سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱
نمی خواستیم دور خودمان بچرخیم!

دفاعیه قاضی فوتبال از یک حکم

چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 306141
این روزها کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کانون توجهات است و «اسماعیل حسن زاده» بعنوان رییس این کمیته به دلیل کسر شدن یک امتیاز از سه تیم لیگ برتری با سوالی مشخص روبرو است.
دفاعیه قاضی فوتبال از یک حکم
به گزارش جهان، قاضی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع و بحث تاثیرات چنین احکامی در بهبود فضای ورزشگاهها گفت و گویی با خبرنگار ورزشی جهان انجام داده که متن آن را در زیر می خوانید:

*طی روزهای اخیر بارها با این سوال که چرا از سه تیم امتیاز کسر شده است روبرو شده اید؛ سوال مشخص ما البته این است که این احکام چه اندازه تاثیر گذار است؟

-همانطور که شما گفتید بنده درباره این موضوع بارها صحبت کرده ام. البته درباره انتقادات باید این بحث را پرسید که وقتی فردی یا کارشناسی انتقادی را در این مورد مطرح می کند باید راهکار هم ارائه بدهد. متاسفانه برخی که منتقد این حکم هستند در بحث راهکار صحبتی را مطرح نمی کنند. در این رابطه دو نکته وجود دارد: اول اینکه هیچ مجازاتی نمی تواند صددرصد بازدارنده باشد؛ نه تنها در فوتبال بلکه در همه جای جامعه این موضوع صادق است.نکته دیگر این است که وقتی آئین نامه به ما اجازه استفاده از تنبیهاتی چون جریمه میلیونی، محرومیت از بازی مقابل تماشاگر و کسر امتیاز را می دهد باید از این ابزارها استفاده کنیم.

*اتفاقا یکی از انتقادات این است که چرا کمیته انضباطی بصورت پلکانی جلو نرفت؟

-چه کسی این را گفته است؟ ما سالهای قبل دست به جرایم میلیونی زدیم و حتی بحث محرومیت تماشاگران وجود داشت و این فصل تصمیم گرفتیم که کسر امتیاز را در دستور کار قرار دهیم.

*کسر امتیاز در ابتدای لیگ از دید برخی اشد مجازات بود!

-بنده توضیح دادم؛ مگر ما پلکانی جلو نرفتیم؟ ما امسال قبل از هفته دوم به باشگاهها اعلام کردیم که در صورت تخلف با کسر امتیاز روبرو می شوند.اگر منظورتان از پلکانی این است که ما باید دوباره امسال از جریمه نقدی و محرومیت تماشاگران شروع می کردیم، این می شود دور خودمان چرخیدم و نمی خواستیم این اتفاق رخ بدهد.

*به نظر شما با این حکم دیگر شاهد فحاشی در ورزشگاهها نخواهیم بود؟

-توضیح دادم که مجازات صرفا بازدارنده نیست.

*ما معتقدیم که فحاشی در ورزشگاهها با این روند کم نخواهد شد.

-شما بدبین هستید!

*ما براساس صحبت خودتان که می گویید مجازات بازدارنده نیست این بحث را مطرح می کنیم.

-شما منظور بنده را متوجه نشده اید.وقتی در یک محله ای سرقت می شود مردم انتظار دارند که با سارق برخورد شود اما آیا می توان گفت با دستگیری سارق دیگر سرقت صورت نمی گیرد.

*آیا شما یا این حکم درصدد اصلاح فرهنگی در فوتبال هستید؟

-ما وظیفه خود را انجام می دهیم.

* اگر ممکن است به این سوال با بله یا خیر پاسخ دهید!

-شما بگویید که به دنبال اصلاح هستید؟

*هدف مان همین است.

-بنده هم به وظیفه خود عمل می کنم.بنده می دانم که رسانه ها چالش را دوست دارند اما بهتر این است که همه دست به دست هم بدهیم و راهکار پیدا کنیم.

* در گذشته هم شاهد کسر امتیاز از تیم ها و جرائم دیگر بوده ایم اما حقیقتا این جرائم از تخلفات کم نکرده است؛ بحث این است.

-راهکار شما چیست؟

*ما می گوییم این مشکلات فرهنگی ریشه قطوری دارد و بیرون فضای فوتبال است و باید ریشه ای به آن نگاه کرد.

-بنده هم همین موضوع را قبول دارم و بارها گفته ام باید ریشه ای نگاه کرد اما خب وظیفه بنده چیست؟ بنده در حوزه فوتبال مسوولیت دارم.

*سرانجام این رای در استیناف به کجا می رسد؟

-بنده خبری ندارم و دخالتی هم در کار آنها نمی کنم.

*اخیرا جایی از شما خواندم که گفته اید منشور اخلاقی بزودی برداشته می شود.

-بنده گفتم قرار است کمیته اخلاقی فدراسیون به گونه ای دیگر فعالیت کند و در کنار کمیته انضباطی باشد و در واقع بحث منشور را دیگر نخواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *