جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

افزایش تحریم‌ها متوقف می‌شود؟

نشست کاخ سفید با سنا برای به تاخیر انداختن تحریم‌های جدید علیه ایران
جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 321413
کاخ سفید با هدف متقاعد کردن سنای آمریکا برای به تاخیر انداختن تصمیم گیری در مورد طرح جدید تحریم ها علیه ایران نشستی با دستیاران کمیته رهبران سنا ترتیب داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: یکی از دستیاران ارشد سنای آمریکا گفت کاخ سفید روز پنجشنبه میزبان نشست دستیاران کمیته رهبران سنا بود تا نمایندگان را برای دست نگه داشتن در خصوص وضع تحریم های جدید علیه ایران متقاعد سازد.

کاخ سفید تلاش خواهد کرد تا یک بار دیگر طرح تحریم های جدید را که قرار بود ماه گذشته در کمیته بانکی سنا به رای گذاشته شود به تاخیر بیندازد.

این دستیار سنا گفت، جمهوری خواهان با به تاخیر افتادن بیشتر طرح مخالفت خواهند کرد، اما تصمیم گیری در این زمینه در اختیار تیم جانسون، سناتور دموکرات و رئیس کمیته بانکی سنا و هری رید، رهبر اکثریت سنا است که وی هم یک دموکرات است.

سخنگوی جانسون تایید کرد که نشستی با موضوع ایران در کاخ سفید برگزار شده است، اما وی جزئیات بیشتری از این نشست فاش نکرد.

در حالی که کنگره به دنبال تشدید تحریمها علیه ایران است، دولت اوباما می خواهد زمان بیشتری به مذاکرات هسته ای با ایران بدهد.

سناتورهای آمریکا رایزنی هایی پشت درهای بسته در خصوص طرح جدید تحریم ها که هدف آن به صفر رساندن صادرات نفت ایران و کاهش اختیار دولت اوباما برای معاف ساختن کشورها از تحریم هاست را آغاز کرده اند.

کاخ سفید نیز برگزاری نشستی با حضور دستیاران سنا در روز پنجشنبه را تایید نمود، اما در خصوص اینکه آیا دولت برای به تاخیر انداختن بیشتر تحریم ها تلاش خواهد کرد یا نه، اظهار نظری نکرد.

کیتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «کنگره تاکنون یک شریک مهم در تلاش های ما بوده است. ما به مشورت های نزدیک خود همچون گذشته ادامه خواهیم داد تا هرگونه اقدام کنگره با استراتژی مذاکراتی ما هماهنگ باشد.»

وی افزود: «نشست امروز بخشی از این مشورت هاست که پس از مذاکرات اخیر ۱+۵ با ایران برگزار می شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *