پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

رژیم صهیونیستی: عرفات را مسموم نکرده‌ایم

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 324068
رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات بیوه یاسر عرفات در خصوص مسوم شدن رهبر سابق سازمان آزادی بخش فلسطین با پلونیوم اعلام کرد، این رژیم عرفات را مسموم نکرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که بیوه یاسر عرفات اعلام کرده است که نتایج آزمایشات انجام شده توسط آزمایشگاهی در سوییس فرضیه مسموم شدن عرفات در سال ۲۰۰۴ را تایید می کند ولی سیلوان شالوم وزیر انرژی اسرائیل که در زمان مرگ عرفات وزیر خارجه و یکی از اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی بوده به رادیو اسرائیل گفت، ما هیچ تصمیمی برای آسیب رساندن فیزیکی به عرفات نداشتیم.

وی افزود، به نظر من این یک طوفان در یک فنجان چای است. ولی حتی اگر علت مرگ وی مسمومیت باشد، قطعا اسرائیل چنین کاری را انجام نداده است. شاید افراد دیگری چنین تفکری یا منافعی برای انجام این کار داشته اند.

یک مقام ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین نیز خواستار انجام تحقیقات بین المللی جدیدی در خصوص مرگ یاسر عرفات شده است. درخواست این مقام فلسطینی برای انجام تحقیق بین المللی در خصوص علت مرگ عرفات پس از آن مطرح شده که شبکه الجزیره روز سه شنبه اعلام کرد، گزارش علمی یک آزمایشگاه سوییسی که بر روی نمونه های استخوان جسد عرفات انجام شده نشان می دهد که مقادیر مرگبار ایزوتوپ های پلونیوم در بدن وی مشاهده شده و علت اصلی مرگ عرفات مسموم شدن با پلونیوم بوده است.

واصل ابو یوسف مقام ارشد فلسطینی تاکید کرد، این گزارش لزوم انجام یک تحقیق بین المللی را برای بررسی دقیق علت اصلی مرگ عرفات بیشتر کرده است. تنها رژیمی که از مرگ عرفات منتفع می شده و مرگ وی به نفع آن بوده رژیم اشغالگر صهیونیستی بوده است.

صائب عریقات مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز سال گذشته خواستار انجام تحقیقات بین المللی در خصوص علت مرگ عرفات شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *