شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

صرافی دلار در زعفران‌فروشی‌های حرم!

مغازه‌های اطراف حرم امام‌رضا (ع) تبادل ارز می‌کنند
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 320081
هر شهر و روستا یا به طور جزئی تر هر محله و خیابانی بنا بر جغرافیا و پیشینه خودش محل داد و ستد محصولی است. از این محله‌ها و خیابان‌ها می توان به خیابان منوچهری که محل عرضه کیف و خیابان جمهوری که محل عرضه تلفن همراه و محصولات صوتی تصویری در تهران است، اشاره کرد.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در شهرستان‌های مختلف نیز موضوع تراکم صنوف مرتبط در یک محل دیده می‌شود. به طور نمونه در شهر مشهد در کنار حرم امام رضا(ع) به علت تعدد مسافر و زائر مغازه های مختلفی که به رفع نیاز مسافران می پردازند، ایجاد شده است.
 
شهر مشهد به دلیل زیارتی بودن، میزبان مسلمانان دیگر کشورها نیز هست که اکثر این مسافران هزینه سفر خود را با دلار، دینار و ریال عربستان تامین می‌کنند. در برخی مواقع مسافران خواهان تبدیل ارز خود به ریال ایران هستند که در این زمان باید به صرافی مراجعه کنند اما در نزدیکی حرم امام رضا (ع) که بیشتر محل اسکان و رفت و آمد مسافران است صرافی وجود ندارد. به همین دلیل عطاری‌ها و تسبیح فروشی‌ها در اطراف حرم دست نوشته‌هایی مبنی بر "صرف دلار، دینار و ریال" روی شیشه مغازه خود نصب کرده اند که ارز مسافران عربی را بسیار کمتر از عرف روز بازار خرید می‌کنند که این کار به نوعی تداخل صنفی نیز محسوب می‌شود.
 
این افراد که به صورت غیرقانونی به صرف ارز می پردازند دلار آمریکا را 2297 تومان، دینار را 545 تومان و ریال را 535 تومان خریداری می کنند.
 
حال جای سوال است که چرا مسوولان امر هیچ کاری در این رابطه انجام نمی دهند و تعداد این مغازه ها هر روز بیش از پیش می شود. این در حالی است که این افراد مغازه‌ای را خریداری یا اجاره می کنند و در آن هیج فعالیت صنفی انجام نمی دهند و تنها یک صندلی با مقداری تسبیح در آن قرار می‌دهند تا از لحاظ قانونی کسی به آن ها ایراد نگیرد، اما در اصل به صرف ارز می پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *