يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۲
هادی خامنه‌ای مطرح کرد؛

از ریشه‌زنی دوم‌خردادی‌ها تا تبلیغ ناطق برای خاتمی

يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 311625
«برخی دوستان ما بعد از دوم خرداد ۷۶ به اسم اصلاحات تندروی کردند و می‌خواستند همه آنچه را که از قبل وجود داشت نابود کنند».
از ریشه‌زنی دوم‌خردادی‌ها تا تبلیغ ناطق برای خاتمی
به گزارش جهان، سیدهادی خامنه‌ای که در جمع شماری از اصلاح‌طلبان گیلان سخن می‌گفت ضمن اظهار مطلب فوق گفت: «اصلاحات از فردای پیروزی انقلاب آغاز شد و نهاد فکری و نیروهای معتقد به این تفکر از ابتدای انقلاب شکل گرفته و در عرصه حضور داشتند؛ هرچند این جریان در برهه‌های مختلف، نام‌‌های متفاوتی به خود گرفت؛ از نیروهای چپ و خط امام شروع شد و به نیروهای دوم خرداد و اصلاحات منتهی شد».

دبیر کل «مجمع نیروهای خط امام» افزود: «آقای هاشمی پیش از ترک مجلس سوم، از همفکران ما بود. اما پس از پایان مجلس سوم، به ناگاه نظرات ایشان دچار تغییر و دگرگونی شد. ایشان طرفدار سیاست تعدیل اقتصادی شده بود و ما می‌خواستیم بدانیم که چه اتفاقی افتاد که آقای هاشمی دچار چنان تغییر دیدگاهی شده‌اند. بلکه ما هم می‌فهمیدیم و دیدگاهمان عوض می‌شد! اما هرگز کسی به این سوالات ما پاسخی نداد و نتیجه‌اش اختلاف‌نظر اکثریت مجلس سوم با دولت ایشان شد و اتفاقاتی که آن روزها رخ می‌داد».

عضو اصلاح‌طلب مجلس ششم همچنین گفته است: «بعد از دوم خرداد ۷۶، عده‌ای بودند که فکر می‌کردند اصلاحات تازه به وجود آمده و در حقیقت یک انقلاب صورت گرفته و باید نظیر سال‌های نخست پیروزی انقلاب، تمام ریشه‌های ضدانقلاب را سوزاند. می‌خواستند همه آن چه را که از قبل وجود داشت نابود کنند و نماد این مخالفت‌ها و سیبل این درگیری‌ها آقای هاشمی بود. البته شخص بنده و دوستانمان از اول با این‌گونه رفتارها کلا مخالف بودیم و این کار را تندروی می‌نامیدیم. اما تندروها به ما می‌گفتند که این شما هستید که دچار کندروی شده‌اید و ما را متهم می‌کردند».

به گزارش تدبیر سیدهادی خامنه‌ای تصریح کرد: «آن چه در دوران احمدی‌نژاد رخ داد، تقصیر خود ما بود. البته دیگران هم «اشتباهات» فراوانی مرتکب شدند؛ اما عامل اصلی این گرفتاری‌ها و اشتباهات، تندروی دوستان ما بود. اگر اندکی اعتدال و میانه‌روی پیشه می‌کردند و به تعبیری، به نقطه‌ای از نقاط قناعت می‌کردند، شاید هیچ کدام از این اتفاقات رخ نمی‌داد».

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع برخی تغییرات در جناح‌ها و گروه‌ها گفت: آقای ناطق نوری زمانی نماد مخالفت با جریان مقابل بودند و حالا در صف ما هستند و حتی گفته بودند که حاضر هستند تا به نفع آقای خاتمی تبلیغات کنند. آقای هاشمی تبدیل به شخصیتی شد که دوستان اصلاح‌طلب ما به عنوان یک ملجا و پناهگاه، صدها بار نزد او رفتند تا رضایت‌شان را برای حضور در انتخابات جلب کنند و ایشان قبول نمی‌کرد. آقای روحانی هم همین‌طور».

وی می‌گوید: «ما می‌گوییم شایسته‌سالاری، اما اکنون شایسته‌سالاری با معیاری انجام می‌شود که در دست دولت آقای روحانی است، نه در دست من و شما و ممکن است این معیارها در نرخ و اندازه‌ها، تفاوت‌هایی با هم داشته باشد. شایسته ما ممکن است شایسته آن‌ها نباشد. لذا باید این واقعیت‌‌ها را پذیرفت».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گفت: «اصلاحات از فردای پیروزی انقلاب آغاز شد و نهاد فکری و نیروهای معتقد به این تفکر از ابتدای انقلاب شکل گرفته و در عرصه حضور داشتند؛ هرچند این جریان در برهه‌های مختلف، نام‌‌های متفاوتی به خود گرفت؛ از نیروهای چپ و خط امام شروع شد و به نیروهای دوم خرداد و اصلاحات منتهی شد».

البته باید گفت بعدها به نیروهای سکولار و حالا به نیروهای تکفیری تبدیل شدند!!!!
Iran, Islamic Republic of
اره راست میگه اصلاح طلبی از همون ابتدای انقلاب شکل گرفت..

اونهایی که از همون اول با اندیشه‌های ناب امام مشکل داشتند... با هزار اسم و ژست و روشنفکرانه... خودشون رو بزک میکردند.. اما اون موقع جرأت نداشتند که تا این حد بی حیایی و دشمنی با مبانی فکری امام کنند.

خلاصه اینکه اصلاح طلبی ظرفی است برای مبارزه با اندیشه‌های ناب اسلامی
کافیست نگاه کنید و ببینید افراد شاخص این گروه الان کجا هستند؟!

مابقیشون هم که اینجا هستند هنوز خودشون رو خوب نشون ندادند تا مجبور بشن برن پیش ارباب فکریشون.. مانده اند تا بتوانند حیثیت و شرف اسلام و ایران را تقدیم آمریکا کنند