پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

هدیه لاریجانی به مسجدی در چین+عکس

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 322967
رییس مجلس شورای اسلامی ایران در جریان سفر به شهر شی در شمال غرب چین از قدیمی ترین مسجد این کشور بازدید کرد و چند تخته فرش ایرانی نیز به این مسجد هدیه کرد.
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین، این مسجد که خواجیه شیانگ نامیده می شود بیش از یکهزار و ۲۰۰ سال قدمت دارد. شهر شی آن مبدا جاده ابریشم و مرکز استان شا آنشی در شمال غرب چین دارای ۵۰ هزار مسلمان و هفت مسجد قدیمی است. مردم این منطقه برای برخی از آداب و رسوم مذهبی از جمله نماز و نیت از زبان فارسی استفاده می کنند.

از جلوه های این مسجد دیوار داخلی است که ساخت آن شانزده سال از سوی هنرمندان چینی به طول انجامیده و قرآن کریم روی آن نقش بسته است. رییس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین در این بازدید چند تخته فرش نیز به این مسجد هدیه کرد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000322/nf00322967-1.jpg

رییس مجلس شورای اسلامی ایران در دفتر یادبود این مسجد نوشت : مسجد شی آن از نظر تاریخی و با توجه به اقتباس از هنر ایرانی فوق العاده با ارزش است و برای مسلمانان عزیر این منطقه ارزوی توفیق می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *