جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

بازگشت کرباسیان به گمرک

برنامه‌های گمرک در ۴ سال آینده اعلام شد
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 311719
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه تودیع و معارفه برای انتخاب رئیس کل گمرک واژه درستی نیست گفت: کرباسیان به خانه خود بازگشته و برای معمارنژاد هم در وزارت اقتصاد شغل سهل‌تری در نظر گرفته‌ایم.
به گزارش جهان به نقل از تسینم، علی طیب‌نیا صبح امروز یکشنبه ۱۷ مهر در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید گمرک ایران اظهار داشت: در جلسه امروز واژه تودیع و معارفه مصداق ندارد. آقای کرباسیان به خانه خود بازگشته و معارفه برای ایشان که چهره نام آشنای گمرکی هستند معنا ندارد همچنین برای آقای معمارنژاد کلمه تودیع واژه مناسبی نیست چرا که برای وی نیز شغل سهل‌تری در وزارت اقتصاد در نظر گرفته‌ایم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه گمرک ایران مرزبان اقتصادی کشور و تنظیم کننده فرآیند تجارت خارجی است تصریح کرد: گمرک نقش مهمی در توسعه اقتصادی، توزیع و رشد اقتصادی دارد؛ گمرک حلقه مهم تجارت جهانی است.

وی با اشاره به اهمیت نقش گمرک در بهبود فضای کسب و کار از جایگاه کشورمان در بین ۱۸۰ کشور جهان ابراز نارضایتی کرد و گفت: اهداف راهبردی وزارت اقتصاد، بهبود وضعیت کسب و کار در همه عرصه‌ها و حوزه‌های تحت کنترل وزارتخانه است.

طیب‌نیا تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود جایگاه و اهمیت گمرک در سال‌های آتی به نحو روزافزون افرایش پیدا کند.

وزیر اقتصاد در ادامه به نقش منفی درآمدهای ارزی حاصل از نفت در تورم و نقدینگی اشاره و تصریح کرد: در شرایط حاکم و مشکلات ناشی از تحریم‌ها یک فرصت طلایی در کشور به وجود آمد و آن هم کاهش وابستگی درآمدهای نفتی و توسعه صادارت غیرنفتی است.

این عضو کابینه دولت یازدهم نوسانات ارزی سال‌های اخیر را موجب ایجاد فرصت برای رقابت کالاهای تولید داخل دانست و ادامه داد: فرآیند ترخیص کالا تسریع خواهد شد.

وزیر اقتصاد ساده‌سازی قوانین و مقرارت گمرکی، نظام کارآمد برای نظام‌های پیوسته مقرراتی، توسعه زیرساخت و فناوری گمرکی، بهبود روش‌های نوین و فرآیند‌های گمرکی، ارتقای ارتباط هوشمند بین نظام گمرکی، بانکی و مالیاتی را از برنامه‌های وزارت اقتصاد برای گمرک کشور طی سال‌های آینده اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *