جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

درخواست پرداخت غرامت "۵۰۰ میلیون پوندی" بانك ملت از دولت انگلیس

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 307182
وکلای بانک ملت ایران اعلام کردند با توجه از دست دادن بازار کسب و کار بین المللی در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۹ تا۲۰۱۳ و به دلیل تحریم‌های تحمیلی و نادرست کشور انگلیس خواهان غرامت ۵۰۰ میلیون پوندی از این کشور شده‌اند.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف نوشت، به گفته وکلا، طرح مجموع پرونده‌هاي مربوط به تحريم‌هاي يک جانبه عليه ايران در حوزه‌هاي مختلف از جمله بانکي، نفتي و ساير شرکت‌ها می تواند مجموعا منجر به محکومیت دولت انگلیس به پرداخت یک میلیارد پوند جریمه یا حتی بیش از آن شود.

گفتني است، در ابتدای سال ۲۰۱۲، آمریکا و اتحادیه اروپا با تحمیل تحریم علیه بخش‌های مالی و نفت ایران قصد داشتند از خرید نفت ایران و انجام معاملات با بانک مرکزی ایران نسبت به سایرکشورها جلوگیری کنند.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی انگلیس پس از اینکه به اشتباه در تحریم‌های تحمیلی بانک ملت پی برد، حکم به رفع تحریم علیه بانک ملت داد و انتظار می‌رود وزارت خزانه داری انگلیس در اواخر این ماه به پرداخت خسارت بانک ملت که به گفته خودشان حدود ۳۵۰ میلیون پوند است، اقدام کند.

لازم به ذكر است کشورهای غربی، ایران را به ساخت سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند درحالی که مقامات ایرانی بارها بر صلح آمیز بودن مقاصد هسته‌ای تاکید کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *