سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۱

دو سناریوی احتمالی حمله آمریکا به سوریه

سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 312166
تحول جدید در خصوص تهاجم نظامی آمریکا علیه سوریه در اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نمایان شد که از آغاز ورود گروهی از عناصر آموزش‌دیده توسط آمریکایی‌ها در اردن به سوریه نمایان شده است.
به گزارش جهان به نقل ازجام، پایگاه خبری لبنانی "النشره" خبر داد که خبرگزاری رویترز در خصوص سناریوهای حمله به سوریه ۲ گزینه حمله با موشک‌های تاماهاوک و بمب‌افکن‌های بی۲ را محتمل‌تر دانست.

خبرگزاری رویترز در خصوص نحوه حمله به سوریه و سناریوهای احتمالی آن می‌نویسد، در صورتی که باراک اوباما تصمیم به حمله به سوریه بگیرد به دو روش می‌تواند عمل کند، اول اینکه وی می‌تواند از ناوهای جنگی خود در دریای مدیترانه یو.اس.اس. گریفلی و یو.اس.اس. باری و یو.اس.اس. رامیج و پیو.اس.اس. ماهان استفاده کرده به‌وسیله موشک‌های تاماهوک اهداف مورد نظر خود را در سوریه مورد اصابت قرار دهد.

سناریوی دوم این است که نیرو‌های آمریکایی می‌توانند به‌واسطه بمب‌افکن‌های بی۲ اهداف مورد نظر خود را در سوریه بمباران کنند.

این رسانه نوشت: تحول جدید در خصوص تهاجم نظامی آمریکا علیه سوریه در اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نمایان شد که از آغاز ورود گروهی از عناصر آموزش‌دیده توسط آمریکایی‌ها در اردن به سوریه نمایان شده است.

النشره افزود: سخنان اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نظریه‌ای را مورد تأکید قرار می‌دهد که از احتمال همزمان بودن شلیک موشک‌های دوربرد آمریکایی به سوریه با ورود هزاران فرد مسلح از سمت اردن و حرکت آنها به‌سمت دمشق از طریق درعا سخن می‌گوید که این افراد مسلح به‌خوبی نزد نظامیان آمریکایی آموزش‌های لازم را دیده‌اند. در حالی که برخی از احتمال ورود گروه‌های مسلح از لاذقیه به‌سمت کوه‌های علویین خبر می‌دهند.

لازم به ذکر است که چندی پیش نیز بسیاری از منابع خبری از احتمال تهاجم زمینی دشمنان سوریه به این کشور خبر داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
سناریو جدیدی نیست. آنطور که می گویند سوریه ده سناریو احتمالی جنگ را بررسی و برای آن چاره اندیشی کرده است.