دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱

ساخت کیت تشخیص سرطان سر و گردن

چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 310938
وزیر اسبق بهداشت با اشاره به انجام تحقیقات جدید ایران در قالب پروژه‌های بین المللی درباره یافت دلیل «وز وز» گوش در مغز افراد و همچنین بررسی مشکلات تعادلی بیماران از ساخت کیت‌های تشخیص سرطان‌های سر و گردن خبر داد.
به گزارش جهان، دکتر محمد فرهادی در گفت‌‌وگو با تسنیم، در تشریح تحقیقات جدید در مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی‌های سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: یک تحقیقاتی در زمینه بحث نانو تکنولوژی داریم که برای ساخت کیت‌های تشخیص سرطان‌های سر و گردن است.

وزیر اسبق بهداشت افزود: یک تحقیقاتی دیگر نیز در دست اقدام داریم که در زمینه الکتروفیزیولوژی شنوایی و تعادلی است که براساس نقشه برداری مغزی بوده که می‌توان عنوان کرد، این تحقیق یکی از اساسی ترین تحقیقات ما برای افرادی که مشکل تعادلی و علی الخصوص کسانی که دچار «وز وز گوش» دارند به حساب می‌آید و براساس این تحقیق بررسی می‌شود کدام نقاط از مغز این افراد دچار مشکل است تا دلیل «وز وز گوش» و مشکل تعادلی آنان مشخص شود.

رئیس قطب و مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی‌های سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: این تحقیقات که به صورت پروژه‌های بین المللی در حال اجرا است، تا به حال نیز در چندین مقاله در مجلات معتبر گروه «نیچر» به نام ایران چاپ شده است.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که چند وقتیست عنوان شده است که مقالات محققان کشورمان بر اثر تحریم‌های جدید ایالات متحد آمریکا به چاپ نخواهد رسید، خاطرنشان کرد: اگر مقالات تحقیقاتی و اصل باشد و حرف جدیدی را دربر داشته باشد به خصوص تحقیقاتی که ادامه دار نیز باشد قطعأ برای چاپ می‌پذیرند، کما اینکه تا به حال نیز مقالات ما را نیز پذیرفته اند.

انجام تحقیقات بر روی بویایی ایرانیان


وزیر اسبق بهداشت در مصاحبه دیگری نیز با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انجام تحقیقات بر روی بویایی ایرانیان عنوان کرده بود که براساس آخرین بررسی‌ها بویایی مردم کشورمان در جایگاه خوبی قرار دارد زیرا خیلی از موادی که در برخی کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد را ما استفاده نمی‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *