پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱

ابرازناامیدی اوباما ازلغوتحریم ۷شرکت ایرانی

شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 311506
سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در واکنش به حکم دادگاه عمومی اروپا برای لغو تحریم ۷ بانک و شرکت ایرانی اعلام کرد: «ما از تصمیم این دادگاه اروپایی بسیار ناامید شدیم.»
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، حکم اخیر دادگاه عمومی اروپا در مورد لغو تحریم ها علیه تعدادی از شرکت های ایرانی خشم واشنگتن را برانگیخت.

دادگاه عمومی اروپا در لوکزامبورگ روز جمعه تحریم های اتحادیه اروپا علیه ۷ بانک و شرکت ایرانی را لغو کرد و اعلام نمود که مستندات کافی برای توجیه این تحریم ها وجود ندارد.

این دادگاه اروپایی در حکم خود اعلام کرد که اتحادیه اروپا در تحریم و توقیف حساب های پست بانک ایران، شرکت بیمه ایران، شرکت کشتیرانی گود لاک، بانک توسعه صادرات ایران، بانک بین المللی پرشیا، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی و بانک رفاه کارگران ایران اشتباه کرده است.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما از تصمیم امروز این دادگاه اروپایی بسیار ناامید شدیم.»

وزارت خزانه داری آمریکا پس از آن اعلام کرد که ۶ شخص حقیقی و ۴ شرکت تجاری ایرانی را به دلیل ارتباط با فروش نفت ایران، در فهرست تحریم ها قرار داده است.

در آغاز سال ۲۰۱۲، آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه صنعت نفت و بخش های مالی ایران اعمال کردند تا کشورهای دیگر را از خرید نفت ایران منصرف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *