يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۴

انتقاد نمایندگان از دخالت جهانگیری در تعیین استاندار/ وزیر کشور گفت من بی تقصیرم

يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 314949
نماینده مردم شبستر در مجلس ضمن انتقاد از آنچه اقدام معاون اول رئیس جمهور در تعیین استاندار آذربایجان شرقی خواند، گفت: این اقدام بی توجهی به تصمیماتی است که در جلسه مشترک بین مجمع نمایندگان استان و وزیر کشور اتخاذ شده است.
به گزارش جهان، علی علیلو نماینده مردم شبستر در گفتگو با مهر ضمن انتقاد از روش دولت در تعیین استانداران گفت: در جلسه مشترکی که اخیراً اعضای مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با وزیر کشور در خصوص انتخاب استاندار داشتند با پیشنهاد آقای رحمانی فضلی مجمع افرادی را برای استانداری معرفی کرد و در بین این گزینه ها با نظر وزیر کشور افرادی مشخص شدند.

نماینده مردم شبستر در ادامه اظهار داشت: اما مطلع شدیم که معاون اول رئیس جمهور بدون توجه به نظر وزیر کشور و اعضای مجمع نمایندگان استان فردی را برای استانداری این استان انتخاب کرده است که نه مورد تایید نمایندگان استان است و نه مورد تایید نماینده ولی فقیه.

وی با بیان اینکه معمولاً برای انتخاب استاندار مثلث نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه و دولت تصمیم گیری می کنند و البته اختیار با دولت است، گفت: ما با پیشنهاد دولت و وزیر کشور جلسه ای را برگزار و گزینه هایی را معرفی کردیم اما توجهی به این جلسات مشترک نشد.

علیلو خاطرنشان کرد: حتی وزیر کشور نیز در جلسه با رئیس مجمع استان آذربایجان شرقی در خصوص این تصمیم معاون اول گفت در این مورد من بی تقصیرم.

وی در پاسخ به این سوال که گزینه مورد نظر دولت چه شخصی است، گفت: ظاهراً آقای سبحان الهی که یک اصلاح طلب است به عنوان گزینه دولت برای استانداری انتخاب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا اولش است منتظر کارهائی از بدترهم باید باشیم
Iran, Islamic Republic of
استاندار را دولت تعیین می کند نه نمایندگان
احسان
Iran, Islamic Republic of
من بالاخره نفهمیدم دامنه اختیارات نماینده تا کجاست؟ الان کار به جایی رسیده در حوزه انتخاباتی شهر ما تمام مسئولان از فرماندار تا رئیس دانشگاه از نزدیکان نماینده است. با این وجود آیا اون نماینده میتونه به وظایف نظارتی عمل کنه؟؟؟
سورج
Iran, Islamic Republic of
اگرهرکسی به وظیفه ومسئولیت خودآشناوقانع باشدهیچ مشکلی پیش نمیاد،مردم دولت راانتخاب کردندوانتظاردارنداستاندارانی همسوبادولت سرکاربیایندنه استاندارانی همسوبانمایندگان