چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به روحانی:

تعامل‌ سازنده با استکبار ساده‌اندیشی است

نباید از دستاوردهای هسته‌ای عقب‌نشینی کرد
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 315066
جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: در شرایطی که امریکا در موضع ضعف قرار دارد، نباید از دستاوردهای هسته‌ای عقب نشینی کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور کشورمان قبل از سفر نیویورک نکاتی را به وی متذکر شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی؛
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛

با سلام و احترام؛

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت سال‌های مبارزه جبهه مستضعفین با استکبار جهانی، با توجه به حضور حضرتعالی در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، لازم می‌دانیم نکاتی خدمت حضرتعالی متذکر شویم:

۱- در طی سی ساله‌ای که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، همواره شاهد بوده ایم که دولت امریکا با زبان زور و تهدید با ملت های جهان و همینطور ملت ایران سخن گفته است. اقداماتی چون حمله نظامی به عراق و افغانستان، حمایت صریح و آشکار از رژیم جنایتکار صهیونیستی، حمایت از اقدامات تروریستی در منطقه و در روزهای اخیر تهدیدات نظامی علیه دولت سوریه، نشان دهنده این امر هستند و همانطور که حضرتعالی در نخستین کنفرانس خبری خود به آن اشاره داشتید، با چنین رویه‌ای، تعامل و مذاکره با امریکا معنی و مفهوم نمی‌یابد.

۲- یکی از مصادیق زور و تهدید امریکا علیه ملت ایران، مساله هسته‌ای است که سال‌ها عرصه رویارویی ملت ایران با دول استکباری غرب بوده است. در طول این مبارزه، ملت ایران توانسته است به موفقیت‌هایی دست یابد که از جمله آنها می‌توان به دستیابی به توان تولید سوخت ۲۰ درصد اشاره کرد. مسلم است در شرایطی که ملت ایران پس از سال‌ها مبارزه برای دستیابی به یکی از حقوق بدیهی و اولیه خویش توانسته است به چنین دستاوردهایی برسد و نیز در شرایطی که امریکا در موضع ضعف قرار دارد و رسانه‌های فریبنده آن دیگر مانند گذشته نمی‌توانند ذهن و دل ملتها را به تسخیر خود درآورند، نباید از چنین دستاوردهایی عقب نشینی کرد.

۳- البته بر همگان معلوم و واضح است که مواردی چون مساله هسته‌ای تنها بهانه‌ای برای اعمال فشارهای بیشتر به ملت ایران بوده و مخالفت با آن را باید در راستای مخالفت با انقلاب اسلامی و آرمانهای آن تفسیر کرد. لذا ساده‌اندیشی است اگر تصور کنیم با اعتمادسازی می توان به تعاملی سازنده با استکبار جهانی دست یافت. مگر آنکه ملت ایران دست از ارزش‌ها و آرمان‌های الهی خویش برداشته و دست از مبارزه بکشد.

لذا از حضرتعالی خواستاریم همانطور که دیروز ملت مستضعف در جبهه‌های حق علیه باطل برای دفاع از آرمان‌های انقلاب در خون خود غلطیدند، حضرتعالی نیز در جبهه سازمان ملل متحد مانند گذشته از آرمان های ملت ایران حراست فرمایید. به امید ظهور عدالت گستر گیتی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *