پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

تدوین طرح حمایت از دوچرخه‌سواران

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 318681
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح حمایت از دوچرخه‌سوران و موتورسیکلت سواران در راستای کاهش حجم ترافیک خبر داد و گفت: این طرح در مرحله تحقیق قرار دارد.
به گزارش جهان، امیر خجسته در گفت‌وگو با تسنیم در حاشیه همایش روز بدون خودرو اظهار کرد: در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس طرح موتورسیکلت و دوچرخه سوران در حال تدوین است تا با تشویق و ترغیب افراد به استفاده از دوچرخه از بار ترافیک کاسته شود.
 
وی تصریح کرد: هم‌اکنون مراحل تحقیقاتی این طرح انجام می‌شود تا بتوانیم آن را عملی، اجرایی و قانونمند کنیم، از طرفی باید فرهنگ سازی کرده و بتوانیم با تشویق و ترغیب افراد در سطح ملی به ویژه استان همدان، برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا گام‌های مثبتی برداریم.
 
خجسته گفت: هرجا که کار فرهنگی انجام دهیم موفقیت را به همراه داشته است، در آینده برای کاهش ترافیک و میزان آلودگی ناچاریم از دوچرخه استفاده کنیم.
 
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از وضعیت ترافیک تهران انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر تهران به یک شهر پارکینگی تبدیل شده، سایر شهرها نیز در حال تبدیل شدن به وضعیت پایتخت هستند و باید با فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه از حجم ترافیک و آلودگی هوا کاست.
 
خجسته با بیان اینکه در همدان در آینده نزدیک با مشکل شدید ترافیکی روبرو هستیم، اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که همه مردم از دوچرخه برای تردد در سطح شهر استفاده کنند.
 
وی از بررسی طرح ساماندهی و انتقال پایتخت از تهران نیز خبر داد و گفت: این طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی است، به هرحال آلودگی بالا و حجم زیاد ترافیک تهران تمهیداتی را نیاز دارد تا بار دیگر آرامش و آسایش به این شهر بازگردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *