کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم به روحانی رأی دادند نه هاشمی

رفسنجانی خودش را عقل کل می‌داند و نیازی به توصیه ندارد

20 مهر 1392 ساعت 15:17

نماینده قم در مجلس با تأکید بر اینکه آقای هاشمی خودش را عقل کل می‌داند و نیازی به توصیه ندارد، گفت: اگر قرار است افرادی مانند هاشمی دولت را اداره کنند، مردم به او رأی می‌دادند نه به روحانی.


به گزارش جهان، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر انتخاب با تأخیر استانداران به صلاح مردم نیست، اظهار داشت: اظهار نظر آقای هاشمی‌رفسنجانی درباره انتصاب استانداران، اقدام جدیدی است که فردی به جای رئیس‌جمهور راجع به کشور صحبت می‌کند.

وی افزود: به نظرم موضوعی هم که وزیر کشور درباره نحوه انتخاب استانداران مطرح کرد مبنی بر مشورت با مجامع نمایندگان استان اصلاً عملیاتی نخواهد شد، چون اختیار انتصاب استانداران با دولت است و به نظر می‌رسد باید اجازه دهیم دولت خودش استانداران را برگزیند و خودش هم پاسخگوی انتخابش باشد.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: قوای سه‌گانه در نظام جمهوری اسلامی ایران، اختیارات و وظایف مشخصی دارند و اگر هم کسی مسئولیتی در کشور دارد، مانند آقای هاشمی که رئیس مجمع تشخیص است، بنا نیست پدرخوانده قوای دیگر باشد.

وی با تأکید بر اینکه افراد باید حد و مرزها را بشناسند و در حوزه‌هایی که مسئولیت دارند، اظهار نظر کنند، افزود: این موارد موجب می‌شود در دولت چندگانگی به وجود آید و دولت انسجام لازم را از دست بدهد.

امیرآبادی با بیان اینکه باید اجازه دهیم رئیس‌جمهور به عنوان منتخب مردم در مقابل قانون اساسی، مقام معظم رهبری، ملت و نمایندگان مجلس پاسخگو باشد و خودش کارش را انجام دهد، یادآور شد: نمایندگان مجلس هم نباید در انتخاب استانداران دخالت کنند، خود دولت باید کارهایش را انجام دهد و کسی نباید برای دولت سروری، ریاست و بزرگی کند و هر کسی بایستی در جایگاه خودش مسئولیت‌ها را بپذیرد؛ این اقدامات موجب می‌شود دولت بعداً زیر بار مسئولیت نرود و پاسخگو نباشد.

وی با ذکر این نکته که «آقای هاشمی خودش را عقل کل می‌داند و نیازی به توصیه ما ندارد»، گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی تجربه کشورداری دارد، ۲دوره رئیس‌جمهور بوده، رئیس مجلس و نماینده مجلس هم بوده، بنابراین می‌داند مردم به آقای روحانی رأی دادند تا او سیاست‌های خودش را در کشور پیاده کند، اگر قرار است افرادی مانند هاشمی دولت را اداره کنند، مردم به هاشمی رأی می‌دادند نه به روحانی.

نماینده قم در مجلس متذکر شد: مردم به خاطر شعار اعتدال به روحانی رأی دادند‌، اعتدال یعنی استفاده از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای همه سلایق کشور.

امیرآبادی در پایان تصریح کرد: اگر قرار است آقای هاشمی به جای روحانی تصمیم‌گیری کند، قطعاً شعار روحانی که استفاده از همه ظرفیت‌های کشور است، زیر سؤال می‌رود، چون هاشمی‌رفسنجانی شاخص یک سلیقه سیاسی در کشور است که آن هم اصلاح‌طلبان هستند.


کد مطلب: 319039

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/319039/مردم-روحانی-رأی-دادند-نه-هاشمی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com