جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

خادم: روس‌ها از مصاف با ما می‌ترسند

چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 313928
مدیر تیم های ملی کشتی کسب چهار مدال از شش وزن را نتیجه ای خوب برای آزاد کاران ایران دانست.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان شش وزن مسابقات جهانی بوداپست صاحب دو مدال طلا و دو برنز شده است. رسول خادم سرمربی تیم ملی پس از کسب مدال برنز توسط احسان لشگری که جمع مدالهای آزادکاران ایران را در پایان سه وزن دوم به عدد چهار رساند، گفت: دو مدال طلا و دو مدال برنز کسب کرده ایم و خوشحالم که با این مدال ها مردم را شاد کرده ایم. بچه های ما سختی های زیادی کشیده اند و همه این رنج و سختی ها را به خاطر همین خوشحالی مردم تحمل کرده ایم. کشتی از همه نظر در این یک سال سختی کشید.
 
وی ادامه داد: کشتی سال بسیار سختی را پس از المپیک پشت سر گذاشت. ما در این دوره از رقابت ها با دو کشتی گیر مصدوم دو مدال طلا و برنز گرفتیم. یزدانی و لشگری هر دو مشکل مصدومیت داشتند، اما با غیرت مدال گرفتند. رحیمی و اسماعیل پور هم مدالهای ارزشمندی در سبک وزن گرفتند.
 
قهرمان المپیک 1996 آتلانتا درباره وضعیت تیمی ایران گفت: با چهار مدالی که به دست آوردیم و امتیازی که احتمالا کمیل قاسمی به دست خواهد آورد، بعد از روس ها فعلا درجایگاه دوم هستیم، اما هنوز وضعیت تیم های سوم و چهارم را نمی دانم.
 
خادم در پاسخ به این سوال که مهدی تقوی با وجود داشتن دو طلای جهان در کارنامه خود چرا نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و آیا مشکل او مسائل روانی بود، گفت: تقوی نتوانست از نظر روانی آماده شود. در ماه های اخیر با مشکلاتی روبرو شده بود و از دست دادن مادرش باعث شد نتواند به شرایط ایده آل برسد.
 
مدیر تیم های ملی کشتی آزاد درباره عملکرد کمیل قاسمی که نتوانست درخشش در المپیک لندن را تکرار کند، گفت: قاسمی با مدالی که در المپیک گرفت، مسئولیت زیادی بر دوشش بود و نتوانست با بار سنگین کنار بیاید. ترول دلاگنف کشتی گیری بود که قاسمی سه بار او را شکست داده بود، اما این بار به او باخت. کمیل هنوز راه بسیار زیادی پیش رو دارد.
 
خادم درباره عملکرد خوب کشتی گیران ایران مقابل روس ها و ریخته شدن ترس از این قدرت کشتی جهان گفت: متاسفانه ذهنیت بدی از کشتی گیران روس در فکر ایرانی ها در چند سال اخیر شکل گرفته بود، که خوشبختانه با وضعیتی که کشتی آزاد ایران پیدا کرده می توانم بگویم که این ترس و ذهنیت حالا به روسها منتقل شده است، چرا که بدن های آماده و وضعیت فنی خوب کشتی گیران ما را می بییند و این مساله باعث می شود که حالا آنها از مصاف با ما ترس داشته باشند.
 
خادم درباره آخرین نماینده ایران که چهارشنبه در وزن 74 کیلوگرم کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: عزت الله اکبری جوانی 22 ساله است که هیچ تجربه جهانی ندارد، با این وجود امیدوارم که کمتر از حد خودش کشتی نگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *