يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

دو سوم اراضی سوریه در اختیار ارتش است

اوباما شتابزده عمل کرد
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 311993
یکی از تحلیلگران لبنانی با اشاره به تبعات حمله احتمالی نظامی به سوریه بر کشورهای همسایه این کشور از کنترل ارتش بر بیش از دو سوم اراضی کشور خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه الشرق الاوسط نوشت: جوزف ابوفاضل تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت: لبنان به طور حتم از حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه تاثیر خواهد پذیرفت و سبب انفجارها و ترورها خواهد. هر گونه شادی به سبب حمله نظامی به سوریه جایز نیست.

وی بیان کرد: اقدام نظامی احتمالی به سوریه مبهم است و کسی نمی تواند درباره واکنش های احتمالی به آن گمانه زنی کند.

ابو فاضل افزود: به هر حال اقدام نظامی علیه سوریه سبب سقوط بشار اسد نخواهد شد و تاثیری بر موازنه قوا در سوریه نخواهد داشت و اوضاع بر همین منوال باقی می ماند.

تحلیلگر لبنانی بیان کرد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ایفا نقش پلیس جهانی است و می کوشد که خارج از فصل هفتم شورای امنیت به ماجراجویی در منطقه به بهانه سلاح شیمیایی بپردازد و چنگ و دندان نشان می دهد.

وی گفت: آمریکا قصد حمله نظامی به سوریه و لو به شکل محدود را دارد اما به هر حال فرقی نمی کند که این حمله محدود باشد یا گسترده. احدی از واکنش ها به این اقدام نظامی اطلاع ندارد و روس ها می کوشند که بشار اسد را ترغیب به واکنش نشان ندادن به حملات محدود کنند تا مبادا جنگ فراگیر در منطقه رخ ندهد.

ابوفاضل بیان کرد: اینکه گفته می شود که نظام سوریه به تجاوز به حاکمیت و اراضی خود واکنشی نشان نمی دهد صحت ندارد.

وی ضمن انتقاد از بهار عربی اظهار داشت: این بهار عربی نبود بلکه نکاح عربی(اشاره به فساد اخلاقی تروریست ها) و نابودی جوامع عربی و اسلامی بود زیرا همه کشورهایی که بهار عربی در آنها رخ داد امروز با هرج و مرج و ویرانی و کشتار دست و پنجه نرم می کنند.لیبی ویران شده، تونس گرفتار ترور و مشکلات شده و در مصر، مغرب و عراق نیز وضعیت بر همین منوال است.

ابوفاضل خاطر نشان کرد: ایران ساکت نخواهد ماند تا نظام سوریه سقوط کند.وقوع جنگ جهانی در آستانه فصل زمستان به نفع کسی نیست و به احتمال زیاد حمله محدود خواهد بود.

وی گفت: اوباما هنگامی که درباره اقدام نظامی سخن گفت عجله به خرج داد.اوباما با فشار فراوان از سوی لابی صهیونیستی برای تجزیه کشورهای عربی روبرو است.ایران در صورت سرنگونی نظام یا حمله گسترده دخالت نظامی می کند.

ابوفاضل افزود: حمله احتمالی نظامی آمریکا به سوریه در عرصه تحولات میدانی سبب تغییر موازنه قوا نخواهد شد.ارتش سوریه بسیاری از مناطق را تحت کنترل خود درآورده است و بیش از دو سوم اراضی سوریه در دست ارتش سوریه است و هدف از حمله نظامی آمریکای ممانعت از پیشروی ارتش سوریه در حومه دمشق است.اما به هر حال نظام سوریه تدابیر لازم را به عمل آورده است.

وی بیان کرد: نظام سوریه برگه های برنده فراوانی را در اختیار دارد اما گروه های مسلح سوری برگه برنده ای در دست ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *