کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر جعلی یک نماینده پس از خاطره‌سازی هاشمی و اشراقی

مسئولیت برخورد با دروغ پراکنی علی مطهری بر عهده کیست؟

1 آبان 1392 ساعت 13:37

مطهری مدعی شده بود که " به طور حتم دولت روحانی مصمم به معرفی توفیقی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود اما طبق اطلاع من رهبر معظم انقلاب با معرفی وی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی مخالفت کرده‌اند".


گروه سیاسی جهان نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در این روزها و در بحث وزرای پیشنهادی دولت شنیده شده است که به نوعی این امر و یا تغییرات آن به نظر رهبری مربوط دانسته شده که به هیچ وجه این رای درستی نیست. رهبر معظم انقلاب همیشه تلاش کرده است کارهای قوای سه‌گانه بر مبنای قانون اساسی محقق شود. طبعا وزرا توسط رئیس‌جمهور انتخاب و به مجلس برای کسب رای اعتماد معرفی می‌شوند و مجلس نیز پس از بررسی چنانچه افراد را صاحب کفایت لازم دید رای می‌دهد.

علی لاریجانی اضافه کرد: این مسائل که در حوزه کار قوه مجریه و چه در حوزه کار قوه مقننه به رهبری مربوط نیست به تصمیم قوه مجریه و مقننه مربوط است. بنده لازم دانستم تا این نکته را بیان کنم که بی‌جهت اینگونه اظهارنظرها در کشور منشاء سوء تعبیر نشود.

شاید بتوان اظهارات قاطع لاریجانی را پاسخی به شایعه ای دانست که دیروز علی مطهری نماینده تهران در مجلس پخش کرد. وی در گفتگو با سایت مجلس مدعی شده بود که " به طور حتم دولت روحانی مصمم به معرفی توفیقی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود اما طبق اطلاع من رهبر معظم انقلاب با معرفی وی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی مخالفت کرده‌اند". این اظهارات آقای مطهری مورد استقبال ویژه روزنامه های زنجیره ای و همچنین رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت. سایت بی بی سی فارسی با انعکاس سخنان علی مطهری از آن به عنوان " دخالت مستقیم رهبر جمهوری اسلامی در فرایند معرفی وزیر علوم جدید ایران به قوه مقننه" تعبیر کرد. سایت ضدانقلابی خودنویس با استقبال از ادعای علی مطهری سعی کرد تا با استناد به آن نوعی اختلاف در حاکمیت را نشان دهد. شبکه "من و تو" با دستمایه قرار دادن این خبر خط تفرقه را در پیش گرفت و...

ادعاهای اخیر آقای مطهری در حالی است که وی پیشتر بسیاری از اصولگرایان را سیبل حملات و انتقاد خود قرار داده بود که چرا برای به کرسی نشاندن حرفهای خود به سخنان قطعی و علنی رهبر انقلاب استناد می کنند اکنون اما مطهری ادعایی را مطرح می کند که بلافاصله از سوی رییس قوه مقننه تکذیب می شود.

هنوز زمان زیادی از خاطره سازی های هاشمی رفسنجانی و نعیمه اشراقی درباره امام خمینی نگذشته است که با خبر جعلی آقازاده شهید مطهری مواجه می شویم. گرچه اظهارات جنجالی و شهرت طلبانه آقای مطهری مسبوق به سابقه است اما معلوم نیست که وی بر چه اساسی نسبتی ناروا و کذب به رهبر انقلاب اسلامی داده است. آیا می توان بر اساس شنیده ها یا تحلیل ها ادعایی درباره افراد مطرح کرد؟ براستی تا کی قرار است آقازاده ها از امام (ره) و خلفش خاطره سازی یا جعل خبر کنند و کسی کاری به کارشان نداشته باشد؟

آقای مطهری می تواند حامی دولت باشد و در مجلس نقش وکیل الدوله را بازی کند اما ایفای این نقش نباید باعث شود که ایشان اخلاق را زیر پا بگذارد یا برای توجیه اقدام دولت یا انداختن هزینه عدم معرفی فردی همچون توفیقی بر دوش دیگری خبری کذب از رهبر انقلاب نقل کند. اظهارات اخیر مطهری حکایت از مدیریت وی توسط تیمی شبه دولتی دارد که شایعاتی که قرار است نفعی به آنها برساند یا ضرری را از ایشان دور کند از زبان فردی همچون مطهری به جامعه مخابره کنند. حال آنکه رصد تصمیمات کلان نئوتکنوکرات ها در تغییر مدیریت ها نشان می دهد که ملاک اول و اصلی آنها برای انتخاب زیردستان هماهنگی کامل فکری و حزبی با آنهاست.

به موجب ماده ۲ قانون نظارت بر نمایندگان، هیات نظارت بر نمایندگان مجلس وظیفه رسیدگی به اعمال مجرمانه نمایندگان و همچنین اقدامات خلاف شئون نمایندگی را بر عهده دارد. به نظر می رسد که با توجه به سخنان شفاف و صریح رییس قوه مقننه در تکذیب ادعای مطهری، اکنون وظیفه این هیات است که با اجرای قانون، مانع سوءاستفاده از جایگاه و شان نمایندگان مجلس شود تا بدین وسیله عده ای معدود و انگشت شمار با تکرار شایعات کذب اندرونی به بیرون، شان اکثریت خانه ملت و نمایندگان ولایتمدار آن را به چالش نکشند.


کد مطلب: 321131

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/321131/مسئولیت-برخورد-دروغ-پراکنی-علی-مطهری-عهده-کیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com