دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

اوباما: درباره سوریه با روحانی نامه‌نگاری کردم

يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب: 313321
باراک اوباما ضمن رد اظهارات پوتین درباره استفاده مخالفان سوری از تسلیحات شیمیایی اعلام کرد که از تلاش های دیپلماتیک رئیس جمهور روسیه برای حل بحران سوریه استقبال می کنم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا  در گفتگو با شبکه آمریکایی ای بی سی در برنامه "این هفته" اظهارات ولادیمیر پوتین درباره استفاده مخالفان مسلح سوری از سلاح های شیمیایی را رد کرد.

وی اعلام کرد که من اظهارات پوتین درباره اینکه مخالفان سوری از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده باشند را رد می کنم اما از تلاش های دیپلماتیک وی برای حل بحران این کشور استقبال می کنم.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که قضیه سوریه و رویکرد آمریکا در قبال تحولات  سوریه به ایران نشان می دهد که پتانسیل راه حل دیپلماتیک برای بن بست های دیپلماتیک وجود دارد اما ایران نباید تصور کند که اولویت قائل شدن آمریکا برای دیپلماسی به این معنا است که این کشور به ایران حمله نخواهد کرد.

اوباما با تاکید بر اینکه با حسن روحانی درباره بحران سوریه نامه‌نگاری کرده است، اعلام کرد که ایرانی ها می دانند افزایش تلاش ها برای دستیابی به تسلیحات هسته ای در نظر ما مساله ای بسیاری مهمتر از کاربرد تسلیحات شیمیایی درباره سوریه است.

اوباما اعلام کرد که حسن روحانی از پتانسیل راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای کشورش آگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *