يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱

برخی توهم دارند«روحانی»دستاورد آنهاست

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 318189
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به دخالت هاشمی در انتخاب استانداران گفت: هر کس در هر مقامی بخواهد به دولت فشار بیاورد، باج‌خواهی و زیاده‌خواهی است و این برخورد نباید به یک عرف و فرهنگ تبدیل شود.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس، درباره فشار و دخالت هاشمی رفسنجانی در امور دولت مبنی بر تسریع در انتصاب استانداران اظهار داشت: انتخاب همکاران و استانداران از جمله حقوق دولت است و بنده نیز با دخالت‌های اینچنینی موافق نیستم چرا که در این صورت دولت احساس استقلال نمی‌کند.

رهبر با بیان اینکه پیام این اقدامات این است که دولت باید مطیع ما باشد، افزود: دولت با رأی ملت روی کار آمده و دخالت در امر دیگران در هر مقامی که باشند، نوعی سلب ‌اختیار از دولت است.

* برخی به اشتباه فکر می‌کنند روحانی دستاورد آنهاست

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مشخص نیست دلیل توهم آنها برای این کار چه چیزی است، شاید معتقدند روحانی دستاورد آنهاست و حق این دخالت‌ها را دارند.

وی در عین حال یادآور شد: مقام معظم رهبری علیرغم جایگاهی که دارند هیچ گاه در کار دولت‌ها دخالت نمی‌کنند و اگر هم مشورتی باشد بین خودشان صورت می‌گیرد.

رهبر با تاکید بر اینکه تعدد مراجع تصمیم‌گیری در دولت باعث عدم استقلال آن می‌شود، گفت: دولت باید بر اساس شایسته‌سالاری و تأمل کار خود را پیش ببرد و به این موارد اعتنایی نکند؛ نه تنها به آن آقای بزرگوار بلکه به جریان‌های سیاسی که خطرشان به عنوان گروه‌های فشار بیشتر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز به فشار جریان‌های سیاسی و گروه‌های فشار در موضوع وزیر علوم اشاره کرد و اظهار داشت: هر کس از هر مقامی بخواهد به دولت فشار بیاورد و نگذارد که به صورت شایسته کارها انجام شود، نوعی باج‌خواهی و زیاده‌خواهی است که نباید به یک عرف و فرهنگ تبدیل شود.

وی در پایان با اشاره به مطالبات جامعه روحانیت مبارز از دولت تصریح کرد: دولت باید مستقل و واقع‌گرا باشد و تحت فشار فرد و جناحی قرار نگیرد؛ پس‌مانده‌های فتنه نباید از این دولت مطالبه داشته باشند و افراد معلوم‌الحال زیر چتر آن پر و بال باز کنند، لذا دولت باید ملی، ولایی و در خط رهبری باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چی شد که نفر هفتم نظر سنجی ها رای اورد؟