يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۱

محمدجوادظریف با مدیرکل یونسکو دیدار کرد

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 323937
جمهوری اسلامی ایران و یونسکو همکاری‌های فیمابین در حوزه فرهنگی را تقویت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم ایرینا بوکوآ مدیرکل یونسکو روز چهارشنبه طی ملاقاتی در پاریس زمینه‌های تقویت و افزایش همکاری‌های فیمابین را بررسی کردند.

دکتر ظریف در این دیدار با اشاره بر اهمیت کار یونسکو در حوزه فرهنگ، نیاز جامعه جهانی به نقش اساسی شالوده‌های فرهنگی بعنوان یکی از عناصر اصلی توسعه پایدار و رسالت تاریخی و مهم یونسکو در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی نسبت به پیشبرد بحث گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها از سوی یونسکو اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران در ظرفیت ملی و بعنوان رئیس جنبش عدم تعهد در تمامی سطوح آماده همکاری با یونسکو در جهت تقویت فعالیت‌های آن می‌باشد.

وی همچنین موضوع تقارب فرهنگی و هم افزایی فرهنگی را مورد توجه قرار داد.

مدیرکل یونسکو نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از حضور دکتر ظریف در نشست رهبران کنفرانس یونسکوبه ابتکارات مهم ایران در حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران می‌تواند در حوزه فعالیت‌های یونسکو و راهبرد جدید میان مدت این سازمان نقش مهمی را ایفا نماید تصریح کرد که ما مشتاقانه علاقمند به همکاری با ایران هستیم.

خانم بوکوآ همچنین فعالیت‌های یونسکو در زمینه‌های فرهنگی و نیز طراحی برنامه ۸ ساله کار یونسکو را تشریح کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام آقای ظریف امیدوارم همیشه در iکارهایت موفق باشی