شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۸
۹۷
حاشیه‌‌های سفر هاشمی به کرمانشاه

اتومبیل هاشمی دلخوش آمد و دلخور رفت/ در دولت کاره‌ای نیستم!

چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 319791
سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه به بهانه یک بزرگداشت بود؛ بزرگداشت شهید اشرفی اصفهانی که قرار بود هاشمی فقط سخنران ویژه این مراسم باشد، اما این سخنران آنقدر ویژه بود که اصل ماجرا تحت‌الشعاع حواشی این سفر قرار گرفت.
اتومبیل هاشمی دلخوش آمد و دلخور رفت/ در دولت کاره‌ای نیستم!
به گزارش جهان، شاید بتوان گفت حاشیه‌های سفر هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه از دو ماه قبل از آمدنش با اظهار بی‌اطلاعی محسن هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و البته برخی از نزدیکان به او شروع شد. بی اطلاعی‌هایی که بعد از نشست خبری محمد اشرفی اصفهانی معلوم شد کمی هم سیاسی بوده است.
 
محمد اشرفی اصفهانی نشست خبری خود را برگزار و جزئیات برنامه‌های سفر هاشمی را تشریح کرد، برنامه هایی که البته نصفه و نیمه برگزار شد.
 
هاشمی رفسنجانی که رئیس ستاد استقبال از او به دلیل به مصلحت ندانستن سفر هاشمی در این زمان و البته به دلیل آنچه که به گفته یکی از اعضای همین ستاد "رفتار برخی گروه‌ها و افراد" اعلام شد، از سمت خود استعفا داده بود، شاید فکرش را نمی‌کرد که پیش‌بینی این عضو ستاد استقبال در اولین سخنرانی هاشمی به واقعیت تبدیل شود.
 
هاشمی رفسنجانی بارها هنگام سخنرانی از مردم خواست که اجازه بدهند صحبت‌هایش را ادامه بدهد اما عده‌ای شعار "درود بر خاتمی و سلام بر هاشمی" سر می‌دادند و جمعیت دیگری هم که معلوم بود دل خوشی از اظهارات اخیر هاشمی ندارند با شعار "مرگ بر آمریکا" حرف های او را قطع می‌کردند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم که گویی دیگر صبوری ایام جوانیش را نداشت گفت: "به دلیل فشردگی مراسم حرف‌هایم را تمام می‌کنم."
 
این آغاز خوبی برای سفر پرماجرای آیت‌الله نبود. گرچه با دیدن مهدی هاشمی رو به روی مسجد می‌شد حدس زد کسانی ممکن است شعارهایی سر بدهند.
 
اتومبیل حامل هاشمی رفسنجانی همانطور که به راحتی و در خیابان نسبتا خالی روبه روی مسجد وارد شده بود به همان راحتی هم از مسجد رفت اما با این تفاوت که دلخوش آمده بود و دلخور رفت.
 
دلخوری که در شب همان روز و در سخنرانی خود برای تعدادی از طلاب به عنوان آخرین جمله‌های سخنرانیش آن را به زبان آورد: "امروز خودمان را کشتیم که بگذارند چند کلام صحبت کنیم اما نشد..."
 
به هر حال روز اول سفر هاشمی به کرمانشاه خیلی به کام آیت الله خوش تمام نشد.
 
قرار بود طبق برنامه‌ای که اعلام شده در روز دوم سفر (سه‌شنبه) سفر به قصرشیرین در دستور کار باشد اما ظاهرا برنامه‌ریزان سفر حساب دعای عرفه را نکرده بودند.
 
به هر حال سفر قصرشیرین لغو و روز دوم سفر با سرکشی به دانشگاه آزاد شروع شد، رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد برای سرکشی به دانشکده‌های واحد کرمانشاه به همراه سرپرست جدید به مراسمی رفت که در تالار علامه امینی دانشگاه آزاد کرمانشاه برپا شده بود.
 
