يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۳
۴

جزئیات آزادی زندانیان امنیتی/ آزادی زندانیان ادامه دارد؟/ انتظار عمومی از مسئولان قضایی

شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 314550
آزادی مشروط، مرخصی و پایان دوران محکومیت دلیل آزادی برخی زندانیان جرایم امنیتی در روز چهارشنبه بود.
جزئیات آزادی زندانیان امنیتی/ آزادی زندانیان ادامه دارد؟/ انتظار عمومی از مسئولان قضایی
به گزارش جهان، یک مقام آگاه در گفتگو با مهر اظهار داشت : عصر روز چهارشنبه ۱۲ نفر از زندانیانی که در جریان فتنه سال ۸۸ و اتفاقات بعد از آن دستگیر شده بودند از زندان آزاد شدند.

وی افزود: همه آزاد شدگان مشمول آزادی مشروط نشده اند و برخی از آنها به دلیل پایان دوره محکومیت خود آزاد شدند. تعدادی نیز به مرخصی آمدند.

وی در خصوص آزادی تعدادی دیگر از زندانیان در روزهای آینده نیز گفت: این موضوع در حد یک شایعه است و لیست دیگری برای آزادی زندانیان جدید در روزهای آینده وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، عصر روز چهارشنبه ۱۳ نفر از زندانیان امنیتی از زندان آزاد شدند که فیض‌الله عرب‌سرخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، محسن امین‌زاده، میرطاهر موسوی، عیسی سحرخیز، مهدی محمودیان، محمدعلی ولایتی ، حسن زرین‌پور ،نسرین ستوده، مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی، مریم جلیلی، میترا رحیمی، فرح واضحان، ژیلا مک‌وندی و کفایت ملک‌محمدی از جمله زندانیانی هستند که چهارشنبه آزاد شدند.

در همین حال، کیهان نوشت: آزادی این محکومان قضایی با استقبال رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون خارج‌نشین همراه بود. برخی از رسانه‌های ضد انقلاب و سایت‌های به اصطلاح حقوق بشری در خارج از کشور، تلاش کردند این محکومان قضایی را زندانیان سیاسی جا بزنند و این در حالی است که به عناوین مجرمانه و مجازات قانونی آنها اشاره‌ای نکردند.

جا دارد مسئولان محترم قضایی به خصوص سخنگوی قوه قضائيه درباره این خبر و آزادی ۱۵ نفر از محکومان قضایی مرتبط با وقایع سال ۸۸ اطلاع رسانی نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنداني سياسي يعني چي ؟
اگر كسي به مملكت و نظام و انقلاب و مردم خيانت كند و به نفع دشمن كار كند ، لايق آزادي كه نيست هيچ ، لياقت ايراني بودن و با مردم شريف ايران زندگي كردن را هم ندارد.
ولي اگر كسي روي دلسوزي و براي خدا و مردم ، صحبتي كند يا گامي بردارد نبايد اذيت شود
احمد
از قوه محترم قضاییه انتظار می رود که از قوه بودن خود مراقبت نماید و در خصوص این گونه موارد حتی المقدور از مواضع تهمت اجتناب نماید.
به نام خدا
احتراما خواهشمند است این موضوع را رسانه ای فرمایید شاید مشکل امثال بنده حل شود اینجانب به علت وجود برخی مشکلات از جمله مالی امکان انجام خدمت وظیفه را نداشته ام با توجه به سن 33 ساله و وجود مشکلات اقتصادی کماکان این امکان را ندارم به طور حتم گناه امثال اینجانب که عموما به خاطر مشکلات مالی نتوانسته اند به خدمت بروند از فتنه گرانی که امنیت کشور را به خطر انداخته اند کمتر است اگر رافت جمهوری اسلامی شامل حال ایشان گردیده امید است شامل حال امثال اینجانب نیز گردد . خواهشمند است رسانه ای فرمایید تا انشا الله نسبت به معافیت از خدمت افرادی که به عللی نتونسته اند به خدمت بروند و چندین سال از غیبت انها میگذرد اوامری را صادر نمایند و ان شاء الله مورد عفو و بخشش قرار دهند. اینجانب اگر جنگی در میگرفت داوطلبانه میرفتم ولی متاسفانه در این سن روی رفتن به خدمت را ندارم.
Iran, Islamic Republic of
عمرا با سران فتنه برخورد شود ولی مطمئن باشید با بچه حزب اللهیها و امثال دکتر احمدی نژاد راحت برخورد می شود