يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱۱
۲۲

واکنش برادر هاشمی به نطق رئیس ستاد مردمی روحانی

سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 305868
به دنبال اظهارات عطاء الله حکیمی در مجلس شورای اسلامی درباره هاشمی رفسنجانی،‌ دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت باز هم دست بکار شد و تکذیبیه صادر کرد.
واکنش برادر هاشمی به نطق رئیس ستاد مردمی روحانی
به گزارش جهان، عطاء الله حکیمی نماینده مردم رودبار درمجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد مردمی روحانی در نطق خود در مخالفت با وزارت نجفی، گفته بود: در جلسه‌ای که خدمت هاشمی بودیم ایشان شورای نگهبان را ماشین امضای رهبری نامیدند که ما جلسه را ترک کردیم. ولی شما [روحانی] خانواده وی را به مراسم تحلیف دعوت کردید.

در واکنش به این سخنان بود که دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه ای که به امضای محمد هاشمی رئیس دفتر و برادر اکبر هاشمی رفسنجانی رسیده، به دفاع از هاشمی و توجیه اظهارات وی برخواست.

این اطلاعیه با ارائه توضیحاتی در واکنش به اظهارات یک نماینده مخالف کلیات کابینه یازدهم در جریان بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی حجت‌الاسلام روحانی در صحن مجلس تصریح کرد: متأسفانه برخی نمایندگان در مخالفت با برنامه‌های دولت جدید، عنوان خویش و قداست یک نهاد قانونی را فراموش کرده‌اند.

این دفتر افزود: نمایندگان مذکور به جای انجام وظایف قانونی خود که نشانه مجلس زنده و پویا در نظام جمهوری اسلامی است، در اقدامی فراقانونی تریبون مقدس مجلس را که مذاکرات آن به صورت مستقیم از صدا و سیما پخش می‌شد، آلوده به توهین، تهمت، افتراء و دروغ علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده وی کردند.

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه توضیحات خود آورده است اگر چه نمایندگان محترم در فضای عمومی مجلس مانند مردم عزیز در فضای عمومی جامعه با اظهار تأسف از ادبیات این گروه انگشت‌شمار اعلام برائت کرده‌اند، اما برای اطمینان خاطر بیشتر مردم و مسئولان و برای ماندگاری در تاریخ اعلام می‌شود که نقل و قول از آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی درباره شورای نگهبان صحت نداشته و تکذیب می‌شود.

این دفتر افزود: این گروه که از چهار سال بمباران تخریبی خود برای رویگردانی مردم از اصل اسلامی اعتدال نتیجه معکوس گرفته‌اند، با علم به پخش مستقیم مذاکرات مجلس از رادیو و تلویزیون، گویی دنبال فرصتی می‌گشتند تا پس از انتخاب دکتر روحانی با توهین و تهمت به شخصیت‌های محبوب جامعه، انتقام خود را از مردم بگیرند و تأسف بیشتر این است که برای انجام اقدام خلاف قانونی و اخلاق خود مقدس‌ترین نهاد جمهوری اسلامی را انتخاب کرده‌اند.

دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان ابراز امیدواری کرد هیئت رئیسه مجلس امکان پاسخگویی و دفاع به افرادی که به ناحق به آنها تهمت و افتراء وارد شد، بدهد و نهادهای مسئول امنیتی و قضایی پیگیری کنند که اگر چنین شود محافل خاص برای القاء اختلاف بین بزرگان انقلاب اسلامی شناسایی و به مردم عزیز معرفی خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
آقای هاشمی!! مشکل خودتون و خانوادتون هستین.
فرزندان و اطرافیان هاشمی طلبکارانه هر چه بخواهند می گویند ، و هر چه بخواهند می کنند ، حال اگر نماینده ای وظیفه قانونی خود را افشارگرانه اعلام کند ، عیب دارد ؟ آقای زاکانی مثل خاندان شما اهل دروغ نیست . ضمنا یادمان نمی رود در آن فایل صوتی که مهدی هاشمی چطور پشت سر نظام حرف می زند؟
وقتی بزرگان نظام اسلامی اینطور به نظام ضربه بزنند ، چه انتظاری از بقیه داری ؟؟!!!!
شريف
Iran, Islamic Republic of
بسيار طبيعي است وقتي نماينده مجلس با عنايت به سوگندي كه خورده بخواهد به يك وزير پيشنهادي راي دهد بايد نسبت به سوابق و لواحق اين فرد حساس بوده و بر اساس موازين شرعي و قانوني عمل كند . نكته ديگر اينكه بعضي از وزراي معرفي شده اگر خودشان از عوامل فتنه نبودن حداقل توقع از اينها اين است كه فتنه را محكوم كنند و چنانچه اقدام نكنند سپردن يك وزارتخانه به انها خلاف عقل و شرع خواهد بود.
سرور
من مانده ام اگر محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی نبود در این مملکت می توانست کار پیدا کند
وقتی جوابی ندارند اینطور عمل می کنند.
Iran, Islamic Republic of
کاری با دیدگاه های سیاسی ایشان نداریم، اما در رابطه با این دیدگاه که «اگر محمد هاشمی برادر اکبر هاشمی رفسنجانی نبود، در این مملکت می توانست کار پیدا کند؟»؛ گفتنی است که ایشان از سال 48 تا تابستان 57 به مدت بیش از 9 سال در دانشگاه های آمریکا مشغول تحصیل بوده و دارای دو مدرک فوق لیسانس مدیریت و فوق لیسانس اقتصاد از دانشگاه برکلی آمریکا و تحصیلات ناتمام مانده دکترا بدلیل پیوستن به امام در نوفل لوشاتو پاریس است.
حالا خودتان منصفانه قضاوت کنید که اگر کسی با این مدارج علمی بالا آن هم در بیش از 35 سال پیش که افراد، با دیپلم، بهترین مشاغل را می گرفتند، «نتواند کار مناسبی پیدا کند»، بیش از این که به ناکارآمدی آن فرد برگردد، بی در و پیکری و فلاکت سیستم اشتغال آن کشور را می رساند.
محسن همتی
United States
با حکم امام خمینی (ره) رئیس صدا و سیما بود عزیز. دیگر آن که یادت باشد امام برای پدر ایشان نماز میت خوانده‌اند... بهتر است بگویی اگر امام خمینی (ره) نبود ایشان کاره‌ای می‌شد؟ و آن وقت جوابت این است که بله! می‌ّشد مسوول انجمن اسلامی دانشجویان مقیم امریکا... آفرین! حالا برو سراغ حجج اسلام احمد خاتمی علم الهدی رسایی و آقایان مشایی محمود احمدی نژاد کوچک زاده و... ببین چطور جواب میگیری.
سرور
چگونگی رییس شدن صدا و سیما در زمان امام رحمه الله علیه را خدا می داند. اما از سال 73 به بعد یعنی نزدیک به 19 سال گذشته وی فقط در سازمانها و حتی احزابی بوده که برادر بزرگتر وی بوده است...این فارغ التحصیل برکلی حتی به اندازه محسن هاشمی توانایی نداشته است که در کار خود مستقل باشد.
اینکه امام (ره) برای پدر وی نماز میت خوانده اند نیز بیشتر به خاطر اکبرهاشمی در آن زمان بوده است و ربطی به موضوع ندارد.
آقایانی را هم که ذکر کرده اید بروید تحقیق کنید از امثال محمد هاشمی چقدر مقبول تر یا مستقل ترند یا نیستند با خودتان.
آیا ایشان اگر برادر اکبرهاشمی نبود می توانست کار پیدا کند یا خیر در این مملکت مثل بقیه.
Iran, Islamic Republic of
نمی خواهی بیدار شوی پس خوابهای خوب ببینی
میزان وضعیت فعلی افراد است بودن مهم نیست برادر عزیز ماندن مهم است والبته ثابت قدم ماندن مهم است
وبهترین دعا که از نظر بزرگان همان {دعای خدایا مارا عاقبت بخیر بفرما} میباشد به همین علت است که ممکن است هر کسی با اندوخته های بیشمار در وسواس خناس گرفتار آید
Iran, Islamic Republic of
شمابهتراست تاریخ انقلاب را بخوانید تا بفهمیدن محمد هاشمی چقدراز قدرت برادر استفاده کرده ؟
United States
آقاي هاشمي در پيشگاه خداوند / نظام و ملت بايد موضع خود را در مقابل فرزندان نااهل خود و معاندين داخلي و خارجي مشخص كنند . رفتار دوگانه و شائبه برانگيز در جمهوري اسلامي ايران مردود است !
منظور از " شخصیت‌های محبوب جامعه " هاشمی هست دیگه؟!!!!!
اره دیگه نمیبینی ملت براش میمیرند!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
بابا چی از جون این هاشمی بدبخت فتنه گر ..... می خواید . ولش کنید کابینه اش رو بچینه!!!
اشتباهی منفی زدم!!
در واکنش به حرفهای آقای زاکانی نیست. در واکنش به حرفهای آقای حکیمی و آقای بزرگواریه.
اعتدال همینه دیگه که خانواده فتنه گران را هم در مراسم دعوت کنی دیگه اعتدال همین است که فتنه گران و مسببین فتنه و آشوب وزیر بشن دیگه الان همه تو دفاع از وزارت خود میگن ما با فتنه گران نبوده و نیستیم ولی ببینید و تعریف کنید اعتدال گران عزیز
حسين
دم خروس رو باور كنيم يا قسم حضرت عباس (ع) رو
آقاي هاشمي اگر صادق بودند در فتنه 88 سردمدار فتنه نمي شدند و اينك قسم دروغ بخورند متاسفانه رئيس جمهور منتخب انتخاب وزرا را به هاشمي سپردند! و اين بسيار واضح مي باشد و خود بيانگر اين است كه ايشان با وجود سابقه در انقلاب بجاي پيروي از رهبري و دوري از خط نفاق و فتنه ، تام اختيار خود را بدست باند هاشمي سپرده است
و اين خود قابل تامل مي باشد
Iran, Islamic Republic of
اینطور که دفتر ایشان پاسخ داده ظاهرا ایشان و خانواده محترمشان پاک هستند و دستگیری واتهام های وابستگان نیز دروغ و تهمت و افترا است و سندی وجود ندارد! به هر حال جمهوری اسلامی و ملت به این خانواده محترم بدهکار است اینها که می گویند همه دروغ و افترای غیر مستند و زندان رفتن فرزندان ایشان و دادگاهها و غیره همه ظالمانه! و برای انتقامجویی! از ایشان بوده. این همه ظلم آنهم به یار نزدیک حضرت آقا و فردی با نفوذ و رئیس مجمع در جمهوری اسلامی چگونه اتفاق می افتد؟!!!!!
محمود
آقای هاشمی خطبه های نماز جمعه در حمایت از سران فتنه را که فراموش نکرده ای؟
تراب
هرچه می کشیم از ایشان است این روزها کارش فقط تکذیبیه است! ...
اکبر
متاسفانه این خاندان خودشان را قیم مردم وصاحب
انقلاب میدانند.
رودباری
هاشمی نعل وارونه زده. طوری تحلیل کرده که گوئی حکیمی دشمن چندساله باندش بوده. نه اقای هاشمی! این حکیمی تا چندروز پیش مدافع خط وجریان شمابود. دراین زمینه فعالان سیاسی شهرستان رودبار ورسانه های مکتوب ومجازی بهترین گواهند. مخالفت وتاختن ایشان را هم ما صرفا اختلاف داخلی یک عضوی که به او سهمی نداده اید میدانیم....خودتان بهتر میدانید!!!!!