شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

کشف ۴۴تن مواد مخدر در ۶ماه نخست سال

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۵
کد مطلب: 315759
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه چیزی در مورد خروج خاک کشور از آب‌های جنوبی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نشنیده‌ام گفت: این موضوع را در دست پیگیری قرار می‌دهیم.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا در نشست خبری خود با اعلام برنامه‌های مرزبانی در هفته ناجا گفت: برگزاری مسابقات مختلف در سراسر کشور، تجلیل از خانواده‌های کارکنان مرزبانی، تهیه سرود حماسی مربوط به مرز و راه‌اندازی سایت مرزبانی از جمله اقداماتی است که در هفته ناجا اجرا می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به عملکرد 6 ماهه مرزبانان در مرزهای کشور گفت: طی 6 ماه نخست امسال موفق به کشف 44 تن انواع مواد مخدر و دستگیری 104 قاچاقچی در مرزهای کشور شدیم.
 
فرمانده مرزبانی با بیان اینکه، کشفیات سلاح در مرز 31 درصد افزایش داشته و در این ارتباط 175 نفر نیز دستگیر شده‌اند گفت: طی 2 سال اخیر روند کشف مشروبات الکلی کاهش محسوسی داشته به طوری که 50 درصد شاهد کاهش کشفیات مشروبات الکلی بوده‌ایم.
 
وی با تأکید بر اینکه، کماکان قاچاق سوخت به عنوان یک معضل برای مرزبانی محسوب می‌شود گفت: قاچاقچیان سوخت از روشهای مختلفی برای قاچاق استفاده می‌کنند و اخیراً روی به قاچاق سوخت از طریق آبهای خلیج‌فارس آورده است.
 
ذوالفقاری در ادامه، با بیان اینکه کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای 99 درصد و کشفیات دخانیات 7 درصد در مرزهای کشور افزایش داشته است گفت: طی مدت 6 ماه نخست امسال درگیری‌ با اشرار 111 درصد افزایش داشته که در این میان خوشبختانه هلاکت اشرار 30 درصد افزایش و شهادت مرزبانان 7 درصد کاهش داشته است.
 
فرمانده ناجا در ادامه نشست خبری خود به راه‌اندازی 20 پایگاه اطلاعاتی در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: اکنون تمام گذرگاه‌های مرزی ورود و خروج اتباع ایرانی و خارجی را به صورت مکانیزه ثبت می‌کند و مدام اطلاعات به آنها به روز می‌شود.
 
وی افزود: برای تمام مرزنشینان کارت تردد یک سال صادر شده است.
 
ذوالفقاری تأکید کرد: با پلیس‌های تخصصی ناجا در مرز در ارتباط هستیم و برای عبور و مرور افراد و خودروها با آنها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم.
 
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به احداث 27 کیلومتر کانال و 129 کیلومتر جاده مرزی طی 6 ماه ابتدایی امسال گفت: دو تنگه عبور اشرار طی این مدت به طور کامل بسته شده و 626 کیلومتر از کانال‌ها و جاده‌های موجود نیز مرمت و بازسازی شده است.
 
ذوالفقاری با اشاره به سفر اخیر خود به کشور آذربایجان در مورد دستاوردهای این سفر گفت: تأکید جدی و عملی در برخورد مناسب کارکنان سازمان‌های مرتبط با اتباع بیگانه در دو کشور، رعایت حال اتباع دو کشور در برخورد با مرزبانان (به صورتی که حتی‌المقدور از سلاح استفاده نشود)، کنترل جرایم مرزی و ارتباط دائم مرزبانان، فرماندهان و معاونان مرزبانی دو کشور طی یک سال با هم از جمله توافقات صورت گرفته در این سفر بود.
 
وی تأکید کرد: در توافق مهم دیگری که با طرف آذربایجانی صورت گرفت مقرر شد مرزبانان دو کشور هنگامی که از کنار هم عبور می‌کنند به یکدیگر سلام نظامی دهند.
 
ذوالفقاری در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد خروج خاک کشور از آبهای خلیج‌فارس به مقصد کشورهای حوزه خلیج‌فارس گفت: در مورد این موضوع چیزی نشنیده‌ام و الان اطلاعی هم ندارم قطعاً برای پیگیری این مسئله دستورات لازم را صادر می‌کنیم.
 
وی در پایان نشست خبری خود گفت: آموزش امدادگری با همکاری هلال‌احمر و با شعار «هر مرزدار یک امدادگر» در کنار انتشار کتاب‌های «منشور اخلاقی مرزبانی» و «مگنا» (به مدیریت کیفیت نیروی انسانی) از جمله اقداماتی است که امیدواریم همزمان با اجرای طرح نظام پیشنهاد که در آن نیروهای مرزبانی می‌تواند نظرات و ایده‌های خود را به گوش مسئولان برساند سبب ارتقای کیفیت عملکرد مرزبانان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *