پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

دولت ازحضور افراطیون درکابینه جلوگیری کند

چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 307828
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به روحانی آورده‌اند: دولت یازدهم نهایت سعی و تلاش خود را بکند تا از حضور افراطیون در کابینه جلوگیری کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور مطرح کردند.
 
متن این نامه به این شرح است:
 
باسمه تعالی
 
جناب آقای دکتر حسن روحانی 
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
 
سلام علیکم 
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با مشارکت 72 درصدی مردم نشان‌دهنده عظمت جمهوری اسلامی ایران و کارآمدی نظام مردم‌سالاری دینی و همچنین مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی که پس از فتنه 88 و در سال‌های اخیر به دنبال از عدم اعتماد میان مردم و جمهوری اسلامی سخن می‌گفتند، بود.
 
فتنه 88 که ظلمی بزرگ بر مردم شریف ایران بود را می‌توان به عنوان خط تراز و شاخص برای شناخت و نصب افراد در مسئولیت‌های مختلف در نظر گرفت. شما به خوبی در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کابینه خود به مسئله فتنه 88 و تهمت تقلب اشاره و همواره در صحبت‌های خود بر عدم فشار جریانات و گروه‌های مختلف تاکید کردید. دولت یازدهم که دولت اعتدال نامیده شده است، باید نهایت سعی و تلاش خود را بکند تا از حضور افراطیون در کابینه خود جلوگیری کند.
 
دانشگاه در طول تاریخ ایران مبدا تحولات بوده است؛ اهمیت دانشگاه تا جایی است که حضرت امام خمینی(ره) در بیان آن می‌فرماید: «اگر دانشگاه را ما سست بگیریم و از دست برود، همه چیزمان از دستمان رفته است.» به همین دلیل دشمنان این مرز و بوم نگاه ویژه‌ای به دانشگاه و دانشجویان داشته‌اند.
 
دو فتنه 78 و 88 نشان‌دهنده این مسئله است که فضای علمی دانشگاه که همراه شده است با بصیرت سیاسی دانشجویان به مذاق برخی از جریانات و گروه‌ها خوش نیامده و همواره به دنبال تبدیل این فضا به جولان‌گاه دشمنان و فتنه‌گران هدفی بوده است که توسط دشمنان آگاه و همراهی دوستان ناآگاه در داخل دانشگاه دنبال شده است لذا این محیط حساس نیازمند توجه بیشتر برای نصب مسئولین مرتبط با آن است.
 
رئیس‌جمهور محترم؛ آنچه که امروز موجب دل آزردگی جامعه و به خصوص دانشجویان شده است انتصاب کسانی در مناصب مختلف است که در فتنه88 در حالی که می‌توانستند آتش فتنه را خاموش کنند، سعی در برافروخته‌تر شدن این آتش داشتند. عملکرد برخی از مسئولین در فتنه سال 88 که امروز در پست‌های مختلف نصب شده‌اند چیزی نبود جز غبارپراکنی در فضای غبار آلود آن سال‌ها که می‌توانست کشور را به پرتگاه سقوط در دامن دشمنان فرو ببرد. عملکرد ایشان نشان می‌دهد، در آن زمانی که کشور بیش از هر چیزی نیاز به آرامش داشت، کاملاً آگاهانه به گونه‌ای عمل کردند که فضای کشور را که تحت تاثیر برخی جوسازی‌‌ها و توسط برخی گروه‌ها به فضایی ملتهب تبدیل شده بود، ملتهب‌تر کنند.
 
امروز کسانی مناصب حساس را در اختیار گرفته‌اند و مدام از برعهده گرفتن وزارتخانه مورد نظر خود سخن می‌گویند که در صحبت‌های خود در سال 88 آشکارا جمهوری اسلامی و شورای نگهبان را به تقلب متهم کردند و سعی داشتند تا جوانانی که خواسته و یا ناخواسته در دام دشمنان افتاده‌اند را در برخورد با نظام جمهوری اسلامی تحریک کنند.
 
جناب آقای دکتر روحانی؛ رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشجویان بر عذرخواهی کسانی که جمهوری اسلامی را به تقلب متهم کردند تاکید داشتند، اما ما شاهدیم که برخلاف صحبت‌های مقام معظم رهبری و همچنین صحبت‌های قاطعانه شما در دفاع از وزرای کابینه که عدم ادعای تقلب را برای آنها یک افتخار دانستید، کسانی مناصب مختلف را کسب کرده‌اند که هیچ موضعی در رابطه با عملکرد خود در فتنه 88 و عذرخواهی از مردم ایران نداشتند.
 
رئیس‌جمهور محترم؛ انتصاب کسانی که سعی در تبدیل فضای کشور به میدانی برای جولان فتنه‌گران داشته‌اند، با مشی اعتدال سازگار نیست! ما بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب و تکلیف شرعی خود وظیفه خود می‌دانیم تا دولت یازدهم را در راه رسیدن به اهدافش که همان اعتلای میهن اسلامی است یاری کنیم، اما حقوق حقه مردم ایران چیزی نیست که جنبش دانشجویی از آن کوتاه بیاید.
 
مقام معظم رهبری فتنه 88 را ظلم بر مردم می‌‌دانند و ما نیز بر همین اساس مخالفت خود را نسبت به کسانی که این ظلم را بر مردم روا داشتند اعلام می‌کنیم و از شما خواستاریم تا با کنار گذاشتن کسانی که در سال 88 و پس از آن افراطی‌گری را سرلوحه کار خود قرار داده بودند، امید و نشاط را به جامعه، علی‌الخصوص جامعه دانشگاهی بازگردانید.
 
انتشار این نامه به دلیل دلسوزی دانشجویانی است که شاگردان امروز مکتب خمینی کبیر(ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و خدمتگزاران فردای مردم هستند و نمی‌خواهند دوباره شاهد ایجاد فضایی فتنه‌گون در صحنه سیاسی کشور باشند.
 
به حمدالله حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری توسط مردم شریف ایران رخ داد. رای بالای مجلس اصولگرا به کابینه دولت یازدهم و حمایت مسئولین مختلف از دولت نشان از یک همدلی بالای میان مسئولین سه قوه دارد و امید است تا شما نیز با استفاده از نیروهای متعهد و پایبند به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری زمینه این همکاری و همدلی را میان مسئولین و همچنین میان مردم و مسئولین فراهم نمایید.
 
و من الله التوفیق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *