يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۱
۲۷

لاریجانی ادعای مطهری درباره نظر رهبرانقلاب را کذب دانست

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 321089
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین آمریکا با چه منطقی به خود اجازه می‌دهند که بگویند فلان کس نباید در انتخابات آینده سوریه کاندیدا شود این کار خیلی وقیحانه است شما که می‌گفتید آقای بشار اسد پایگاه مردمی ندارد و ما می‌خواهیم دموکراسی را در آنجا ایجاد کنیم پس چرا از کاندیدا شدن او می‌ترسید.
لاریجانی ادعای مطهری درباره نظر رهبرانقلاب را کذب دانست
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: در روزهای اخیر به گزارش برخی مقامات ایالات متحده مطالبی را مطرح کردند و در مسئله سوریه و تشکیل کنفرانس ژنو ۲ برای ایران شروطی را گذاشتند. منجمله اینکه ایران باید نتایج ژنو ۲ را بپذیرد و دولت گذار را قبول کند و بشار اسد هم نباید برای دولت دوره بعد کاندیداشود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد رجال سیاسی آمریکا یا دچار بیماری فراموشی ذهنی شدند یا تمارض به این کسالت روانی می‌کند. اولا از هنگام تشکیل کنفرانس ژنو ۱ به خاطر دارید که همین موجودات پرحرف چه جنجالی را به پا کردند که ایران نباید در این کنفرانس شرکت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آن زمان هنوز درگیری‌های داخلی سوریه به این شکل نبود ایران هم در کنفرانس ژنو یک شرکت نکرد اما نظر خود را بارها اعلام کرد که راه حل مسئله سوریه جهت تعمیق دموکراسی از طریق نظامی نیست. باید از طریق گفت‌وگوهای ملی به عزمی واحد در درون سوریه رسید.

لاریجانی اظهار داشت: بعد از کنفرانس ژنو یک اعضای شرکت کننده به خیال ماجراجویی در سوریه راه حل نظامی را در پیش دارند و این مصائب را برای مردم سوریه به وجود آوردند.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس ژنو یک گفت: حالا شما باید جواب دهید که چرا مصوبات کنفرانس ژنو یک را دنبال نکرده‌اید و دنبال راه حل دیگری رفتید نه اینکه برای ایران که به کنفرانس دعوت نشده، این سؤال را مطرح می‌کنید. آمریکا با برخی کشورهای منطقه که با سر و صدا در کنفرانس شرکت کردند باید پاسخ دهند چرا دنبال راه حل نظامی رفتند و این کشتار مسلمانان را باعث شدند.

لاریجانی ادامه داد: کشورهایی که در کنفرانس ژنو یک شرکت داشتند چرا دولت انتقالی را به وجود نیاوردند این سؤال باید از آنها پرسیده شود. روشن است که این طرح‌های تخیلی به این جهت حاصلی نداشت و محقق نشد که نتایج اعلامی ژنو یک ظاهر قضایا است و باطن ماجرا اهداف دیگری بود که بیان نمی‌شد. قصد آنها از پا درآوردن یک دولت مقاوم در مقابل رژیم صهیونیستی بود حتی به قیمت جنگ. همه تلاش خود رادر این راستا به کار گرفتند و سلاح و پول به سوریه ارسال کردند، تروریست‌ها را مسلح کردند اما امروز پس از دو سال و نیم توفیقی به دست نیاوردند و ضمنا متوجه شدند که در چه گرداب هولناکی گرفتار شدند که حالا باید برای تروریست‌های تا دندان مسلح هم فکری کنند و در چنین وضعیتی حرف از ژنو دو می‌زنند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مسئولین آمریکا با چه منطقی به خود اجازه می‌دهند که بگویند فلان کس نباید در انتخابات آینده سوریه کاندیدا شود این کار خیلی وقیحانه است شما که می‌گفتید آقای بشار اسد پایگاه مردمی ندارد و ما می‌خواهیم دموکراسی را در آنجا ایجاد کنیم پس چرا از کاندیدا شدن او می‌ترسید. این رجزخوانی‌های توخالی نتیجه بی‌فکری و نداشتن درک درست از صحنه زندگی مسلمانان است.

وی افزود: مرتب سفر می‌کند اما کمی زحمت نمی‌کشند که صحنه را درست بشناسند و اقدامات خود را ارزیابی کنند. حداقل حرف‌های یک سال اخیر خود را وارسی کنند و تناقضات آن را بفهمند.

لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی شیفتگی برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ ندارد، تصریح کرد: اگر این گونه تدابیر نیم سوخته سیاسی دردی را برای شما علاج کند این راه را ادامه دهید جمهوری اسلامی با واقع‌بینی به صحنه می‌نگرد و باز هم تکرار می‌کند راه حل قشون‌کشی و ارسال سلاح و نظامی‌گری نیست نه در سوریه و نه در بحرین. اینگونه ژست‌های تبلیغی هم تاثیری در استراتژی جمهوری اسلامی ندارد.ایران وقتی در ژنو دو شرکت می‌کند که صرفا یک راه حل دموکراتیک مبتنی بر رای مردم سوریه مبنای کار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این روزها و در بحث وزرای پیشنهادی دولت شنیده شده است که به نوعی این امر و یا تغییرات آن به نظر رهبری مربوط دانسته شده که به هیچ وجه این رای درستی نیست. رهبر معظم انقلاب همیشه تلاش کرده است کارهای قوای سه‌گانه بر مبنای قانون اساسی محقق شود. طبعا وزرا توسط رئیس‌جمهور انتخاب و به مجلس برای کسب رای اعتماد معرفی می‌شوند و مجلس نیز پس از بررسی چنانچه افراد را صاحب کفایت لازم دید رای می‌دهد.

وی ادامه داد: این مسائل که در حوزه کار قوه مجریه و چه در حوزه کار قوه مقننه به رهبری مربوط نیست به تصمیم قوه مجریه و مقننه مربوط است.

لاریجانی اظهار داشت: بنده لازم دانستم تا این نکته را بیان کنم که بی‌جهت اینگونه اظهارنظرها در کشور منشاء سوء تعبیر نشود. ضمن اینکه طرح این مسئله نیز شبیه مسائلی که در روز یکشنبه عنوان کردم معلوم نیست چه فایده‌ای دارد. جدای از صحت آن فایده‌ای هم برای آن مترتب نیست.

رئیس قوه مقننه با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم خاطرنشان کرد: غدیر صرفا یک واقعه تاریخی نیست. یک صراط و یک مسیر روشن برای هدایت جامعه اسلامی در طول تاریخ است که مسلمانان راه زندگی اجتماعی و ساختار حکومت را دریابد.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند قضیه غدیر قضیه جعل حکومت است این است که قابل نصب است والا مقامات معنوی قابل نصب نیست. چیزی نیست که با نصب آن مقام پیدا شود و لکن آن مقامات معنوی که بودند آن جامعیتی که برای آن بزرگوار بوده است اسباب این شده است که او را به حکومت نصب کند لذا ولایتی که در حدیث غدیر است به معنای حکومت است نه به معنای مقام معنوی است.

لاریجانی اظهار داشت: در این کلام به خوبی بیان شده است که با حادثه غدیر راهی برای مسلمانان مشخص شد که رسالت پیامبر در طول تاریخ با پشتوانه ولایت ریشه‌دار شود و مسلمانان به روشنی دریابند که سیاست و داشتن حکومت بخش مهمی از تحقق اسلام است. لذا آیات مبعث و آیات غدیر که آیات وصایت و امامت است هم جهت و هم معنا هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم حضور پیامبر در میان امت، نعمت است و تداوم حضور او به وسیله حضور وسیعی نیز نعمت است و اتمام و اکمال نعمت.

وی افزود: این اوج تفکر اسلامی است که ساختار سیاسی جامعه که مهمترین بخش حیات اجتماعی انسان را شکل می‌دهد بر اساس مدل ولایت تنظیم می‌شود که انسان‌های معصوم هدایت جامعه را بر عهده گیرند یعنی در مکتب اهل بیت عموم انسان‌ها به وسیله تمسک به راهنمایی انسان هادی به سعادت می‌رسند که انسان هادی در این مکتب یا انسان مبعثی است که برانگیخته و فرستاده از سوی خدای متعال است (پیامبر). یا انسان غدیری است که معرفی شده و منسوب شده به وسیله پیامبر خداست یعنی وصی پیامبر و جانشین او و صاحب اولویت و مولویت قرآنی است. اینگونه است که رشته ولایت الهی مهمترین تکیه‌گاه رشد و کمال انسان از نظر فردی و اجتماعی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های اخیر و انقلاب‌های منطقه به عینه مشاهده کردیم که با همه هیجانات و شورانگیزی که در حرکت ملل مسلمان وجود داشت، به خاطر فقدان یک نظام متقن معنوی و سیاسی دچار آسیب شدند اما در تئوری ولایت فقیه در سخت‌ترین شرایط که شرق و غرب علیه ملت ایران بسیج شدند نظریه ولایت فقیه و پیوند عمیق دینی مردم با نظام باعث استواری ملت شد که از برکات آن عزتمندی ملت در این شرایط است که منطقه غلیان بحران‌هاست وایران اسلامی از جایگاهی برخوردار است که حتی دشمنان کینه‌تور ملت ما نمی‌توانند عظمت ملت ما را نادیده بگیرند

لاریجانی ادامه داد: کار بزرگ امام (ره) در انقلاب اسلامی در طراحی و تحقق این مدل حکومت ولایی در زمان غیبت بود که در ساختار قانون اساسی ما به عنوان ولایت فقیه تجلی یافت و در واقع همانگونه که غدیر ولایت علوی را جهت ادامه رسالت در نبود پیامبر (ص) محقق کرد ولایت فقیه غدیر را در نبود ولی معصوم تداوم بخشید و عزتمندی امروز جمهوری اسلامی در تمام فراز و نشیب‌های سیاسی و امنیتی، داخلی و خارجی مرهون این جایگاه ارزشمند است.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سیدمصطفی خمینی وتسلیت این روز به بیت امام و مردم افزود: امام (ره) حاج آقا مصطفی را آینده اسلام و انقلاب می‌دانست و در گذشته وی را راهگشای انقلاب قلمداد کرد چرا که با شهادت وی روح تازه‌ای در کالبد انقلاب دمیده شد و امام در گذشته او را از الطاف خفیه الهی دانست.

لاریجانی اظهار داشت: حاج آقا مصطفی یک مبارز واقعی، یک انقلابی مسلکی و یک همدم و همراز امام در همه صحنه‌های مبارزه در قم، ترکیه و عراق بود به روح آن مرد بزرگ درود می‌فرستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلا که ازرهبری هزینه کردن مشکلی وجود ندارد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
"این مسائل که در حوزه کار قوه مجریه و چه در حوزه کار قوه مقننه به رهبری مربوط نیست به تصمیم قوه مجریه و مقننه مربوط است"

چه طرز صحبته آقای لاریجانی؟!
شما واقعاً قانون اساسی رو خوندین؟!
علیرضا
احسنت میخواستم همینو بگم از ادبیات نامناسبی استفاده کردن واقعا تاسف برانگیزه و از موضع غلط مثلا از رهبری دفاع کردن.
مهدي
Iran, Islamic Republic of
خوب اين آقا شوهر خواهر آقاي مطهري است
ادبياتشون نبايد زياد فرقي كنه
ضمن آنكه چقدر حرفه اي گفته هاي برادرزنشان راا لاپوشاني ميكند
علی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از تلاش رئیس محترم مجلس برای سعی در دفاع از رهبری، اما اشکال وارده!
حسین
Netherlands
تنها امر مسلم اینستکه این جناح با رو کردن دست یکدیگر ثابت می کنند که همه دروغ گو و دشمن خدای تبارک و تعالی هستند. امام چقدر تنهاست!!!
آقاحسین مغلطه نکن .لاریجانی وباهنرومطهری وتعدادی دیگر را ما اصولگرا واقعی نمیدانیم اصولگرا واقعی کسی است که به آرمانهای امام راحل وانقلاب پایبند ودرپی عملی کردن آن باشدمثل سعیدجلیلی حداد عادل.
Iran, Islamic Republic of
صفر و صدی نباید نگاه کرد
این قدر دایره اصولگرایی رو تنگ نکنید
United States
هاشمی حمایتت می کنیم نه دیگه الان تعطیل شد حمایت
سرور
از این سخن علی لاریجانی چه برداشتی می شود کرد "جدای از صحت آن فایده‌ای هم برای آن مترتب نیست."
این به معنی رد موضوع یا تکذیب آن نیست بلکه نوعی شبه افکنی در مورد آن است.
در ضمن سخنان وی در موضع این است که رهبری اجازه چنین کاری را ندارد.
در ضمن در مورد سخنان اکبر هاشمی در مورد امریکا نیز وی آن را رد نکرد بلکه گفت "فایده‌ای برای آن مترتب نیست."
ارادت علی لاریجانی به هاشمی قابل انکار نیست و به هیچ وجهی هم جلوی اظهار نظرهای غیرمنطقی امثال علی مطهری نمی ایستد.
به نظر می رسد جناح وی حرفهایی را می زنند که خود وی به عللی نمی خواهد یا نمی تواند بگوید.
Iran, Islamic Republic of
جلب نظر امثال شما باید از برنامه ی سیاسیون خارج بشود.
شما کمترین اختلاف نظر رو می تونی تحمل کنی یا نه؟
سرور
بنده با دلیل نظر دادم.جواب دلیل را سلبی نمی توان داد.
خدايش زود قضاوت كرديد اينسري
...
... لاریجانی انتظار نداره ازت
United States
از مطهري خوشم نمياد.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد صداقت مطهری
رضايي
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز شما كه خودت اوهام آفرين هستي ...
این مسائل درون خانواده خود شماست جمعش کنید کشور راحت می شود
وجود ادمهای بله قربان گوی مثل ایشان برای جامعه خطرناک است .
هرچیزی اقای مطهری گفت بدونید حتما خلافش درسته، مگر معجزه ای رخ بده
.. یعنی عدم صلاحیتش برای نمایندگی چه رسد به ریاست مجلس
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یکی در این وسط راستگوست یا داماد یا برادرزن
Iran, Islamic Republic of
کذب محضه
متاسفم برای مطهری
ایرانی
جهان نیوز باز نظر من رو نشون نده اما من حرفم را میزنم علی مطهری جز اینکه از نام پدرشان سو استفاده کرده وبا همین نام و احترام پدرشان به نمایندگی مجلس رسیده آیا چیز دیگری هم داشته است ؟؟؟؟علی مطهری را از خیلی زمان پیش مردم ایشان را جزء اصلاح طلب جدیدافراطی به حساب می آورند ...
Latvia
موضوع خنده دار این است که مسئولین وکاشناسان ما بازشدن گره اقتصاد رادر داشتن ارتباط با کشورهایی میبینند که تواقتصادشون مونده اندوکلی مشکل دارند چطور ارتباط اقتصادی با چین وورود محصولات چینی که یکی از بزرگترین اقتصاددنیاست به ضرر اقتصاد کشور هست اما ارتباط اقتصادی با غرب وورود اجناس غربی که دارای رکود اقتصادی اند موجب رونق اقتصاد ما میشوداین هم از عجایب روزگاره امان از دنیای تبلیغات
چرا لاریجانی موضع گرفت؟
ایرانی
چرا ادامه نظرات من رو حذف کردی بگذار مردک را بشناسند