يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

ایران خواستار نقش سازنده در کنفرانس ژنو

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۳
کد مطلب: 308690
سفیر ایران در روسیه ضمن تاکید بر جایگاه مهم ایران در منطقه گفت، تهران خواستار ایفای نقشی سازنده در کنفرانس بین المللی سوریه است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، "محمود رضا سجادی" سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با اینترفکس تصریح کرد، بله، ما بر حضور خود در کنفرانس سوریه پافشاری می کنیم. ایران کشوری اثرگذار در منطقه است و می تواند نقشی سازنده و موثر ایفا کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران آماده است تا در مذاکرات این کنفرانس با حضور قطر و عربستان مشارکت داشته باشد، گفت، من نمی دانم آیا این دو کشور برای شرکت در این کنفرانس دعوت می شوند یا نه. به هر حال، فکر می کنیم ما می توانیم نقشی مهم را ایفا کنیم و حضور خود در این کنفرانس را بسیاری جدی می گیریم.

سجادی در ادامه افزود، خوشبختانه این کنفرانس سرانجام در شهر ژنو برگزار خواهد شد گرچه مخالفان دولت سوریه نشان داده اند که هیچ انگیزه ای برای شرکت در آن ندارند.

سفیر ایران در روسیه گفت، دو دلیل برای این مساله وجود دارد، نخست اینکه مخالفان دولت سوریه متحد نیستند و دلیل دوم نیز آنکه مخالفان دولت سوریه متحمل شکست های زیادی شده اند. آنان نگران این مساله هستند که با موضعی ضعیف در این مذاکرات شرکت کنند.

سجادی گفت، ایران بر این باور است که آمریکا و اتحادیه اروپا برای برگزاری این کنفرانس جدی نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *