دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

علت غیبت اوباما در نشست سران اپک

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 317357
«باراک اوباما» به دلیل بحران مالی حاکم بر آمریکا که موجب تعطیلی بخش‌هایی از دوابر دولتی و رسمی این کشور شده، نتوانست در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه موسوم به «اپک» حضور یابد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز نوشت: «باراک اوباما»،‌ رئیس جمهوری آمریکا به دلیل بحران مالی حاکم بر این کشور که موجب تعطیلی بخش‌هایی از دوابر دولتی و رسمی آمریکا شده، مشارکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا- اقیانوسیه موسوم به «اپک» را لغو کرد.

کاخ سفید در این ارتباط با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اوباما مشارکت خود در نشست سران «اپک» در اندونزی و برونئی را به دلیل بحران مالی که واشنگتن درحال حاضر با آن مواجه است، لغو کرد.

این بیانیه به این معناست که رئیس جمهوری آمریکا فردا شنبه به چهار کشور آسیایی برای مدت یک هفته سفر نخواهد کرد و این سفر لغو شده است.

اوباما سفرهای خود به مالزی و فیلیپین را نیز در این هفته به دلیل بحران مالی که آمریکا با آن درگیر است، لغو کرد.

او اوایل اکتبر کاخ سفید دستور به تعطیلی برخی از مراکز دولتی و رسمی در این کشور به دلیل عدم دستیابی کنگره به یک راه‌حل میانی برای قانون تامین بودجه دولت آمریکا داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *