جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

برخی گفتند کشمیری شهید شده است!

سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 308990
شاید کمتر کسی مسعود کشمیری قاتل شهیدان رجایی و باهنر را می‌شناسد، فردی که مراقبت شدید نسبت به مسائل شرعی داشت و مقید به نماز اول وقت بود و رجایی هم از او خوشش می‌آمد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ساعت ۱۱ روز دوشنبه برای مراسم روز کارمند در بیمارستان امام رضا(ع) البته این بار در اتاق جلسات که محدود به ۳۵ نفر بود دور هم جمع شده بودند. در بین حاضران پرستار، کارشناس پزشکی و نیروی اداری حضور داشتند.

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) که خود از جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی است بازهم مثل همیشه با روحیه خندان خود از دیر آغاز شدن جلسه و آن هم با ۲۰ دقیقه تأخیر انتقاد جدی می‌کند.

غلامرضا ارجمندی بلافاصله هفته دولت و روز کارمند را به پرسنل تبریک می‌گوید و صحبت‌های خود را با سئوالی آغاز می‌کند.

این پزشک عمومی می‌خواهد جوان‌ترین نیروها چرایی نامگذاری روز کارمند را بازگو کنند. هر کسی چیزی می‌گوید. اغلب شهیدان رجایی و باهنر را نام می‌برند و البته نام شهید رجایی بیشتر در سالن شنیده می‌شود.

نام رجایی با غرور خاصی برده می‌شود

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند از دلایل نامگذاری هفته دولت و روز کارمند می‌گوید.

ارجمندی نام رجایی را با غرور خاصی بارها بر زبان می‌آورد و البته می‌خواهد ساده‌زیستی، هوشیاری، مومن بودن و دلسوزی این شهید را الگو برای حضار بخواند.

وی داستان شهادت و ترور شهیدان رجایی و باهنر را ابتدا این طور روایت می‌کند: پس از اعلام عدم کفایت بنی‌صدر و فرار مفتضحانه او، دشمنان انقلاب اسلامی تلاش خود را در براندازی حکومت اسلامی بیشتر کردند و با توسل به ترور و خشونت گسترده، سعی در از بین بردن مسئولان وفادار نظام کردند. یکی از این ترورها بمب‌گذاری در دفتر نخست وزیری بود که به شهادت شهید محمدعلی رجایی رئیس جمهور محبوب و مردمی و نیز نخست وزیر متفکر و دانشمند حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد باهنر منجر شد.

چه کسی شهیدان رجایی و و باهنر را ترور کرد؟

حضار که نامگذاری هفته دولت را به دلیل شهادت شهیدان رجایی و باهنر می‌دانستند، اما عامل ترور برایشان مبهم بود.

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند در مورد اینکه چه کسی شهیدان رجایی و باهنر را ترور کرد، گفت: جلسه‌ای که در آن ترور رخ داد رأس ساعت آغاز شد و سمت راست رجایی هم منشی جلسه نشسته بود، مسعود کشمیری.

ارجمندی ادامه داد: کشمیری مورد اعتماد بود و حتی پیش‌نماز گاهی می‌شد و قرآن جلسات را می‌خواند و در ظاهر مومنی کامل بود.

وی افزود: کشمیری بمبی در کیفش جاسازی کرده بود و به دلیل اعتمادی که به او داشتند حتی بنا داشت نزد امام(ره) برود و امام خمینی را شهید کند که در درب ورودی به خاطر بازرسی موفق نشد و حتی اجازه بازرسی نداد.

این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: کشمیری تصمیم به ترور شهیدان رجایی و باهنر گرفت و در جلسه مشترک مسئولان ارشد انقلاب شرکت کرد و بعد از قرآن خواندن رجایی بلند شد و رفت و کشمیری دیگر هرگز برنگشت.

برخی فکر کردند کشمیری شهید شده است

سرپرست بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند افزود: بمب در نزدیک‌ترین فاصله نسبت به رجایی و باهنر کار گذاشته شده بود و بقیه اعضای جلسه کمی سوختگی داشتند، اما بدن رجایی و باهنر طوری سوخته بود که حتی نمی‌شد تشخیص داد کدام بدن برای کدام یکی است.

ارجمندی یادآور شد: این شدت سوختگی در سر میز سبب شده بود که عده‌ای فکر کنند کشمیری هم که سر میز و کنار رجایی بوده، بدنش مثل آن دو نفر سوخته و قابل تشخیص نیست و حتی به گمان اینکه بخشی از بدن‌های سوخته متعلق به کشمیری است شایعاتی پخش شد و حتی گفتند کشمیری شهید شده است.

وی تأکید کرد: کشمیری بعد از خواندن قرآن توسط شهید رجایی از جلسه بلند شده بود و بمب را گذاشته و رفته بود و بعد از خروج فوری از کشور اعلام کرد که کار ترور شهیدان رجایی و باهنر را انجام داده است.

این مسئول متذکر شد: کشمیری به گونه‌ای در ظاهر برخورد می‌کرد که منشی شورای عالی امنیت ملی شده بود و حتی مراقبت شدید نسبت به مسائل شرعی داشت و مقید به نماز اول وقت بود و رجایی هم از این اخلاق‌های کشمیری خیلی خوشش می‌آمد و پشت سر او نماز می‌خواند.

ارجمندی با تأکید بر اینکه باید مراقب توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن بود، اذعان داشت: کشمیری سال‌ها مأمور دشمن و سازمان مجاهدین بود و به گونه‌ای برخورد می‌کرد که هیچ فردی شکی به او نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *