جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
افخمی راد خبر داد:

تحقق ۱۵میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی ایران

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 322001
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات غیر نفتی ایران در شش ماهه نخست سالجاری ۱۵ میلیارد دلار بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ولی الله افخمی راد ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: صادرات غیر نفتی هدفگذاری شده برای شش ماهه نخست سالجاری بدون احتساب میعانات گازی ۲۱ میلیارد دلار بود که تنها در این مدت ۱۵ میلیارد لار محقق شد.

وی اظهار داشت: در مجموع ۷۳ درصد از صادرات غیرنفتی هدفگذاری شده در این مدت محقق شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هدفگذاری برای صادرات غیر نفتی در شش ماهه نخست سالجاری ۴۲ میلیارد دلار است.

افخمی راد تاکید کرد: محدودیتی که از باب تحریم به وجود آمده باعث شده که صادرات ایران فقط به سه کشور چین، امارات متحده عربی و ترکیه باشد و ۵۰ درصد از صادرات به این کشورها بوده است.

وی گفت: به هر ميزان كه كشورهای مقصد محصولات صادرات ايران افزايش يابد به همان اندازه می توان برای توسعه صادرات برنامه ريزی كرد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه بهبود روابط خارجی را مهمترین کار دولت یازدهم اعلام کرد و افزود: در این راستا صادرات توسعه پیدا می کند .

افخمی راد یادآور شد: تا جایی که امکان دارد باید امور مرتبط با تجارت آسان شود و این موضوع منوط به مقررات زدایی در برخی بخش‌هاست که باعث کند شدن کارها شده است و این قوانین باعث شده که تجار به خوبی صادرات خود را انجام ندهند و در توسعه صادرات کشور وقفه بیفتد.

وی در ادامه وضعیت استان در بحث صادرات را به نسبت جمعیت خوب اعلام کردو گفت: این استان مبادلات صادراتی خوبی با ترکیه دارد و در این راستا قوی تر شدن این روابط با ترکیه در صادرات و اقتصاد استان بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: ترکیه و ترک ها در کشور ایران وضعیت خوبی دارند.

افخمی راد گفت: در صورتی كه نرخ ارز يكسان شود ديگر تعهد ارز و مابه التفاوت صادرات و واردات بی‌معنا می‌شود و زمانی كه کارها به صورت طبیعی مديريت شود مشكلی در فرآيند صادرات و واردات ايجاد نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *