جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

پایان نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۵

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب: 315914
نشست وزیران خارجه ایران و گروه ۱+۵ که از ساعتی پیش در نیویورک آغاز شده بود دقایقی قبل پایان یافت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، قرار است محمد جواد ظریف و کاترین اشتون روسای هیئت های ایران و ۱+۵ تا دقایقی دیگر در کنفرانس های خبری جداگانه در خصوص این نشست صحبت کنند.

ایران و ۱+۵ قرار است نشست بعدی خود را در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو و در اواخر مهرماه برگزار کنند.

سید عباس عراقچی معاون بین الملل وزیر خارجه،مجید تخت روان چی معاون امریکای وزیر خارجه ، بعیدی پور مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه،محمد نیا مشاور وزیر خارجه،امیری از سازمان انرژی اتمی و حسین فریدون برادر رئیس جمهور در هیئت ایران حضور داشتند.



سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس، وستروله وزیر خارجه آلمان، فابیوس وزیر خارجه فرانسه ،وانگ یی وزیر خارجه چین و جان کری وزیر خارجه امریکا نیز در گروه ۱+۵ حضور یافتند و ریاست این هیئت را کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده داشت.

بر اساس تصاویر منتشر شده از نشست ایران و ۱+۵ محمدجواد ظریف رئیس هیئت ایرانی و کاترین اشتون رئیس گروه ۱+۵ بر خلاف مذاکرات گذشته که معمولا رو در روی هم قرار میگرفتند در کنار هم مستقر شده اند.

همچنین جان کری وزیر خارجه امریکا در سمت راست ظریف و در کنار عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران نشسته بود.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سمت چپ ظریف و در مقابل هیئت امریکایی مستقر بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *