يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۶
مشروح سخنان فریدون عباسی در مراسم تودیع؛

برخی‌می‌خواهند به‌ شیوه کبک مسئله‌ هسته‌ای را حل کنند/ ۱۸هزار سانتریفیوژ فعال است

فکر نکنند امنیت خوب است،اما پاسداری بد است
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 307557
عصر روز شنبه در مراسمی، علی‌اکبر صالحی با حضور در سازمان انرژی اتمی، دفتر کارش را تحویل گرفت.
برخی‌می‌خواهند به‌ شیوه کبک مسئله‌ هسته‌ای را حل کنند/ ۱۸هزار سانتریفیوژ فعال است
به گزارش جهان، در این مراسم که با حضور تعدادی از خبرنگاران داخلی برگزار شد، فریدون عباسی، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی نیز حضور داشت و در کنفرانس خبری مشترک با صالحی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان این که ما سازمان انرژی اتمی را آماده نگه داشتیم که هروقت آقای صالحی بازگشتند، فعالیت را به دست گیرند، افزود: آقای صالحی خدمات ارزنده‌ای در دیپلماسی علاوه بر تجربیات‌شان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان کنفرانس اسلامی داشته‌اند و توانستند به خوبی در وزارت خارجه انجام وظیفه کنند.

او گفت: امیدوارم با افزایش توان دیپلماتیک‌شان کارها را در سازمان انرژی اتمی به عهده بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مطرح در این برهه، بحث پرونده هسته‌یی ایران هست که معتقدم آقای صالحی می‌توانند به خوبی از عهده آن برآیند.

عباسی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه تعداد سانتریفیوژ در اختیار داریم؟ گفت: تعداد سانتریفیوژ‌ها و آمار دقیق آن توسط بازرسان آژانس در گزارش‌های این نهاد بین‌المللی ارائه می‌شود اما من می‌توانم بگویم که موجودی ما در اول مردادماه بیش از ۱۷ هزار سانتریفیوژ نسل یک است که بیش از ۱۰ هزار تای آن در حال فعالیت هستند و ۷ هزار تا آماده راه‌اندازی هستند.

۷۰۰ سانتریفیوژ در نطنز و فردو غنی‌سازی ۲۰ درصد را انجام می‌دهند

او گفت: ۱۰۰۰ دستگاه ماشین سانتریفیوژ نسل جدید ساخت ایران هم نصب و آماده راه‌اندازی است و در مجموع ۱۸ هزار سانتریفیوژ نصب و در حال فعالیت هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان غنی‌سازی زیر ۵ درصد و تا ۲۰ درصد گفت: نزدیک به ۹ هزار سانتریفیوژ در سایت طنز غنی‌سازی کم‌تر از ۵ درصد را انجام می‌دهند و بیش از ۷۰۰ سانتریفیوژ هم‌زمان در سایت نطنز و فردو غنی‌سازی ۲۰ درصد را انجام می‌دهند.

عباسی با بیان این که یواف ۶ غنی شده تا ۲۰ درصد در اصفهان تبدیل به U۳O۸ می‌شود افزود: این مواد به صفحه سوخت تبدیل می‌شوند و در نهایت مجتمع سوخت برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران تبدیل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: الان بیش از ۲۰ مجتمع سوخت برای راکتور تهران ساخته شده است که ۱۶ یا ۱۷ مجتمع تحویل راکتور شده است و البته روند تبدیل UF۶ بیست درصدی به U۳O۸ ادامه دارد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000307/nf00307557-1.jpg

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: فرآیند تولید سوخت ۲۰ درصد و تبدیل آن به صفحه سوخت، در کشور بومی شده است و اشکالات به مرور رفع شده است.

عباسی از در نظر گرفتن سوخت جدید برای راکتورهای تحقیقاتی در آینده خبر داد و گفت: سوخت‌های جدید، سوخت‌های معروف به سیلی ساید هستند که در مجتمع سوخت سازمان انرژی اتمی به نتیجه رسیده‌اند.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: برای تولید این سوخت، با آژانس بین‌المللی اتمی هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد. روند تکمیل تحقیقات بر روی سوخت در حال تکمیل شدن است.

پیمانکار روس اشکال اصلی که نیروگاه را به خاموشی می‌کشاند برطرف کرد

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی درباره وضعیت نیروگاه بوشهر و تحویل رسمی آن به پیمانکار ایرانی گفت: نیروگاه بوشهر وضعیت خوبی دارد و پیمانکار روس توانسته است در فرصت لازم و در آرامش مشکلات فنی که در خلال مراحل راه‌اندازی و آزمایش‌ها وجود داشت را رفع کند.

وی گفت: پیمانکار روس موفق شده است اشکال اصلی که به دفعات نیروگاه را به خاموشی کشیده بود را برطرف کند که مشخص شد این اشکال مربوط به بخش ژنراتور بوده است که تا اندازه خوبی این اشکال رفع شده است.

او ادامه داد: در دو ماه گذشته مجددا راکتور راه‌اندازی و به شبکه سراسری برق متصل شد و ما توانستیم به وزارت نفت و نیرو که پیگیر دریافت برق بوده‌اند، برق مورد نیاز را بدهیم.

عباسی در پاسخ به این پرسش که سخنگوی وزارت خارجه هفته گذشته اعلام کرد تا چند هفته آینده نیروگاه بوشهر به طور رسمی به پیمانکار ایرانی تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: به وزارت خارجه پیشنهاد می‌کنم  که در امور و فعالیت‌های هسته‌یی دخالت نکند. البته دوستان نظر خیر دارند و از سوی خبرنگاران مورد سوال قرار می‌گیرند، اما انتظار داریم قبل از اظهارنظر در مورد موضوعات هسته‌یی با مسوولان سازمان انرژی اتمی هماهنگ کنند و بدون هماهنگی تاریخ جدیدی را در رابطه با نیروگاه بوشهر اعلام نکنند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ما از روس‌ها تضمین لازم را نگیریم و یا موضوع ژنراتور یا دیگر موارد نیروگاه را مشخص نکنیم، نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای تحویل رسمی نیروگاه بوشهر اعلام کنیم.

معاون رییس‌جمهور پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: ما توانستیم راکتور بوشهر را تا حد خوبی جلو ببریم و آموزش‌های لازم را به نیروهای‌مان بدهیم و مهم‌تر این که از سطح ایمنی نیروگاه مطمئن شویم. در دو سال گذشته که بنده در سازمان انرژی اتمی مسوولیت داشتم از ایمنی نیروگاه بوشهر حتی در آزمون‌های لرزه‌ای اطمینان پیدا حاصل کردیم و حس‌گرها نتایج خوبی را نشان دادند. نیروگاه بوشهر از آخرین استانداردهای ایمنی بین‌المللی برخوردار است.

نباید از نیروگاه بوشهر انتظار تولید برق پایدار داشته باشیم

عباسی گفت: ما موقعی مسوولیت را به آقای صالحی تحویل می‌دهیم که زمان بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر است. البته باید خاطرنشان کنم که این نیروگاه مثل یک پایلوت برای ما عمل می‌کند و نباید انتظار تولید برق پایدار برای آن داشته باشیم. راکتور بوشهر برای راکتورهای آتی ما تجربه خوبی است و درس‌هایی که از آن گرفتیم و در آینده می‌گیریم می‌تواند به بومی‌سازی تجهیزات ما در داخل کمک کند.

وی در رابطه با تصمیم مسوولان برای تکمیل نیروگاه بوشهر توسط روس‌ها خاطرنشان کرد: ما به تصمیماتی که متخصصان ما در گذشته گرفته‌اند باید احترام بگذاریم چراکه با داده‌های آن زمان این تصمیم را گرفته و نیرگاه را برای تکمیل به روس‌ها سپردند. در شرایط جدید و با پیشرفت تکنولوژی هم ما و هم روس‌ها تجارب جدید و بیش‌تری را کسب کرده‌ایم و می‌توانیم در آینده همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

عباسی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید آیا در آینده دل‌تنگ میز کار و مسوولیت‌تان در سازمان انرژی اتمی خواهید شد؟ گفت: حوزه تحصیلی و تخصصی من انرژی اتمی بوده است و نزدیک به ۲۵ سال سابقه همکاری با سازمان انرژی اتمی را داشته‌ام. در سال ۷۶ انجمن هسته‌یی ایران را تاسیس کردیم به اتفاق شهید شهریاری. البته این انجمن هم قبل از انقلاب تاسیس شده بود اما فعال نبود. وقتی آقای آقازاده به انرژی اتمی آمدند، به دلیل دیدگاه‌های صنعتی که داشتند، احساس کردیم ممکن است در آینده به پژوهش و تحقیقات و نیز تربیت نیروهای انسانی نیاز شود و سعی کردیم با امکانات کم و بضاعت دانشگاهی در زمینه‌های مختلف از جمله اندازه‌گیری و محاسبات پیشرفت‌هایی را به دست آوریم.

او خاطرنشان کرد: در بحث کاربرد پرتوها در زندگی مردم، فعالیت خوبی داشتیم و افتخار داشتم اندیشه دکتر شهریاری را به سازمان بیاورم و معاونت توسعه پرتوها را ایجاد کنم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000307/nf00307557-2.jpg

امروز فقط دل‌تنگ شهدای هسته‌یی هستم

وی با اشاره به مسوولیتش در سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: حضورم در سازمان فرصت خوبی بود که دشمنان به من دادند. دکتر شهریاری یک هفته قبل از شهادتش به من گفت که کشور دیگر با ما کاری ندارد و در جایی به آقای صالحی که استاد دکتر شهریاری هم بودند گفتم تا کی می‌خواهید به شهریاری بگویید که از او استفاده می‌کنید اما نمی‌کنید. بعد از یک هفته دکتر صالحی شهید شهریاری را دعوت به همکاری به سازمان کرد و نتیجه حضور دکتر شهریاری این بود که بعد از سه سال ما وارد نرم‌افزارنویسی هسته‌یی شده‌ایم و الان شاگردان دکتر شهریاری در این زمینه کار را ادامه می‌دهند و ما تولیدات‌شان را به دست دانشگاهیان و دانشجویان رسانده‌ایم.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ما در کشور وجود داشتیم اما کسی به سراغ ما نمی‌آمد تا این که دشمن آمد. البته در ظاهر آن‌ها توانستند علی‌محمدی، شهریاری و شهدای دیگر را از ما بگیرند اما آرمان و ایده‌های آن‌ها را نتوانستند بگیرند. خواست خدا بود که من زنده بمانم و به سازمان انرژی اتمی بیایم تا ایده‌های آن‌ها را پیاده کنم.

عباسی تاکید کرد: امروز فقط دل‌تنگ شهدایی هستم که دیگر کنار ما نیستند؛ شهدای هسته‌یی و یا شهدای جنگ تحمیلی. الان که از این مسوولیت کنار می‌روم ولو این که مسوولیتم را ادامه می‌دهم دل‌تنگی دیگری ندارم.

وی گفت: دولت آقای روحانی متفاوت است و ظرفیت‌های متفاوتی هم دارد. این که نمی‌تواند از ظرفیت ما استفاده کند، بحث دیگری است. من از این مساله ناراحتم که چرا باید دیگران (دشمنان) ما را با ترور به جامعه معرفی کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به آن چه درباره امنیتی بودن کابینه آقای روحانی در تحلیل‌ها و اخبار گفته می‌شود، تصریح کرد: امنیتی بودن اتفاقا برای امنیت مردم خوب است به شرط این که پاسداران و حافظان امنیت کشور را هم خراب نکنیم. باید از تجارب مهندسی جنگ و بحران‌هایی که پشت سر گذاشته‌ایم استفاده کنیم و دوستانی که امنیتی هستند و وارد کابینه شده‌اند فکر نکنند امنیت خوب است، اما پاسداری بد است. باید در دولت اعتدال بتوانیم از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

عباسی در رابطه با تامین امنیت متخصصان و دانشمندان وزارت خارجه تصریح کرد: ما از سیستم‌های پیشرفته، تامین امنیت متخصصان استفاده می‌کنیم. اما خودم تاکنون از این امکانات استفاده نکرده‌ام. با این حال معتقدم که تجهیزات و روش‌های علمی در حفاظت از نیروهای‌مان را تقویت کنیم و ساختار امنیتی را با کمک همه مسوولان و با هماهنگی‌های لازم اصلاح کنیم.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در رابطه با میزان تولید سوخت تا غنای ۲۰ درصد کشور گفت: اکثر مواد UF۶ بیست درصد را به U۳O۸ تبدیل کردیم. در رابطه با رقم دقیق میزان تولید سوخت ۲۰ درصد در گزارش‌های آژانس اعلام نظر می‌کنیم. اما ما سوخت ۲۰ درصد را به شکل UF۶ نگهداری نمی‌کنیم، چرا که حساسیت‌های سیاسی را برمی‌انگیزد.

ایده ادغام سازمان انرژی اتمی با وزارت نیرو ایده‌ای "کودکانه" است

وی در پاسخ به پرسشی درباره ادغام انرژی اتمی با وزارت نیرو، با بیان این‌که از نظر من این مساله ایده‌ای "کودکانه" است، گفت: برخی که ذهنشان در تاریخ یخ زده است یا می‌خواهند سرشان را مثل کبک زیر برف کنند، چنین پیشنهادهایی می‌دهند تا شاید به غربی‌ها بگویند که سطح هسته‌یی‌مان را پایین آوردیم.

وی با بیان اینکه من به خوبی می‌دانم صنعت کشور چه مشکلاتی دارد و یا تولید سوخت، ساخت تجهیزات به چه سختی در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: وزارت نیرو اساسا چنین ذهنیتی که بتواند به تولید سوخت و یا ساخت تجهیزات بپردازد ندارد. وزارت نیرو تلاش کند، آب آشامیدنی کشور را تامین کند یا شبکه‌های فرسوده آب و برق را اصلاح کند.

عباسی تصریح کرد: در شرایطی که دولت جدید برسر کار می‌آید و می‌خواهد در بحث هسته‌یی وارد شود، بهتر است به جای چنین پیشنهادهایی بر روی بخش‌های دیگر تمرکز کند. معتقدم باید دانش و فن‌آوری هسته‌یی را توسعه دهیم و صنعت هسته‌یی را به درستی به جامعه معرفی کنیم. ما با بالاترین سطح مدیریت بحران و ایمنی حتی می‌توانیم در کاهش آثار حوادث غیرمترقبه کشور تاثیرگذار باشیم.

موضوع هسته‌یی ما جز با قدرت قابل حل نیست

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با ابراز تاسف از بیان چنین دیدگاه‌هایی در کشور، خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند در جهت کاهش دانش و فن‌آوری کشور قدم بردارند و سعی دارند به شیوه کبک مساله هسته‌یی را حل و فصل کنند در حالی که موضوع هسته‌یی ما جز با قدرت قابل حل نیست. قدرت یعنی همانطور که رهبری فرمودند در بحث فن‌آوری‌های پیشرفته قوی شویم و نیز در خاورمیانه از جمله کشورهای تاثیرگذار باشیم در غیر این صورت موضوع هسته‌یی که هیچ، موضوعات مربوط به حقوق کودکان یا حقوق بشر را هم نمی‌توانیم حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به خواست غربی‌ها جلو برویم باید تمام تئوری‌های انقلاب اسلامی را کنار بگذاریم و هرچه آنها می‌گویند عمل کنیم. اما معتقدم ما باید با قدرت بر روی موضوع هسته‌یی و به طور آبرومندانه بایستیم و آنها را وادار کنیم که توانمندی صلح‌آمیز ما را بپذیرند. این در حالی است که آنها اقرار می‌کنند ایران هیچ رفتار و اقدامی به سمت موضوعاتی غیرصلح‌آمیز نداشته است.

تبدیل UF۶ بیست درصد به U۳O۸ تصمیم عقلانی من بود

عباسی با اشاره به حضورش به عنوان ریاست سازمان انرژی اتمی به عنوان فردی که در اسفند ۸۵ در لیست تحریم‌های سازمان ملل قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: وجود بنده در سازمان انرژی اتمی ثابت می‌کند که رفتار و حرکت ما در بحث هسته‌یی شفاف است. کسی که مورد تحریم سازمان ملل قرار گرفت، تحت نظارت آژانس در سازمان انرژی اتمی بود و به شکلی عقلانی تصمیم گرفتم که UF۶ بیست درصد را به U۳O۸ تبدیل کنم و نشان دهم که مساله ما کاملا صلح‌آمیز است.

وی تاکید کرد: ما دعوایی در بحث هسته‌یی نداریم. آنها (غربی‌ها) هستند که باید دست از لجبازی بردارند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000307/nf00307557-3.jpg

بیش از ۱۰ مجتمع سوخت رآکتور اراک آماده شده است

عباسی در رابطه با مجتمع‌های سوختی که باید در رآکتور تهران قرار بگیرد، گفت: با توجه به طراحی قلب رآکتور، تعداد مجتمع‌های سوخت متفاوت است. اگر سوخت نو در قلب قرار گیرد، به حدود ۲۰ مجتمع نیاز داریم اما با مصرف سوخت باید به تدریج بسته های جدید اضافه شوند.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی در رابطه با وضعیت رآکتور تحقیقاتی ۴۰ مگاواتی اراک اظهار کرد: خدا را شکر پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم و بیش از ۱۰ مجتمع سوخت رآکتور اراک را در کارخانه اصفهان نگهداری می‌کنیم. پیش از این مخزن رآکتور به محل نصب منتقل شد. البته ما بعد از انتقال مخزن مساله را به آژانس اطلاع دادیم چراکه نگران درز کردن اطلاعات در این زمینه بودیم. همچنین همراه گزارشی که درباره رآکتور اراک از طریق پادمانمان به آژانس دادیم، DIQ (اطلاعات طراحی) به روز شده را به بخش مربوطه آژانس اعلام کردیم.

بازرسان هر وقت که بخواهند طبق برنامه می‌توانند از رآکتور اراک بازدید کنند

وی درباره حضور بازرسان و نظارت بر فعالیت‌های رآکتور اراک گفت: بازرسان هروقت که بخواهند طبق برنامه می‌توانند از رآکتور بازدید کنند.

عباسی درباره تعلیق غنی‌سازی ۲۰ درصد گفت: ما غنی‌سازی ۲۰ درصد را انجام دادیم، چون این سوخت را برخی کشورها که آن را در اختیار داشتند به ما ندادند. در زمان آقای مهندس آقازاده طراحی تولید سوخت ۲۰ درصد انجام شد و در زمان آقای دکتر صالحی تصمیم به تولید گرفته شد و این کار در زمان بنده مدیریت و به سرانجام رسید. همچنین دستگاه‌هایی برای تولید صفحه سوخت لازم داشتیم که از خارج از کشور تهیه کردیم.

وی ادامه داد: ما تولید سوخت ۲۰ درصد را افزایش دادیم تا آسیب‌پذیری خود را کم کنیم و طبق برنامه جلو رفتیم. امروز ما می‌توانیم به جای انبار کردن سوخت ۲۰ درصد مدتی ماشین سانتریفیوژ خود را که این سوخت را تولید می‌کنند، برای تولید سوخت ۳.۵ درصد تنظیم کنیم. البته این به تصمیم آقای دکتر صالحی و مسوولان بازمی‌گردد.

سوخت جدید تولید می‌کنیم

به گزارش ایسنا عباسی در پاسخ به سوخت سیلی‌ساید گفت: تولید این سوخت شرایط خاصی دارد که حتما باید آژانس را از آن مطلع کنیم. هروقت کارمان به نتیجه برسد، از طریق پادمان آن را اطلاع می‌دهیم تا بازرسان بیایند و برآن نظارت کنند. ما قبلا توانمندی تولید این سوخت را داشتیم، اما تاکنون محقق نشده است. از این سوخت در رآکتورهای تحقیقاتی جدید استفاده می‌شود و این سوخت راندمان بهتری دارد.

وی تاکید کرد: البته تولید این سوخت جدید برای چند سال آینده است. ما از آژانس و کشورهای مختلف خواسته‌ایم تا در زمینه تولید سوخت با ما مشارکت کنند.

معاون رییس جمهور دولت دهم در بیان اینکه معتقد است در ظرفیت دولت روحانی نیست که بخواهد از توانمندی افرادی مثل من استفاده کند، گفت: این ظرفیت یا بالاتر از افرادی مثل بنده است یا پایین‌تر است. من دیکته‌ام را در ۲.۵ سال گذشته نوشته‌ام و غلط‌هایم معلوم است. دیگران هم دیکته خود را نوشته‌اند. من با تمام توان کار کرده‌ام و الان مسوولیت سازمان انرژی اتمی از روی دوش من برداشته می‌شود البته این برای من بهتر است چون باید مراقب جان افراد این سازمان و یا حفاظت از دیوار سایت‌های هسته‌یی و یا مطالبی می‌بودم که هرازگاهی برخی رسانه‌ها می‌نوشتند و امروز این مسوولیت‌ها از روی دوش من برداشته شده است.

نباید دیگران را گروهبان خطاب کنیم

وی با انتقاد از کسانی که در دوره تبلیغات انتخابات و مناظره‌ها خود را ژنرال و دیگران را گروهبان خواندند، گفت: این افراد به بسیاری از مدیران و مسوولان کشور توهین کردند من هیچ‌وقت کسی را نفی نکردم اگر کسی قبل از انقلاب خدمتی انجام داده است و هنوز با ایران همکاری می‌کند از او قدردانی می‌کنم. نباید دیگران را گروهبان خطاب کنیم.

عباسی گفت: من از آقای روحانی توقع دارم حالا که دوره انتخابات تمام شده است، به بخش‌های مثبت اقدامات دولت گذشته هم بپردازند. من به دولت آقای احمدی‌نژاد نقدهایی داشتم اما به هر شیوه این نقدها را بیان نکردم.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در پادگان‌ها و جنگ گروهبان‌ها هستند که عمده کارها را انجام می‌دهند و افسران نقش خود را ایفا می‌کنند. همه مشاغل و افرادی که عهده‌دار آن مشاغل هستند مهم و با ارزش‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد ابراهیم شهلایی
من میدانم نه توانایی و تکنو لوژی ساخت بمب اتمی را داریم و از نظر عقلی درست است . از سوی دیگر کشور ما نیاز به این همه سانتریفیوژ ندارد .
پس چرا گنده گنده حرف میزنید .
راه مذاکره باز است باید این کار انجام شود قبل از اینکه به یک جنگ ناخواسته کشانده شویم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز می شود بگویید مذاکره را برای چه هدفی می خواهید می خواهید به غرب بفهمانید که ما بچه خوبی هستیم؟؟ آیا غرب واقعا این را باور دارد؟؟ شما اگر در موقعیت قدرت غرب قرار داشتید چه کار می کردید باز هم دست از انرژی هسته ای برمیداشتید؟؟
شهیدان زنده ای مثل جناب عباسی عزیز و سایر خدمتگزاران انقلابی کشور بدانند که این دوران گذراست و نظام اسلامی بعنوان یک تاکتیک در برابر امپریالیسم تحریم کننده و بطور موقت آن ها را جایگزین کرده و هرگز یک موی شما عزیزان را به تمام آن باصطلاح ژنرال ها عوض نخواهیم کرد.
والله جناب عباسی شان شما اجل از این حرفهاست لکن وقتی کسی که فرمانده میشود بایستی حرمت خود ودیگران را نگاه دارد وادبیات یک فرمانده را داشته باشد حتما بیاد دارید آقایی که از ایشان دفاع می فرمایید در اولین سفر استانی به استان بوشهر وبعد در سایر خطاب به مردم گفت :> بنظر جنابعالی یک افسر ارشد مثلا خود حنابعالی حاضرید اینگونه سخن بگویید ؟ بدانید که اکثر قریب مدیران دولت نهم اینگونه ونامحترمانه سخن می کفتند . استانداری که در ملا عام ودر حلسات ودر گفتگوی زنده تلویزیونی به مدیرانی که حتی مورد تایید خودش بود اهانت میکرد بیشتر از یک شاگرد گاراژ ادب ذارد؟ میگویید: نه؟ میتوانید از رئیس فدراسیون دو ومیدانی بپرسید.
افضلي
درود خدا بر انسانهاي آزاده وقهرماني كه زمانه براي شناختشان حقير است. اگر امروز شهيدان احمدي روسن وشهرياري هم زنده بودند باهمين صلابت وشجاعت از ارزشهاي اعتقادي وكرامت والاي انساني وفرهنگ پرمحتواي عاشورايي دفاع مي كرد ند .
اما چه سود كه انسانهاي مست قدرت كه برچشم وگوش و قلبشان مهراست كه اين حرف ها رادرك نمي كنند .
زنده وپايدارباشيد شهيد زنده ملت هوشيار.
خداوند نگهدار شهید زنده عباسی دانشمند باشد