شاید تا پیش از دیدن افرادی که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد حاضر بودند انتظار دیدن دانشجویانی را داشتیم که تا چند روز پیش نام آنها را برای دیدن رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لیست می‌کردند، اما خبری از دیدار با دانشجویان نبود یا به عبارت بهتر خبری از دانشجوها نبود.
 
اینگونه می‌توان دیدار با دانشجویان را هم جزو برنامه‌های لغو شده هاشمی رفسنجانی در سفر به کرمانشاه به حساب آورد.
 
هاشمی رفسنجانی در دیدار با صنعتگران و فعالان اقتصادی که بعضی از آنها جزو همان ستاد استقبال از وی بودند سخنرانی کرد و باز هم گوشه و کنایه به کسانی زد که آنها را افراطی خواند و از اینکه نمی‌گذارند با دنیا ارتباط داشته باشیم گلایه کرد.
 
گرچه هاشمی رفسنجانی در هیچ یک از سخنانش نگفت این افراطیون چه کسانی هستند اما در آخر سخنرانیش و بعد از درد دل تعدادی از فعالان اقتصادی گفت: "من در دولت کاره‌ای نیستم اما حرف‌های شما را انتقال خواهم داد."
 
دیدار با عشایر نیز با حاشیه جالبی همراه بود. یکی از مهندسان طرح‌هایی که هاشمی رفسنجانی در سخنرانی قبلیش از او یاد کرده بود در جمع حاضر بود و هاشمی به او گفت: یادم هست که به شما یک پیکان جایزه دادم اما دیگر از "سبیل سفیدهای" جمع شده‌اید.
 
هاشمی رفسنجانی با جمعی از نخبگان کرمانشاه که البته بیشتر اعضای ستاد رئیس جمهور منتخب در ایام انتخابات نیز بودند هم دیدار داشت. این را تقریبا هرکس که در جمع حاضر بود اذعان می کرد که اعضای ستاد رئیس جمهور در ایام انتخابات واژه بهتری برای عنوان این دیدار بود.
 
شاید یکی از مهمترین نکات سفر هاشمی عدم همراهی هر هشت نماینده مردم استان کرمانشاه با هاشمی رفسنجانی در این سفر بود.
 
به هر حال سفر دو روزه هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه به پایان رسید با همه انتقادهایی که وجود داشت. با سوت و کف‌هایی که در مسجد جامع کرمانشاه و در بزرگداشت شهید اشرفی اصفهانی و شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) شنیده شد، با همه شعارها و سخنرانی‌ها... تمام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حداقل سه میلیون نفر از هاشمی در سفر کرمانشاه استقبال کردند. هاشمی بزگترین مرد تاریخ چند هزارساله ایران زمین است
آخه شهر کرمانشاه کلا کمتر از 1میلیون جمعیت داره چطور 3میلیون رفتن استقبال؟؟؟
منصور
مهندس ببخشید شما با کدوم فرمول تخمین جمعیت زدین؟
تو تاریخ چند هزار سساله ایران شما را نمیدونم اما تو تاریخ اسلام ما نام خمینی میدرخشد و امروز دنیا از نام زیبای امام خامنه ای منور میشود.
برای سلامتی نایب امام زمان صلوات
با این حرفت قصد داشتی ایشان را بدنام کنی؟
ان شا الله آخرین سفر ایشان باشد سفر بعد به ....
Iran, Islamic Republic of
ان شالله تو و تک تک اعضای خونوادت و عزیزانت قبل از ایشون به اون سفر یرید
ما ها خیلی ها رو توی انقلاب و جنگ از دست دادیم. که از صدقه سری اون بعضی ها عمر دراز دارن و در حالی که به آرمان ها پشت کردند و به امام بر چسب دروغ می زنند.
Iran, Islamic Republic of
خيلي براي برخي نظر دهندگان متاسفم!!چرا اينجوري با هم مناظره ميكنيد؟منطق داشته باشيد و نقد كنيد .بي ادبي در اخلاق اسلامي صفت مذمومي است.
این چه حرفیه؟ درسته که ازش دل خوشی ندارم ولی ادب رو فراموش نکنیم
درسته که هاشمی محبوبیت نداره اما خدمات زیادی انجام داده بنابراین لازم بود که مردم به استقبالش بیایند اما متاسفانه....
Iran, Islamic Republic of
انتخابات را فراموش کردی ؟
United States
قضیه گاو نه من شیر رو شنیدی؟
Canada
مردی بزرگتر از امیرکبیر
نوید
آخی ...
بیچاره امیرکبیر
امیر کبیر زیر پرچم هیچ دولتی سینه نزد و دست رفاقت با هیچ وابسته وطن فروشی نداد. چرا سلطنت طلب ها از هاشمی حمایت می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا استاد تحریف واقعیت هستید در روز اول سفر معظم له بیش از 100 هزار نفر به استقبال ایشان آمده بودند و مدام شعار درود بر هاشمی سلام بر خاتمی سر میدادند و شوخی ایشان در دیدار با طلاب هم دقیقا ناظر به همین موضوع بود این حجم استقبال همه را شگفت زده کرده بود چون خودجوش بود نه مدرسه ای تعطیل شده بود و نه ...... به هر حال خدا نکند قلم در دست دشمن باشد
United States
درود بر هاشمی مرگ بر نمک نشناسان
واله نمکش فقط به شما کشته مردهاش رسیده ماکه جز خرابکاری ازش ندیدیم میگفتی ازاون نونایی که سر سفره شما گداشته به ماهم میداد شاید ماهم مثل شما میشدیم
امیر
درود بر هاشمی بزرگ
اکبر
Iran, Islamic Republic of
....بزرگ داخلی
نه بزرگ خارجی ، مگر ندیدی نامه ای را که از عربستان به اسم برادر تو ملک عبدالله برای هاشمی آمده
درود بر هاشمی
همه مردم دنیا هاشمی را دوست دارند
اره ....اره ....اره میگم بهشون ،شما کی سرشماری کردی ؟چقدر قیافت اشناس ازبچه های دفترشی ؟
همه مردم دنیا !!!! دیگه خیلی بزرگش نکن !! میترکه ها !!!!
رحمان
بنظر شما این خوشحالی شما با نظرات حضرت آقا مطابق است!
پناه به خدا میبریم.... خدایا همه مارا عاقبت بخیر گردان!!!!!!!!!
mohsen
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی متاسفانه نمود عینی ضرب المثل گاو 9 من شیر ده است ! واقعا برای ایشان متاسفم ! خداوند همه ما را عاقبت به خیر کند
United States
اول از همه برای خودت متاسف باش
مرگ بر امریکا
مرگ بر سازشکار
مرگ بر فتنه گر
مرگ بر دروغگو
اينها باعث خونريزي در٨٨ بودند و تقاص خواهند داد.
امیر
Finland
مرگ بر آمریکا
دادگر
انصاف داشته باشیددرمراسم مسجدیکی از بینظیرترین استقبالهاراازجناب هاشمی عزیزداشتیم وجمعیت یکصدادرحمایت ازایشان وجناب خاتمی شعارسردادندواقلیت بسیارکوچک ومنفور بیست نفره که کاملابرنامه ریزی شده به مسجدآمده بودندشعارهایی دادندکه درمیان خروش اکثریت طرفدار هاشمی محوشدندواین درفیلم مراسم هم کاملامشخص است.
بله درسته ، همینها ، روزشهادت یاربزرگ آقا امام حسین یعنی حضرت مسلم وتوی خانه خدا مسجد ، کف وسوت زدن چیز تازه ای نیست وقتی درروز عاشورا همینها چه ها که نکردند !!!!
درود برهاشمی بابصیرت
اشتباه مثبت دادم
اون وقت بصیرت یعنی چی؟ ایشان توهم زده و حرف به پای امام می بندد. درود ؟
اشتباه کردی ... باید بگی ، بی بصیرت !!!!
هاشمی زنده است تا نهضت زنده است و در دل مردم ایران جا دارد درود ای شیخ مجاهد و مظلوم و نفرین بر کسانی که تو را امروز مظلو مقرار دادند و دیری نپاید که پشیمان گردند ولی پشیمانی چه سود
هاشمی ده ۶۰ را امام گفتند.
میزان حال فعلی افراد است
بله کاش هاشمی وطرفداران خوابش بیدارشوند وازراهی که می روند برگردند ماهم همین رامی خواهیم هدایت هاشمی وامثالهم .
البته این را هم بنویسید که رییس دانشگاه رازی کرمانشاه قبلا از مدافعان مهرورزی بود به مسجد جامعه رفته بود.......
واین راهم ... که هیچ کدام ازنماینده های کرمانشاه حضورنداشتند !!!!
ایا پسر شهید اشرفی اصفهانی دوست داشت در مراسم پدرش سوت و کف بزنند -
كاري نكنيد كه سبب دو دستگي در گيري و دشمني بين مردم درست كنيد و آن چيزي كه نبايد رخ دهد خداي نكرده پيش بيايد و در اين 34 سال كه دشمنانمان نتوانستند ضربه آنچناني به ما وارد كنند با دست خودمان و با اختلاف انگيزي دشمنان را خوشحال و كاري كنيم كه تا هر كاري كردند كه به آرزويشان برسند نرسيدند ما با اين كارهاي ناشيانه آنها را در رسيدن به آرزوهايشان ياري كنيم !!! اين چه كاريه كه شماري از آدمهاي زبان نفهم نادان بريزند در روز 22بهمن توي حرم حضرت معصومه سخنراني رييس مجلس را بهم بريزند و سبب ناراحتي و دلخوري رهبر بزرگوار انقلاب را فراهم كنند و حالا هم در يك گوشه اي ديگر از كشور سخنراني رييس مجمع تشخيص مصلحت را !!! فكر مي كنيد براي دشمن خونخوار ما آقاي لاريجاني و آقاي هاشمي دارد آنها دنبال فرصتي هستند كه تا انتقام ايستادگي مردم ايران در اين چند سال را از ما بگيرند شما ها كي مي خواهيد از خواب بيدار شويد چرا كسي جلوي اين كارها را نمي گيرد؟؟؟ مگر رهبري نفرمودند اين كارها را نكنيد !!!ايشان حتي اعتراض مردم به حسن خميني را با اينكه حسن خميني با سران فتنه همراهي كرد ه بود را هم محكوم كردند !!! اينهمه امام سفارش به وحدت كلمه مي فرمودند همچنين رهبري هميشه سفارش به يكپارچگي و اتحاد مي كنند با اين كارها جز دودستگي و اختلاف و درگيري دست آوردي ديگر هم براي ما دارد !!! شما كشورهاي مصر- عراق- سوريه را ببينيد چطور با دست خودشان كشورشان را به آتش كشيدند و دارند يك زمينه سوخته از خاكشان درست مي كنند !!! آيا مانبايد درس بگيريم؟؟؟
اقای به اصطلاح روشنفکر اون روزایی که همین حضرت ایت اله به کمک بچه هاش وخارجی ها 8ماه مملکتو برده بودن تو کما چیزی نگفتید اون روزایی که شمارش معکوس فروپاشی نظام شروع شده بود یادتون رفته چرا همش ما سکوت کنیم ؟اگه ماهم مثل حضرات بودیم الان اقای روحانی ودولتشون .........
کاش خودش هم تمام میشد
سایت شما بوی افراط میده
محمد
Iran, Islamic Republic of
آره هر ساز مخالفی افراطیه!!!
این است معنی درود بر مخالف من !!!
پس شعار درود بر مخالف من کشکه؟
هرکی باشما هم نظرنباشه افراطیه ؟؟؟ پس شعارزنده بادمخالف من چی شد ؟؟ !!!!
علی
کی آقای هاشمی وخانواده اش دست از سر مردم برمیدارند اگر برای بزرگداشت شهید اشرفی میروی زن وبچه هارا چرا می بری پسری که فعال فتنه بوده و درانتظار محاکمه است و خانمی که با اظهاراتش درروز اتخابات آتش بیار فتنه 88 شد
روحش شاد و راهش بي رهرو باد
United States
روح خودت شاد که یال میکنی زنده ای
Iran, Islamic Republic of
آیت الله اگر با همین رویه پیش رود دلخورتر هم میشود کاش این بر خورد را با دانشگاه ازاد نمی کرد کاش ان سخن رانی کذا در ان اخرین نماز جمعه را نداشت و بالاخره کاش جلو فائزه خانوم و اقا مهدی را می گرفت کاش به فتنه سال 88 دامن نمیزد کاش یکی از ستون های انقلاب باقی می ماند
Iran, Islamic Republic of
کمی فکر وانصاف
مرگ بر آمریکا
شیما
Germany
گروه اراذل و اوباش سروصداشون زیاده ولی دیگه از صحنه سیاست اوت شدند.
علی
شیما : تومعنی ارازل واوباش را میدانی وآنرا به هموطنان منتقد خود نسبت میدهی مگه جرم اینا چیه جز نقد واعتراض به اعمال عده ای که چوب حراج به انبار اعتبار جمهوری اسلامی نزد ملتهای مسلمان میزنند،به سران فتنه ای که سال 88 آبرو واقتدار نظام را هدف گرفته بود تشر میرنند وبه خودباختگان در برابر زورگویان هشدار میدهند
منظورت همون سطل اشغال اتیش زناو بیرون اومده های عاشوراست ؟احسنت راست گفتی
اسد
شعار زنده باد هاشمی گوش فلک را کر کرد
کدوم فلک ؟؟؟
شما بچه هستید هاشمی و خاتمی با فعال شدنشون کاری می کنند که شما هم با عکس العملهای کودکانه و تخریبی چه در سطح رسانه ها و چه در سطح مراسمات به مقابله با آنها بپردازید تا از این طریق ظرفیت سیاسی و اجتماعی خود را افزایش دهند و در انتخابات مجلس کار را یکسره کنند. چرا هاشمی معتدل صدا و سیما را جعبه سانسور می نامد و خاتمی سخن از ترور می گوید؟ و چرا سفرها و سخنرانیهای خود را زیاد و سخنان جنجالی در خصوص سوریه و رابطه با آمریکا و رابطه با دنیا و... برای اینکه جامعه دو قطبی شود و در این صورت مشخص است که برنده کیست... شما بچه اید و جز لجاجت و تندروی بچه گانه کاری بلد نیستید.
United States
جهان نیوز و همفکرانشان با این کارهاشون باید منتظر ضربه نهایی در انتخابات مجلس باشند چون دقیقا کاری را انجام می دهند که خواست هاشمی است و هاشمی با زیرکی و سیاستی که دارد همچون انتخابات ریاست جمهوری از سادگی رقیب استفاده کرده و کار را یکسره می کند
فان ّ حزب الله هم الغالبون .... وعده الهی ،پیروزی نهائی حزب الله است .....
اشنا
هاشمی خیلی ها را سوزانده
حسن
آشنا بله آقای هاشمی خیلی چیزهارا سوزانده ازجمله اعتبار چندین ساله خودش ،اصل امانت داری در نقل قول دروغ ازامام ،شعارهای اصولی که سمبل مبارزه با استکبار ودین ستیزان است ،اصل عدم وابستگی به خانواده در برابر اصول دین وانقلاب ، اصل حفظ اقتدار نظام در برابر بیگانگان واصل مبارزه با فتنه گران
بیشترازهمه خودش توی آتش خودش سوخته ! کسی که برای دیگران آتش بیفروزد نهایتا خودش هیزم آن آتش خواهدشد .
چرا عاقل کند کاری / که بازارد پشیمانی؟...
هاشمی دست از سر این مملکت بردار
حسین
شما افراطی ها شعبان بی مخ دست از سر این ملت و کشور بردارید.درود بر هاشمی
شعبان بی مخ کارشو تو خیابون انجام میداد سال 88ما توخیابون بودیم یا شما ؟قیاس به نفس میکنی .اگه بعد ارانتخابات میریختیم تو خیابون الان داشتی ......
معلومه بااین شعبان بی مخها فامیلی چیزی داری
Canada
همه محبوبیت هاشمی همین بود؟
درؤد بر هاشمي
سید مرتضی
Russian Federation
خدارا به خاطر الطافی که به کشور اسلامی ما داشته اند شکر می کنم.مخصوصا ولایت امام سید علی خامنه ای که رفتار وگفتار وسیره ایشان دقیقا مانند امام خمینی بوده است
فکرش وبکن که رفتار بعضی افراد حالا حق وباطلش به کنار چقدر اختلاف افکن وباعث اختلاف ملت است
سید
البته نیازی هم به حضور این نماینده نماها نبود وعده ما انتخابات مجلس دهم پای صندوق رأی...
United Kingdom
درود بر خاتمی و سلام بر هاشمی
واقعا برخی در بد رفتاری و اعتراض با این پیر انقلابی و یار امام زیاده روی کردن.
اشتباهی مثبت دادم (1000 تا منفی)
Canada
هاشمی تو کرمانشاه فهمید که محبوبیت نداره
امير
United States
سلام بر هاشمي
فریماه
به امید کوری چشم دشمنان آیت الله هاشمی رفسنجانی به زودی زود ان شاالله
کور شماهایید که حقیقتو نمیبینید
rahim
سلام

باید این آقا بداند که سالهاست خودش را می کشد که حرف بزند ولی جز افراد معدودی خریدار ندارد. باید ایشان برایش معلوم شده باشد که جایگاهی در میان ملت ندارد و البته عاقبت منتظری ها در انتظارش هست. حضور ایشان در مجمع تشخیص به صلاح خود ایشان است تا از سرعت سقوطشان کاسته شود ولی این را نمی فهمد!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقایان برای شهر کرمانشاه جنگ زده بعد از 24 سال چه کرده اند که حالا انتظار دارند مردم پای سخنرانیشان بنشینند .
آفرین احسنت حرف حق رازدی .
Iran, Islamic Republic of
و تنها روسیاهی به ذعال و حزب ....ماند
شهادت مسلم بن عقیل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برای بهانه آوردن کودکانه عمل نکنید!!!!!!!!!!
غح -ط
باسلام : از ایشان آقای اشرفی هم خود جوش دعوت کرد و معلوم نیست چرا در این دولت برای آقای هاشمی این همه خودجوش فعالیت میشود ؟ حتما فرزندان آیت الله هم خودجوش همراه ایشان بودند !! مردم هم از آنجا رد میشدند دیدند یک مراسمیه و گفتند برای ثوابش به دیگرا هم اطلاع رسانی کنیم !!!
سارا
United States
دیشبب app روزنامه رو می دیدم

واسه روزنامه اعتماد.

خطاب به اینها که شعار داده بودن نوشته بود اخلالگر و افراطی!

می خوام بگم

یکم بچه های جهان اینارو بخونید و موضع بگیریرید

و الا که از یادها فراموش میشه

بگید که همین افراطی ها و اخلالگرها بودن آقای هاشمی رو هاشمی کردن تا جیبشون پر بشه
و داخل آدم حساب بشن...

وو الا که شعاره غیر غزت چیزی میزی مال مردم نداشته...
علیرضا
خدایا خودت سزای اینهارو بده ، چونکه کسی زورش به این ها نمیرسه! واقعا خجالت آوره که یک متهم امنیتی و مالی بزرگ زیر لوای قدرت پدرش راست راست راه میره و کسی جرات نداره بهش بگه بالا چشمش ابرویه!!!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
مرگ بر منافق
مرگ بر فتنه گر
مرگ رب دروغگوی بی حیا
مرگ بر نوکران استکبار
مرگ بر اسرائیل غاصب
مرگ بر شیاین فتنه گر 88
مرگ بر منافقین وکفار مرگ بر عاملان فتنه 88
Iran, Islamic Republic of
سلام بر امیر کبیر ایران هاشمی
مجید مجد
United States
ایشون در دولت کاره ای نیستن و فقط نقش همه کاره رو ایفا می کنن!
بابا بی خیال تا نوه های شما هم در دولت کاره ای ان و نقش دارن پشت صحنه در حد المپیک نفرمایید این حرفارو قربان!