دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱
۲
بازخوانی پیام امام خمینی(ره) خطاب به مسلمین جهان و حجاج بیت الله الحرام

توطئه‌های راست و چپ و خصوص امریکای چپاولگر و متجاوز و اسرائیل جنایتکار را به گوش عالمیان برسانید

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 319732
سوم آبان ماه 1358، مصادف با روز عرفه، حضرت امام خمینی(ره) در پیامی خطاب به مسلمین جهان و حجاج بیت‌الله الحرام به مناسبت روز عرفه، مسلمانان را به وحدت در برابر دشمن و بازیافتن قدرت شکوه گذشته فراخواند.
توطئه‌های راست و چپ و خصوص امریکای چپاولگر و متجاوز و اسرائیل جنایتکار را به گوش عالمیان برسانید
به گزارش جهان، متن کامل این پیام که با موضوعیت شکستن بت‌ها و قدرت‌های بزرگ شیطانی زمان نگاشته شده است، به این شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
لَکُمْ فی رَسُولِ اللهِ اسوَه حَسَنَةٌ
 
صلوات و سلام خداوند بر رسول خدا پیامبر عظیم الشأن که یک تنه قیام فرمود در مقابل بت پرستان و مستکبرین، و پرچم توحید را به نفع مستضعفین به اهتزاز درآورد، و از قِلت عُدّه و عدد نهراسید، و با عِده قلیل بدون ساز و برگ جنگی کافی و با نیروی ایمان و قوتِ تصمیم بر سرکشان و ستمکاران تاخت، و ندای توحید را در کمتر از نیم قرن بر بزرگترین معموره جهان به گوش جهانیان رساند.
 
بیایید و به یک موعظه خداوند گوش فرا دهید؛ آنجا که می فرماید قُلْ انَّما اعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ انْ تَقُومُوا للهِ مَثْنی وَ فُرادی همه قیام کنید و برای خدا قیام کنید؛ قیام فرادی در مقابل جنود شیطانیِ باطنِ خودتان، و قیام همگانی در مقابل قدرتهای شیطانی. اگر قیام و نهضت، الهی و برای خدا باشد پیروز است. ای مسلمانان جهان وای مستضعفان عالم! دست به دست هم دهید و به خدای بزرگ رو آورید و به اسلام پناهنده شوید، و علیه مستکبران و متجاوزان به حقوق ملتها پرخاش کنید.
 
و درود جهانیان و رحمت خداوند متعال بر شما ای زائران بزرگوار بیت‌الله الحرام که از چهار سوی عالم به سوی خانه خدا، مرکز توحید و محل وحی و مقام ابراهیم و محمد، دو ابرمرد بت شکن و پرخاشگر بر مستکبرین شتافتید و خود را به مواقف کریمه‌ای -‌که در عصر وحی زمینهایی خشک و کوهسارهایی بی‌آب و سبزه، لکن محل هبوط ملائکة الله و هجوم جنودالله و وقوف انبیاء الله و عبادالله الصالحین بود - رساندید. هان! بشناسید این مشاعر جمع مشعر: موضع مناسک حج بزرگ را، و مجهز شوید از مرکز بت شکنی برای شکستن بتهای بزرگ که به صورت قدرتهای شیطانی و چپاولگران آدمخوار در آمده‌اند، و از این قدرتهای تهی از ایمان نهراسید، و با اتکال به خدای بزرگ در این مواقف عظیمه، پیمان اتحاد و اتفاق در مقابل جنود شرک و شیطنت ببندید، و از تفرق و تنازع بپرهیزید وَ لاتَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُم رنگ و بوی ایمان و اسلام که اساس پیروزی و قدرت است با تنازع و دسته بندی‌های موافق با هواهای نفسانیه و مخالف با دستور حق تعالی زدوده می‌شود، و اجتماع در حق و توحید کلمه و کلمه توحید که سرچشمه عظمت امت اسلامی است، به پیروزی می‌رسد.
 
ای مسلمانان جهان! چه شد شما را که در صدر اسلام با عده بسیار کم، قدرتهای عظیم را شکستید و امت بزرگ اسلامی - انسانی ایجاد نمودید، اکنون با قریب یک میلیارد جمعیت و دارا بودن مخازن بزرگی که بالاترین حربه است در مقابل دشمن، این‌چنین ضعیف و زبون شدید؟ آیا می‌دانید که تمام بدبختی‌های شما در تفرقه و اختلاف بین سران کشورهای شما و بالنتیجه بین خود شماست؟ از جای برخیزید و قرآن کریم را به دست گرفته و به فرمان خدای تعالی گردن نهید تا مجد خود و عظمت اسلام عزیز را اعاده کنید. بیایید و به یک موعظه خداوند گوش فرا دهید؛ آنجا که می‌فرماید قُلْ انَّما اعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ انْ تَقُومُوا للهِ مَثْنی‌ وَ فُرادی‌ همه قیام کنید و برای خدا قیام کنید؛ قیام فرادی‌ در مقابل جنود شیطانیِ باطنِ خودتان، و قیام همگانی در مقابل قدرتهای شیطانی. اگر قیام و نهضت، الهی و برای خدا باشد پیروز است. ای مسلمانان جهان وای مستضعفان عالم! دست به دست هم دهید و به خدای بزرگ رو آورید و به اسلام پناهنده شوید، و علیه مستکبران و متجاوزان به حقوق ملت‌ها پرخاش کنید. ای زائران خانه خدا، در مواقف و مشاعر الهی به هم بپیوندید و از خداوند تعالی نصرت اسلام و مسلمین و مستضعفان جهان را بخواهید.
 
ای گویندگان و نویسندگان! در اجتماعات بزرگ؛ عرفات و مَشْعَر و مِنا و مکه معظمه و مدینه منوره، مسائل اجتماعی و سیاسی مناطق خود را به گوش برادران ایمانی برسانید، و از هم طلب نصرت کنید. ای زائران خانه خدا! توطئه‌های راست و چپ و خصوص امریکای چپاولگر و متجاوز و اسرائیل جنایتکار را به گوش عالمیان برسانید و از آنان استمداد کنید و جنایات این جنایتکاران را بشمارید و به خداوند متعال برای اصلاح حال مسلمین و قطع ایادی جنایتکاران التجا پیدا کنید. و من به خواست خدای قادر، مژده نصرت و پیروزی به شماها می‌دهم. «انَّهُ عَلی ذلِکَ لَقادِرٌ»
 
والسلام علی رسول الله و علی ائمة المسلمین و علی عبادالله الصالحین و رحمة الله و برکاته.
 روح الله الموسوی الخمینی

 (صحیفه امام، ج10، صص 339 و 340)»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رونوشت: اکبر هاشمی رفسنجانی
هدایت
Iran, Islamic Republic of
منظورش از امریکا، ایالات متحده امریکا نبوده، احتمالا منظورش قاره امریکای جنوبی بوده است وگرنه با توجه به خاطرات جدید آیت الله هاشمی رفسنجانی بعید است که منظور امام همین امریکایی باشه که الان باراک حسین اوباما رییس جمهورشه