شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱
نواب:

مداحان، سیاسی باشند ولی بی‌حرمتی نکنند

قوه قضائیه تکلیف خود را بهتر انجام دهد
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 322846
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مداحان باید در مراسم مختلف امر به معروف و نهی از منکر کنند، نه اینکه گاه با بی‌حرمتی به برخی افراد، اقدام به انجام منکر کنند.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام نواب در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هیچکس مانع و مخالف این نیست که مداحان در مراسم‌ عزاداری تذکرات اخلاقی، اجتماعی یا سیاسی بدهند. آنها می‌توانند در مراسم خود با استفاده از تریبونی که در اختیار دارند امر به معروف کنند و چنین تذکراتی را ارائه دهند.

وی افزود: مداحان، مداحان امام حسین(ع) هستند و امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند و آنها نیز باید در این راستا عمل کنند نه اینکه گاه خود منکری را انجام دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه "اهانت به اشخاص و شکستن حرمت آنها از نمونه‌های منکر است"، گفت: کسی مخالف این نیست که مداحان سیاسی باشند و در راستای بیداری جامعه موعظه‌هایی را انجام دهند یا نصیحت کنند ولی خود آنها باید مراقبت اقداماتشان باشند که منجر به ارتکاب منکر نشود.

نواب با بیان اینکه "این مناسب است که مداحان در مراسم‌های خود تاکید بر حفظ ارزش‌های امام و انقلاب کنند یا اینکه بر مراقبت جهت نیفتادن به دام آمریکایی‌ها تاکید کنند"، تصریح کرد: در عین حال، آنها نباید در سخنان خود اسم اشخاص را ببرند و حرمت آنها را بشکنند.

وی اضافه کرد: با چنین موضع‌گیری‌های سیاسی و بی‌حرمتی‌ها از سوی مداحان، جوانان و مردم ناراحت می‌شوند؛ چراکه کسانی که در چنین مراسمی شرکت می‌کنند دارای گرایش‌های سیاسی مختلف هستند و این بی‌حرمتی‌ها موجب دوری مردم از این مراسم خواهد شد.

این فعال سیاسی همچنین بر ضرورت برخورد قوه قضائیه با بی‌حرمتی‌های برخی مداحان تاکید کرد و گفت: قوه قضائیه باید تکلیف خود را در این ارتباط بهتر انجام دهد.

نواب در پایان به نقش و وظایف رسانه‌ها در این ارتباط اشاره کرد و افزود: وظیفه رسانه‌ها روشنگری و رعایت اخلاق و تدبیر و گسترش امید در جامعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگه مداحان کی هستن که امر و نهی سیاسی کنن؟؟؟