چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱
۱

علت‌ طلاق کارمندان‌ میراث‌ از دید نجفی

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 318572
رئس سازمان میراث فرهنگی گفت:‌ محصولات بی‌کیفیت چینی به شکل بسیار بی‌ضابطه وارد ایران می‌شود و من فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا بازار داخلی را به نفع تولیدات خارجی تخریب کند لذا کمیته‌ای برای ساماندهی این حوزه تشکیل می‌دهیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدعلی نجفی در حاشیه تودیع و معارفه 5 تن از معاونان و مشاوران این سازمان در پاسخ به این سوال که وضعیت معاونت صنایع دستی چگونه است، اظهار داشت: باید برنامه‌ای تدارک ببینیم که در قالب آن برنامه راهکارهای روشن وجود داشته باشد. بخشی از کار سازمان درباره سیاست‌گذاری در حیطه کلان صنایع دستی است و بخشی هم حمایت از فعالان این بخش است. اینها را باید به طور دقیق تعریف کنیم که نه ما از هنرمندان و صنعتگران بیش از توانشان انتظار داشتیم و نه آنها بیش از آنچه که برعهده سازمان است انتظار داشته باشند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا اصالت شیردال بررسی شده است یا خیر، تصریح کرد: اولا این هدیه را رئیس جمهور آمریکا نداده است، وزارت امور خارجه آمریکا آن را در  اختیار ایرانیان قرار داد، دوماً در سال 2003، 3 نفر از کارشناسان آمریکایی این شی‌ء را مورد بررسی قرار و به اصالت آن رای دادند و به استناد رای آن 3 نفر بوده است که اداره مبارزه با قاچاق گمرک آمریکا این شیء را ضبط کرد. لذا آنچه که ما استناد کردیم نامه‌ای است که وزارت امور خارجه آمریکا آن را برای ما فرستاده است، علاوه بر آن این شیء در سال 2003 توسط قاچاقچی که این شیء را وارد آمریکا کرده است به یک آمریکایی به مبلغ 950 هزار دلار فروخته شد. لذا فرض ما این است که این شی‌ء اصالت دارد و براساس گزارشاتی که از آمریکا دریافت کردیم اصیل است. البته کارشناسان موزه ایران هم روی این شیء کار خواهند کرد.
 
نجفی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره ساختمان قدیمی معاونت صنایع دستی در خیابان ولی‌عصر که در انتقال به اصفهان از دست رفت، چیست؟ گفت: متاسفانه این کار از آفات و زیان‌هایی است که در انتقال معاونت صنایع دستی به اصفهان ایجاد شد. به نظر می‌رسد آن ساختمان را دیگر نمی‌توان به دست آورد لذا باید جای مناسبی برای این معاونت در نظر گرفت، از طرف دیگر مشکلات بودجه‌ای دولت را باید در نظر داشت. امیدواریم این مشکل حل شود همچنین طرحی را هم در این زمینه در نظر گرفتیم که در حال آماده شدن است.
 
وی تصریح کرد: درباره بازارچه‌های صنایع دستی نمی‌خواهیم به این شکل عمل کنیم که در هر شهر چندین بازارچه بزرگ وجود داشته باشد. مجموعه کاری که در صنایع دستی می‌خواهیم انجام دهیم درگیرکردن دستگاه‌های مختلف در ارتباط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. یکی از سازمان‌هایی که در این زمینه تعامل خواهیم کرد شهرداری و شورای شهر است. در زمینه تاسیس بازارچه صنایع دستی شهرداری تهران بسیار می‌تواند کمک کرد و حسن کار با شهرداری تهران این است که اولا در شهرداری افراد فرهنگی وجود دارند و می‌توان با آنها زبان مشترک داشت و دوما کاری که با شهرداری تهران انجام شود می‌تواند به الگویی برای سایر شهرها تبدیل شود.
 
نجفی یادآور شد:‌ درصدد هستیم بازارچه‌های در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش راه‌اندازی کنیم حتی در این مورد با مسئولان سابق دانشگاه آزاد هماهنگی‌هایی کرده بودیم که در مهرماه چندین بازارچه صنایع دستی ویژه دانشجویان در دانشگاه آزاد برگزار شود که با تغییر مدیریت این طرح باید با مسئولان جدید مطرح شود. مسئله بعدی دهکده‌های صنایع‌های دستی است لذا فقط در حد چندین بازارچه دستی اکتفا نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های کوچک و بزرگ به شکل‌های مختلف در داخل کشور ایجاد کنیم.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره محصولات صنایع دستی چینی تصریح کرد: این محصولات به شکل بسیار بی‌ضابطه وارد ایران می‌شود و من فکر نمی‌کنم در هیچ جای دنیا بازار داخلی را به نفع تولیدات خارجی تحقیر کند. در این زمینه از طریق دولت محدودیت‌هایی برای ورود کالاهای صنایع دستی به خصوص آن بخش بی‌کیفیت ایجاد می‌کنیم و از فعالان صنایع دستی حمایت کنیم.
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شما درصدد هستید خسارات مادی انتقال معاونت صنایع دستی اصفهان را ارزیابی کنید، یادآور شد: خودم تصمیم به این موضوع نگرفتم اما می‌خواهیم کمیته‌ای تشکیل دهیم د رمورد آثار و تبعات این جابه‌جایی چه جابه‌جایی میراث فرهنگی شیراز و برگشت آن و چه به جابه‌جایی معاونت صنایع دستی به اصفهان و بازگشت آن احتمالا گزارشی تهیه می‌کنیم برای عبرت آیندگان تا بقیه دستگاه‌های کشور همین کار را انجام دهند تا اگر کار بد بوده است دیگر در کشور کسی به خود اجازه ندهد چنین کاری را بکند و شخصی تصمیم بگیرد و حتی با زندگی خصوصی کارمندان بازی کند. بطوری که در برخی موارد به طلاق بین زن و شوهر انجامیده است.
 
نجفی ادامه داد: دفتر حقوقی زیر نظر معاونت حقوقی این سازمان است و فکر نمی‌کنم در ارتباط با این جابه‌جایی نه بخش حقوقی و نه بخش دیگری مقصر باشد. اگر تقصیری است به شخص اول سازمان برمی‌گردد که بدون مشورت کارشناسان آن را اجرا کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داشت به طلاق!!!