباما مرد جنگ نیست
او فقط برای صهیونیستها دم تکان میدهد