چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۲۱
۳۳

چرا در دیدار ظریف با طرف آمریکایی عکس امام(ره) و پرچم ایران غایب بود +تصاویر

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 309024
در دیدار محمدجواد ظریف و "جفری فلتمن" آمریکایی ، دو نماد اصلی انقلاب اسلامی و کشور ایران غایب بودند که نمی‌توان برای آن پاسخ درخور و شایسته‌ای پیدا کرد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در تصاویری که خبرگزاری‌ها از دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و "جفری فلتمن" دیپلمات ارشد و معاون سابق وزیر خارجه آمریکا که در حال حاضر معاونت سیاسی دبیرکل سازمان ملل را برعهده دارد، منتشر کردند تصاویری از دو نماد انقلاب اسلامی و کشور ایران مشاهده نمی‌شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000309/n00309024-t.jpg

این در حالی است که در دیدارهای رسمی و دیپلماتیک از نماد پرچم به عنوان نماد استقلال و هویت سیاسی و فرهنگی کشورها به عنوان یکی از بدیهی‌ترین اصول اولیه تشریفات دیپلماتیک استفاده می‌شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000309/nf00309024-1.jpg

شاید این غفلت ناشی از عدم هماهنگی تیم تشریفات در ابتدای دولت یازدهم باشد که امیدواریم دیگر شاهد این ناهماهنگی‌ها به‌ویژه در تیم تشریفات وزارت خارجه نباشیم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000309/nf00309024-2.jpg

از سوی دیگر در ملاقات دکتر روحانی با پادشاه عمان نیز شاهد غیبت تصویر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بودیم که نمی‌توان پاسخ شایسته‌ای برای آن پیدا کرد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000309/nf00309024-3.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سروش
دلیلش این که در برابر نقش کلمه الله بر روی پرچم ایران زمین که این نقش الله گواه این است که بردل تک تک ایرانی ها چه مسیحی و چه مسلمان و چه ارامنه و غیره این کلمه نقش بسته و در حضور دیدگان تصویر امام راحل و مقام معظم رهبری نمی شه با آمریکا تعامل کرد برای همین هر سه رو حذف کردند تا با خیالی آسوده تعامل ... صورت بگیره.
واقعا شما چقدر منصفانه در مورد دولت و وزیر امورخارجه منتخب قضاوت می کنید!!1
عزیز من کار تیم تشریفات دوره احمدی نژاده اینها
تا برای شما نونی بشه!
Sweden
واقعا که! خب چرا ازشون سوال نمیشه تا جواب بدهند. البته اگر جوابی دارند. اقای روحانی خودش با تجربه خود در مقام رییس شورای امنیت ملی بهتر باید میفهمید این موضوع را. همینطور ظریف که دیپلمات کارکشته ایست چطور این موضوع را نفهمیده است.ازشان سوال کنید سوال که خرجی ندارد تا مشخص شود موضوع چه بوده و حداقل دیگر تکرار نکنند انها که میخواستند احیانا شیطنت کنند
راستش پرچم شسته بوديم سربند بودا باد معتدلي ببخشيد ملايمي اومد يهو اونو برد!!
Iran, Islamic Republic of
عکس امام برای چه؟!!! اعتدال باید داشت!!!!
alireza
اعتدال یعنی چی ؟ یعنی فراموش کردن عکس کسی که ما و انقلاب مدیون اوییم؟؟
Iran, Islamic Republic of
عمدی باشه چه کنیم؟؟؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
باید معتدل بشی
ک.م
سلام

ان‌شاءالله مثل بقیه اقدامات تا کنون از دم داس ببخشید کلید نگذشته باشد
فرجی
خب تعامل وارتباط با آمریکا و اروپا را اینگونه میخوان بوجود بیارن دیگه .هویت ملت ایران را میخواهند بخاطر جیزهای بی ارزش ازبین ببرند. واقعا ادم متاسف میشود ازاینجور کارها.
وحيد
Iran, Islamic Republic of
يواش يواش !!! ناراحت نباش جهان نيوز خيلي چيزهاي ديگم جمع ميشه گاماس گامس

اللهم عجل لوليك الفرج
میلاد
شما که کمترین اطلاعات دیپلماسی بین الملل رو نمیدونید بهتره اظهار نظر نکنین وقتی دومسیول از دوکشور با هم دیدار میکنند حضور پرچم یا نمادی از کشور میزبان ضروری است و در دیدار های بین مسیولان کشور های که مقام آنها تقریبا هم رده است ( مثلا ریییس جمهور روسیه و نخست وزیر انگلیس ) حضور پرچم هر دو کشور ضروری است ولی وقتی دیدار بین دومسیولی است که از لحاظ رتبه سیاسی بیشتر از 2 پله اختلاف دارند حضور پرچم مقام پایین تر الزامی ندارد و در مورد اینکه کشور سوم میزبان باشد هم هر دو کشور باید پرچم داشته باشند ولی چون سازمان ملل یک نهاد بین المللی است حور پرچم معنایی ندارد این ها را از استادم دکتر ظریف در دانشکده روابط بین الملل یاد گرفتم
محسن
Iran, Islamic Republic of
ایشان وزیر خارجه هستند و ربطی به این ندارد که با چه کسی دیدار می کند. وزیر خارجه زیر پرچم و تصویر امام به عنوان آرمان (همان نمادی که برای کسب رای اعتماد به آن متول شد) وزیر خارجه است، وگرنه باید به حرفهایش در روز رای اعتماد شک کرد!
ولایی
عجب توجیهی!!!
پس دیگه از ایندفعه عکس امام رو که کلا، پرچم ایرانم اکثر اوقات حذف کنیم!!!!!!!!!!!!
کمیل
Iran, Islamic Republic of
آفرین!
چه دانشجوی خوبی هستی تو!
از این استاد همچین دانشجویی هم بعید نیست
اشتباهی مثبت دادم.
زهرا 53 ساله خانه دار
آقای ظریف ادعا میکند که در کار روابط بین الملی کارکشته است، پس چطور فراموش کرده،در وزارت خارجه ایران، با اولویت دادن به اندیشه ی امام راحل (ره) ومقام معظم رهبری و با پرچم پر افتخار ایران، میتوان با کشورهای دیگر مذاکره کرد. درضمن ایشان فکر کرده در خارج از ایران با یک مقام خارجی ،آنهم با یک آمریکائی پای مذاکره نشسته . واقعا نگران کننده ست.
سلمانی
آبدارخانه ها هم اغلب از تمثال خمینی عزیز خالی نیست آقای ظریف باید شخصا دقتشان را ببرند بالا اگر پرچم در محل مذاکره نباشد و در یک دیدار خارج از ایران هم باشد نماینده کشورمان نباید دیدار را شروع کند یاحتی تیم ورزشی نباید بازی ای که در آن پرچم کشور یا حتی تیمش نباشد را آغاز کند ما ایرانی هستیم دیگر ...
سلمانی
اگر چیزی اشتباه کارشناسی باشد می شود کارهای احمدی نژادی! اما آنجایی که انسان باید هشیار باشد اِعمال اثر نفوذی ها و خودفروخته هایی است که در تمام سلول های! کره ی زمین با مزد و بی مزد و دانسته و ندانسته در خدمت استکبار و سیا هستند. شما رابطه ذوق زدگی رسانه های اصلاح طلب برای ورود یک دیپلمات آمریکایی تبار!! به تهران و مسایل پیرامون آن با این مساله را بسنجید، بیشتر متوجه موضوع می شوید. ایکاش دقت کنیم گنده لاتی مثل آمریکا برای رابطه با ایران این همه ناله و هزینه می کند گر چه در ظاهر اشتیاقی نشان نمی دهد ...
ali
بسم الله الرحمن الرحیم
شما چرا حرفی از نبود تصویر مقام معظم رهبری حرفی نمی زنید. این جنگولکها باز بازیهای خود را شروع کردند ......خالی از فهم تشریفات دیپلماسی هستند
عبدالله
بله دقیقا درست می گوید ظریف ظرافت به خرج نداده
کاخ را تازه از اعلاحضرت تحویل گرفته اند . سخت نگیرید .
دولت اعتداله دیگه!!!!!!!!!!!
رضا
بین موندن ونموندن سهم آدما زمین شد
ما اسیــــــــــــــر انتخابیــــــــــــــــم
خود مون خواستیم واین شد.

دوستان تازه اولشه تو این چهار سال اینقدر باید از این رفتارها ببینیم و خون دل بخوریم که حد نداره.
زنده باد گفتمان انقلاب-زنده باد سوم تیر
ما بر میگردیم مطمئن باشید...
حمــزه
سلام به افرادی که نظر دادن
آقـــــــا رضا شعرت واقعاً قشنـگ بود .
خون دل خوردن از همین الآن شروع شده گل پسر .
خدا به خیر کنــه عاقبت همه مـــا رو .
یاعــلی .
جــــــــهان جان شما که دم از عکس امام خمینی(ره) میزنی و پرچــم مقتدر ایران پس با اعتدال باش نه مثل بقیه ؟؟؟؟!!!.
محمد.ش
نظارت، زرنگی، دقت نیاز است تادشمن سواستفاده ودوستان دشمن شادکن بهره نبرند
Iran, Islamic Republic of
ظریف ظریف نیست
احتمالا انها از اين تصاوير خوششان نمي ايد ما هم با اعتدال ان را برداشتيم
سعید
Iran, Islamic Republic of
بنده فکر می کنم با یه کلید بشه این مشکل را حل کرد. البته طول می کشه تا یان کلید ساخته بشه
Iran, Islamic Republic of
بهانه های بنی اسرائیلی باز شروع شد، از شما انتظار بیش از این نمیره
محمد فاضل
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه این ظرافت ها رو تذکر بدیم به عنوان مطالبه عمومی