سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
بشیری در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

منفرد درتحصن امیرکبیر نقش محوری داشت

پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 306311
نماینده مردم پاکدشت با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای میلی‌منفرد در سال ۸۸ نقش محوری در تحصن دانشگاه امیرکبیر داشت و در هدایت دانشجویان در زمینه ایجاد التهاب در دانشگاه فعال بود که البته فیلم آن نیز موجود است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس در برررسی سوابق و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت فرهاد بشیری نماینده پاکدشت به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات سخنرانی کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴ مورد از موارد اساسی که برای وزارت علوم مدنظر است، در برنامه وزارت علوم وجود ندارد، گفت: تدوین و توسعه ارتقای علوم انسانی، سیاست‌های مالی در حمایت از پژوهش‌های توازن محور که در سال‌های گذشته باعث پیشرفت علمی ایران و رسیدن ایران به رتبه ۱۶ علمی جهان شده است، در برنامه‌های میلی‌منفرد وجود ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما امروز برای وزارت علوم شخصی را می‌خواهیم که علاوه بر کارآمدی بتواند ماشین تولید علمی کشور را در جهت مناسبی سوق دهد و برای رسیدن به آن نیازمند سیاست‌هایی از قبیل تامین و پرداخت هزینه ثبت اختراعات در حمایت از مخترعان، برقراری بیمه اجتماعی و بیمه سلامت نخبگان با توجه به نیازهای آنها برای آرامش در حین تحقیق هستیم که متاسفانه این موارد نیز در برنامه‌های وزیر پیشنهادی وجود ندارد.

بشیری با بیان اینکه طبق سندچشم‌انداز باید دانشگاه‌هایی در مناطق آزاد تجاری تاسیس شود، گفت: اما این مسئله در برنامه وی وجود ندارد و این در حالی است که نیازمند توسعه اقتصادی هستیم، اما زمینه‌های رسیدن به آن در برنامه‌های وزارت علوم وجود ندارد.

وی عدم توجه به کرسی‌های آزاداندیشی را یکی دیگر از نقاط ضعف برنامه میلی‌منفرد دانست و گفت:‌ قشر جوان را باید به سمت حقیقت سوق داد و کرسی‌های آزاداندیشی بستر این مسئله را در دانشگاه‌ها فراهم می‌کند، اما در برنامه وزیر علوم پیشنهادی این مورد وجود ندارد.

نماینده مردم پاکدشت با اشاره به بخشی از برنامه میلی‌منفرد گفت:‌ در صفحه ۱۴ بند ۲۸ برنامه میلی‌منفرد مطالبی در خصوص احزاب، انجمن‌ها و تشکل‌ها عنوان شده است که طی آن این تشکل‌ها آزاد هستند، ملت خون‌داده و اسیرداده از صبح به من زنگ زدند و تقاضا داشتند که اجازه ندهید دانشگاهها اتاق جنگ شوند. زیرا دانشگاه محل تحصیل است و اتاق جنگ نیست و ما یادمان نرفته است روزهایی که دانشگاه تهران اتاق جنگ شد و چادرهایی توسط معترضان مقابل آن نصب شده بود و ضدانقلاب از جوانان ما سوءاستفاده می‌کرد و فیلمش را برای دنیا مخابره می‌کرد.

بشیری با بیان اینکه در انتخابات سال ۸۸ میلی‌منفرد برنامه‌ها و مسائلی را دارد که در خصوص آنها توضیح دهد، گفت: آقای روحانی نسبت به فتنه آگاهی تمام دارند و در آن زمان به شدت در این زمینه موضع گرفتند و مردم آن را اقدامی نجیبانه می‌دانند، اما آقای میلی‌منفرد در سال ۸۸ خودش نقش محوری در تحصن دانشگاه امیرکبیر داشت و در هدایت دانشجویان در زمینه ایجاد التهاب در دانشگاه فعال بود که البته فیلم آن نیز موجود است.

در همین حال بخشی از فیلم حضور میلی‌منفرد در تحصن و ترغیب دانشجویان به این مسئله از تریبون مجلس پخش شد.

وی با بیان اینکه همین مسائل باعث بازداشت میلی‌منفرد شد. آقای مطهری مطالبی را در خصوص بازداشت وی مطرح کرد که باید گفت ایشان در زمان فتنه هرگز کوچکترین موضع‌گیری نکردند و بازداشت ایشان با وساطت آقای حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها برطرف شد.

نماینده مردم پاکدشت با بیان اینکه میلی‌منفرد شخصیت رقیقی دارد، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم مدیر این است که بتواند بحران و مسائل را با مهارت مدیریت کند، اما از سوابق آقای میلی‌منفرد بر می‌آید که ایشان گرایش مدیریتی‌شان بیشتر سیاسی است و صبغه سیاسی وی از صبغه علمی او پیش می‌گیرد در حالی که رهبر انقلاب در توصیه خودشان در زمینه معرفی وزیر علوم اعلام کردند مدیر صالحی باید در این زمینه انتخاب شود که بتواند ماشین علمی کشور را به سمت جلو حرکت دهد.

بشیری در پایان خطاب به مطهری گفت:گرد یتیمی هنوز از چهره شما پاک نشده است و توطئه دشمنان امثال مطهری را از ما گرفته است و باید فکری به حال آنها کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *