يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۴
۱۱

نظر ۱۴ تن از مراجع تقلید درباره اختلاط در دانشگاه‌ها

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 307280
وزير سابق علوم گفت: نمي شود هم دوستدار اهل بيت(ع) بود و هم قاتلان آنها را دوست داشت و ما در كشور اسلامي بايد شعار مرگ بر فتنه گر را به شعار مرگ بر منافق اضافه كنيم تا نشان دهيم كه با فتنه گران سال ۸۸ دوست نيستيم.
نظر ۱۴ تن از مراجع تقلید درباره اختلاط در دانشگاه‌ها
به گزارش جهان به نقل از مهر، كامران دانشجو ظهر دوشنبه در افتتاحييه چهاردهمين اجلاس سراسري اساتيد بسيجي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور كه در مشهد برگزار شد اظهار كرد: چون به تازگي پستم را تحويل داده ام بايد به گونه اي حرف بزنم كه به كسي بر نخورد چرا كه نمي خواهيم كاري كنيم كه به پيشرفت هاي علمي كشورمان خدشه اي وارد شود.

وي افزود: در دوره اي از تاريخ كشومان دشمنان در خارج از كشور و برخي هم البته از سر كم توجهي تلاش مي كردند تا دانشگاه هاي ما دو قطبي شود و البته همه شما يادتان هست كه منظور در چه دوره اي است.

دانشجو بيان كرد: دوقطبي شدن دانشگاه ها در واقع به دو قطبي شدن جامعه خواهد انجاميد حالا اين دو قطبي شدن مي خواهد به بهانه آزادي باشد يا به بهانه فعاليت سياسي يا به هر بهانه ديگري كه برخي عنوان مي كنند.

وي قطبي شدن دانشگاه را بازي كردن در زمين دشمن دانست و اظهار كرد: بايد تمام تلاش دلسوزان انقلاب به سمت جلوگيري از دو قطبي شدن دانشگاه ها پيش برود.

وزير سابق علوم با بيان سخني از
كسي نگفته ما مي خواهيم همه نظرات غربي را دور بريزيم بلكه ما مي گوييم بايد نظريات اسلامي نيز در دانشگاه هاي ما حضور داشته باشند.
امام خميني(ره) گفت: درست است كه حضرت امام(ره) فرمودند مجلس در راس امور است اما از ياد نبريم كه ايشان در جايي ديگر نيز مي فرمايند دانشگاه در راس امور است و تقدير و مقدرات كشور به آن وابسته است.

وي گفت: حالا اگر ما بپذيريم كه دانشگاه در راس امور است بايد شئونات اين مسئله را نيز در نظر بگيريم و آن را رعايت كنيم و توجه داشته باشيم كه دانشگاهي مي تواند موفق باشد كه از نظر علمي موفق تر باشد.

دانشجو تصريح كرد: دنيا به همان اندازه به ما اهميت مي دهد و روي حرف ما حساب مي كند كه ما علم داشته باشيم و بتوانيم از لحاظ علمي در دنيا حرف هاي براي گفتن داشته باشيم.

وي تاكيد كرد: دانشگاه هاي ما از نظر فرهنگي نيز بايد ضمن اينكه فرهنگ بيگانه را مي شناسند و پاسخ هاي خوبي هم براي آن ارائه مي دهند اما فرهنگ ملي و اسلامي خودمان را نيز تعميق كنند.

وزير سابق علوم با بيان اينكه افرادي كه نمي خواهند دانشگاه هاي ما اسلامي شوند در واقع دوست ندارند جامعه اسلامي شود اذعان كرد: هر استاد در دانشگاه هاي ايران اسلامي ضمن داشتن تخصص بايد متعهد به فرهنگ و تفكر ايراني و اسلامي هم باشد.

وي با تاكيد بر اينكه دانشگاه هاي ما بايد از نظر اقتصادي نيز مستقل از دولت باشند گفت: اسلامي شدن دانشگاه ها يكي از خواسته هاي مقام معظم رهبري است و همين درخواست يعني اينكه دانشگاه
ما مي گوييم دانشگاه به شكل غربي آن غلط است و دانشگا ها بايد مستقل و انقلابي باشند و از جناح هاي سياسي مستقل عمل كنند و همه اينها به اين دليل است كه دانشجوي ما با تفكر غربي رشد نكند.
هاي ما تا كنون اسلامي نبوده اند.

دانشجو افزود: دانشگاه هاي ما بايد از وابستگي در تفكر به غرب آزاد شوند و اعضاي هيات علمي دانشگاه ها نمي توانند به بهانه آزادي سكولاريسم را در دانشگاه ها ترويج كنند.

وي با بيان اينكه همانگونه كه ما براي بيماري قلبمان به دندانپزشك مراجعه نمي كنيم اظهار كرد: در مباحث ديني بايد به متخصصان آن مراجعه كنيم و در حالي كه ۱۴ نفر از مراجع ديني كشورمان اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها را جايز نمي دانند نمي دانيم چرا ما در اين زمينه از نظرات آدم هاي غير كارشناس استفاده مي كنيم.

وزير سابق علوم تاكيد كرد: هيات امنا دانشگاه ها فقط مي توانند بر طبق قوانين موجود تصميم بگيرند و تصميم گيري خارج از قانون خودش عملي غير قانوني است

وي تصريح كرد: كسي نگفته ما مي خواهيم همه نظرات غربي را دور بريزيم بلكه ما مي گوييم بايد نظريات اسلامي نيز در دانشگاه هاي ما حضور داشته باشند.

عضو شوراي عالي سازمان بسيج دانشگاه هاي كشور بيان كرد: ما مي گوييم دانشگاه به شكل غربي آن غلط است و دانشگا ها بايد مستقل و انقلابي باشند و از جناح هاي سياسي مستقل عمل كنند و همه اينها به اين دليل است كه دانشجوي ما با تفكر غربي رشد نكند.

وي افزود: نمي شود هم دوستدار اهل بيت(ع) بود و هم قاتلان آنها را دوست داشت و مگر مي شود هم با فلسطين دوست بود هم با اسرائيل و ما باید شعار مرگ بر فتنه گر را به شعار مرگ بر منافق اضافه كنيم تا نشان دهيم كه دوست فتنه گران سال ۸۸ نيستيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اگر تفکیک جنسیتی خوب است پس تمام دانشگاه ها رو تفکیک کنید مدیریت کردن و اسلامی کردن این نیست که بخشی به یک صورت اداره و بخشی به شکل دیگر .
در ضمن این بیان آقای دانشجو سطحی نگری ایشان را نشان می دهد.
Iran, Islamic Republic of
آقای ناشناس اتفاقا این بیان شماست که نشان میدهد حتی از ابتدایی ترین مسائل دین خودت اطلاع نداری...
من و شما یا مسلمان هستیم و یا نیستیم!
اگر هستیم پس چرا به قوانین و احکام آن تن نمیدهیم...
واقعا خیلی دردناک است که یک عده مسلمان با ادعای تشیع و پیروی از امام علی (ع) حاضر نیستند به اصول و فروع دینشون پایبند باشند.
ehsan
نظر مراجع پس کجاست؟
محمد
United States
بالاخره ما که از مرکز شهر تهران می رویم زیارت حضرت عبدالعظیم سلام الله علیه باید نماز را شکسته بخوانیم ؟
محمد
باید دقیقا مشخص میکرد چه مراجعی این فتوا را داده اند . در ضمن باید مفهوم لفظ اختلاط جنسیتی روشن شود . آیا صرفا نشستن دریک کلاس اختلاط جنسیتی است ؟
چه ربطی به تیتر داشت؟
نظرات دانشجو؟
.
متوجه نشدم
Iran, Islamic Republic of
پژمان اسماعیلی از افراد نزدیک به دکتر توفیقی که گفته میشود بعنوان مدیرکل وزارتی منصوب خواهد شد رئیس دفتر دکتر معین در زمان وزات ایشان است.
جالبه
نظر مراجع بعضا باید به روز شود