شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۳۹
۸۷
‫زاکانی حجت را بر نمایندگان تمام کرد‬؛

نجفی دروغ کروبی را شجاعانه خواند/ حق نداریم کار را به کسی بدهیم که به نظام اتهام می‌زند

کمرنگ‌شدن ابعاداعتقادی وپرورشی درسال‌های وزارت نجفی
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب: 305798
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس موضع اعتقادی و شخصیت سیاسی نجفی را به عنوان بخشی از دلایل خود در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد.
نجفی دروغ کروبی را شجاعانه خواند/ حق نداریم کار را به کسی بدهیم که به نظام اتهام می‌زند
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن علنی نوبت عصر امروز یکی از دلایل مخالفت خود را با نجفی، شخصیت سیاسی او خواند و گفت: شخصیت سیاسی آقای نجفی شخصیتی معتدل برای اداره جایی به نام آموزش و پرورش نیست.

وی افزود: اگر ما بحث فتنه را مطرح می‌کنیم، چون فتنه یک ملاک و شاخص است به طوری که اگر در زمان انقلاب، کسی انقلابی نبود، به او انگشت اتهام می‌زدند، یا در دوران جنگ کسی که به رغم توانایی، خانه‌نشینی کرد، او مورد انتقاد قرار می‌گرفت؛ همین موضوع در مورد اتفاقات سال ۷۸ نیز صادق است، صادق است که آقای روحانی در ۲۳ تیر آن سال آن سخنرانی را مطرح کردند، آن روز روز امتحان بود و ما به ایشان افتخار می‌کنیم.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: اگر راجع به فتنه صحبت می‌کنیم، چون اصل فتنه را براندازی و طرح نظام سلطه و طرح اسرائیلی – آمریکایی می‌دانیم که عده‌ای در داخل تصدی آن را دانسته و یا ندانسته به عهده گرفته‌اند.


وی یادآور شد: در دوم تیرماه سال ۷۸ از پشت همین تریبون با نمایندگان صحبت کردم و گفتم که جمع زیادی به انتخابات معترضند و سوال دارند، نظام باید به این سوال آنها «رای من کو» پاسخ دهند، در این بین عده قلیلی هستند که آتش‌بیار معرکه‌اند و آتش‌افروزی می‌کنند، طبیعتا نظام برای تامین امنیت خود باید با آنها برخورد کند.

زاکانی اضافه کرد: فتنه یعنی دروغ بزرگ تقلب در انتخابات سالم سال ۸۸. فتنه یعنی اینکه اتهام جنایت و تجاوز را به نظام اسلامی و مامورین این نظام مقدس زدن و اگر می‌گوییم فتنه، منظورمان این است که با شعار قانون، قانون‌شکنی کردند، لذا اساسا ما راجع به معترضین صحبت نمی‌کنیم چون آنها پاسخ خود را گرفتند و در ۹ دی پاسخ فتنه‌گران را دادند، ما از کسانی صحبت می‌کنیم که آتش‌بیار این معرکه بودند.

زاکانی با اشاره به مسوولیتش برای پیگیری قضایای بعد از سال ۸۸ در دوران مجلس هشتم گفت: یکی از وظایفی که ما مسوول پیگیر آن بودیم، ترکیبی شامل آقای ابوترابی، جلالی، نادران و بنده بودیم که مامور شدیم تا پیش آقای رضایی، کروبی و موسوی برویم تا از آنها بپرسیم که مشکل کجاست؛ اولین نکته‌ای که بعد از گزارش آقای ابوترابی، آقای هاشمی در روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۸۸ گفتند، این بود که صبح روز شنبه یعنی فردای انتخابات و زمانی که هنوز رای‌ها در حال شمارش بود، آقای خاتمی به ایشان زنگ زده و گفتند که با بنده کار دارند، آقای هاشمی نیز از آنها می‌خواهند که ظهر پیش آنها بیاید، ظهر همان روز آقایان خاتمی، موسوی و سیدحسن خمینی پیش آقای هاشمی رفتند و طبق گفته آقای هاشمی، اینها گفته‌اند که معتقد به تقلب هستند و راه‌های قانونی را آقای موسوی قبول ندارد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: شاید آنها آن روز متوجه واقعیت نشدند ولی چرا تا امروز زبان در کام گذاشته و صحبت نمی‌کنند، این چه مرامی است؟

زاکانی یادآور شد: ما خدمت آقایان موسوی، رضایی و کروبی رسیدیم و دو بار پیش آقای هاشمی هم رفتیم، اینها یک کلمه استدلال راجع به فتنه نداشتند، ما متحیر بودیم که اعتراض اینها به چه دلیل است، آقای هاشمی پاسخ ما را دادند و گفتند که اینها از ظهر شنبه یعنی فردای انتخابات ادعای تقلب کردند و قوانین را قبول ندارند.

زاکانی افزود: آقای لاریجانی در مجلس برای بررسی اتهام تجاوزی که آقای کروبی به نظام مقدس زدند دو گروه در مجلس هشتم تشکیل دادند. اگر بعضی از دوستان اطلاعی ندارند، ما زنده‌ایم و نمرده‌ایم و می‌توانیم اینها را توضیح بدهیم، اگر این دوستان اطلاعی ندارد، اشکال از بنده است که چیزی نگفته‌ام.

وی افزود: آقایان نظام را متهم به تجاوز کرده‌اند که ماحصل این اتهام این شد که هر دو گروه در مجلس به این نتیجه رسیدند که این اتهام از اساس باطل است، سه نفر در قوه قضاییه مسوول رسیدگی شدند و بررسی کردند و به این موضوع رسیدند که این اتهام دروغ است که آقای کروبی گفتند شما که فهمیدید این اتهام دروغ است پس چرا اعلام نمی‌کنید؟ ولی باز هم هیچ صحبتی نشد.

زاکانی خطاب به نمایندگان گفت: دوستان عزیز بیراهه نروید. ما کجا داریم می‌رویم؟ آقای نجفی در همان ایام این اقدام آقای کروبی را شجاعانه خواند، اما آقای نجفی شما از نظام و شهدا خجالت نکشیدید؟

وی افزود: شما در کمیسیون آموزش آمدید ولی رویتان نشد که چیزی بگویید و حتی نگفتید که بحث فساد را قبول ندارید،
آقای نجفی گفته است برخی می گویند آموزش و پرورش ما غرب زده است در حالی که ای کاش این گونه بود چون تراز انسان در غرب بالاتر از چیزی است که ما در جامعه خود تربیت می کنیم. باید گفت: آقای نجفی اگر نتوانسته ایم انسان با تراز بالا تربیت کنیم امثال شما مسئول بوده اید
این همان فتنه‌ای است که همه را زمین‌گیر کرد.

زاکانی اضافه کرد: از طرف دیگر آقای تاج‌بخش این موضوع را برملا کرد که ۱۰ سال برای این کار برنامه‌ریزی صورت گرفته است اما آقای نجفی در نامه خود به مراجع، گفته‌اند که «اسف‌بارتر این است که دستگاه‌های امنیتی مصرانه در پی اثبات فرضیه، خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه است و برای معرفی فعالان به عنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند.» آقای نجفی این نامه را با این مضامین ارسال کرده است ولی اگر کسی در روز روشن نور خورشید را نمی‌بیند، ما بنا نداریم که آن را مسوول و سرآمد مسوولان قرار بدهیم.

زاکانی تاکید کرد: ما حق نداریم عنان کار را به دست کسی بدهیم که ماحصلش را می‌توان در نامه آقای نجفی به مراجع دید که به نظام اتهام می‌زنند، ایشان در بخشی از نامه خود اینگونه آورده است که «به راستی اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لقای اسلام زندگی می‌کنند با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه‌پذیر است و چگونه با سکوت می‌توان در قبال این همه خشونت، داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی را راهنمای خویش قرار داده است. این روزها دریافت اخبار نگران‌کننده در مورد سلامت جسمی و روانی بسیاری از بازداشت‌شدگان در دامنه نگرانی‌ها افزوده است.»

زاکانی اضافه کرد: ما در همه این موارد کمیته‌ای را تشکیل داده‌ایم که آقای بروجردی می‌تواند گزارش دهد، کمیسیون امنیت ملی در همان دوران کمیته‌ای را تشکیل داد که در زندان‌ها رفتند و با شرایطی مواجه شدند که ۱۸۰ درجه برخلاف این اظهارات است. این موارد قبل از اظهارات مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد ۸۸ نیست بلکه مربوط به دو ماه بعد یعنی مردادماه است.

وی خطاب به نجفی گفت: آقای نجفی شما برای ما محترم هستید ولی من در شورای عالی هلال‌احمر بودم که به منازل می‌رفتند، می‌گفتند قبل از آن جناب آقای نجفی با یک خانمی می‌آیند و می‌گویند که ما نماینده موسوی و کروبی هستیم، پس چرا شما مدعی نظام نیستید، آقای توکلی و نادران مامور بررسی شدند که می‌توانند شهادت دهند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برخی دوستان شهادت دادند که در ایام انتخابات ریاست جمهوری از آقای نجفی سوال شده چرا خود شما نامزد نشده اید که به کنایه گفته است کسی باید نامزد شود که به حکومت اسلامی اعتقاد داشته باشد که این را هم اگر بوده اینجا توضیح دهند.

وی ابراز امیدواری کرد که در مجلس بر سلایق سیاسی تصمیم گرفته نشود.

نماینده مردم تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دلایل دیگر مخالفت خود را با نجفی موضع اعتقادی‌اش خواند و گفت: دلیل اول مخالفت بنده موضع اعتقادی آقای نجفی است. در نظام ارزشی اسلامی انسان بعد مادی و معنوی دارد در حالیکه در غرب بعد مادی مدنظر است. در جامعه اسلامی رشد انسانی مد نظر است در غرب خلق ثروت و در جامعه اسلامی فرهنگ اساس است و در غرب اقتصاد و همچنین در جامعه اسلامی تعلیم و تربیت مبنای تحول است. از این جهت با آقای نجفی مخالفم چون از بعد اعتقادی ایشان اعتقادی به این جایگاه آموزش و پرورش ندارد و الا در بعد فردی بنده ورودی ندارم و برای ایشان احترام کامل قائلم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب وصایای امام راحل و مستندات انقلاب اسلامی بیان کرد: در همه این اسناد توجه به رشد فضائل مدنظر است و در قانون برنامه پنجم تاکید بر تحول مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی شده است و سند توسعه بنیادین آموزش و پرورش که به تایید مقام معظم رهبری رسیده تکالیف آموزش و پرورش را مشخص کرده در حالی که در برنامه آقای نجفی اولین موضوعی که مورد اشاره قرار گرفته تشکیل شورایی برای بررسی محتوایی این سند بنیادین است. بنابراین اگر کسی اشکال می گیرد به نگاه نادرست آقای نجفی به مجموعه آموزش و پرورش است که در هشت سال مدیریت ایشان دیده شده است.

زاکانی با اشاره به سوابق نجفی در وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کمرنگ شدن ابعاد اعتقادی، دینی و پرورشی از جمله ویژگی های دوره مدیریتی نجفی بوده و نگاه و روح حاکم در مسئولیت ایشان نگاهی نادرست بوده است.

نماینده مردم تهران به برخی اظهارات نجفی در گذشته اشاره کرد و گفت: در یکی از اظهارات آقای نجفی بیان کرده است برخی می گویند آموزش و پرورش ما غرب زده است در حالی که ای کاش این گونه بود چون تراز انسان در غرب بالاتر از چیزی است که ما در جامعه خود تربیت می کنیم. این نگاه کسی است که برای حوزه آموزش و پرورش مطرح شده است در حالی که باید گفت: آقای نجفی اگر نتوانسته ایم انسان با تراز بالا تربیت کنیم امثال شما مسئول بوده اید و هم اکنون نیز این مسئولیت به صلاح شما نیست.

وی اضافه کرد: آقای نجفی در جای دیگری گفته است برخی نگاه ایدئولوژیک به آموزش و پرورش دارند در حالی که بخش اعظم آموزش و پرورش ایئولوژیک نیست بر این اساس ما معتقدیم جریانی وارد آموزش و پرورش شده که آسیب آن را خورده ایم. کسی که اعتقادی به تحول از سنخ اسلامی و تربیتی ندارد نمی تواند چنین تحولی را پیاده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت
احسنت
البته در برخی حاها یک مقدار تند رفتند، که نیاز نبود.
حزب الله
گفتن حقایق تندروی نیست. حقایقی که باید برای مردم روشن شود و اگر روشن شود خیلی معادلات عوض می شود. به عرض شما برسانم که در کتاب مقدس قران کریم کتمان حقایق از گناهان کبیره است. حال شما به این دستور الهی می گویید تندروی!!!!!!!!!!
سجاد
United Kingdom
خداوند حفظش کنه انشالله با اخلاص این مطالب رو عنوان کرده باشه تا ذخیره ای باشد برای آخرتش به خدا قسم وقتی داشت نطق می کرد به عنوان مخالف دکتر نجفی من فقط داشتم براش دعا می کردم و از خداوند می خواستم ایشون رو حفظ کنه.
علی رغم اینکه طرفدار جبهه پایداری هستم ایشون رو از اصولگرایان هم فکر میدونم.
نطق انقلابی و افشاگرانه ایشون مطمئنا در تاریخ خواهد ماند.
اکنون، نوبت محمد علی نجفی ست باید دید وی پاسخ های قانع کننده ای دارد، مخصوصا در ارتباط با نامه ای که به مراجع قم نوشته و برخی از آنها را تحت تاثیر قرار داده است.
علی
ما بسیجیان خراسان از نمایندگان میخواهیم با رای منفی به نجفی دل خانواده شهدا را شاد کنند
نجفی فرد توانا و مدیر کار بلدی ست، هرجا بود موفق بوده است، اما حیف که تفکرات غربی دارد و برای آموزش و پرورش مناسب نیست.
برای هیچ جایی مناسب نیست.
شربتیان
Iran, Islamic Republic of
چرا برخی اینقدر ترسو هستند که وقتی اشتباهی میکنند و به نظام تهمت و افترا میزنند، آنگاه که متوجه می شوند که دروغ گفته اند و اشتباه قضاوت کرده اند، توبه نمی کنند و اشتباه و خطای خود را جبران نمیکنند. احتمالا فردا این آقا اگه تو یه حادثه ای شونصد تا دانش آموز مردند با شجاعت از مرگ آنها دفاع کند!
احسان
آقای پروفسور نجفی که حسابی در طول این 34 سال از این نظام و انقلاب خورده ای! از شهدای فتنه 88 خجالت بکش
از امام خجالت بکش
از خانواده شهدا خجالت بکش
واقعا تو این بودی و ما نمیدونستیم
شريعتي از ياسوج
Russian Federation
به آقاي دكتر زاكاني و ديگر دوستان بفرماييد، اينكه راي گيري پس از چند روز صورت بگيرد، شايد به صلاح نباشد و شايد هم معامله اي پشت پرده باشد:
چون اولا دلالان در اين چند روز كار خود را خواهند كرد و در ثاني نمايندگان صحبتهاي مطرح شده را فراموش مي كنند.
پيشنهاد مي شود راي گيري بعد از صحبتهاي هر وزير انجام شود.
نكته ديگر آنكه يك جلسه بررسي شبانه هم به دو جلسه صبح و عصر اضافه گردد تا هم دلالان فرصت چانه زني پيدا نكنند و هم زوتر به راي گيري برسند.
امید
Iran, Islamic Republic of
از دکتر روحانی انتظار می رود که پس از این روشنگری ها، تصمیم خود برای معرفی نجفی جهت وزارت آموزش و پرورش را پس بگیرد. من که نمیتونم اعتماد کنم و دخترم رو به مدرسه ای بفرستم که رییس اصلیش چنین شخصی است.
برادر عزیز یعنی شما فگر میکنید آقای روحانی این مسائل را نمیدانست
من تعجب میکنم از آقای روحانی . در خوش بینانه ترین حالت حتما بهش تحمیل شده است
شهابی
Iran, Islamic Republic of
دکتر نجفی به درد آموزش و پرورش نمیخوره اما برای سازمان مدیریت خوبه . ریاضی هم خونده خوب میتونه اونجا رو جمع کنه. ضمن اینکه خیلی بهتر از نوبخته که معلوم نیست کدوم دبستان دکترا گرفته. دکتر روحانی احکامی رو که برای نوبخت صادر کرده برای نجفی صادر کنه.
حزب الله
در نظام اسلامی کسی که شایستگی ندارد نباید در پست های کلیدی قرار بگیرد
اصلان
با این تفاسیر باید گفت که نجفی میتونه آزاد باشه و از نعمت ازادی در جمهوری اسلامی بهره ببره اما نمیتونه وزیر باشه و سرنوشت بچه های مردم رو بدست بگیره
نجفی مدیر بسیار قوی و توانایی ست، اما تفکرات شبه سکولاریستی دارد. او در دو سال اخیر عضو ارشد حلقه مشاوران خاتمی و استراتزیست اصلاح طلبان بود.
با خودم فکر می کردم فردی با چنین سابقه چخ طور حاضر شده است دوباره به آموزش و پرورش برگردد، تنها به یک نتیجه می توان رسید.
از کجا به وی نسبت سکولاریسم می زنید؟!!!
نجفی مغز متفکر پشت پرده اصلاح طلبان است.
عهده داری وی بر آموزش و پرورش به معنای حاکمیت تفکر اصلاح طلبی بر آن است.
علی
Iran, Islamic Republic of
انصافا اگه مجلس پس از این نطق بخواد به نجفی رای بده، باید به حالش گریست
محمدعلی
دمت گرم اقای زاکانی نشون دادی انقلابی و عمار رهبری هستی

مرگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
بهترین بخش امروز مجلس همین قطعه بود
Czech Republic
یک هزارم درد دل حزب اللهی هم نبود، آقای زاکانی اعتدال یعنی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم؛ پس کجا باید جنایات فتنه گران را افشا کنید؟وزیر ....که از خارج پول می گیرد را با این لحن آرام افشا می کنند؟ یادتان نیست امام درباره ی مصونیت آمریکایی ها در زمان طاغوت خطاب به نمایندگان وقت چه گفتند؟بنشینید خاک بر سرتان بریزید هوار بکشید نگذارید این اتفاق بیافتد...با آرامش های سیاست مدارانه به جایی نمی رسیم
313
آقای زاکانی که خیلی خوب حرف زد
محمدی
باید منتظر ماند و دید پاسخ دکتر نجفی چیست؟ امیدوارم وی که حدود 20 سال وزیر این نظام بوده پاسخ قانع کننده ای را داشته باشد.
رضوی
زاکانی مصداق حزب اللهی اصولگرای منطقی و مستدل است
م ك
آقاي زاكاني به شما افتخارميكنم
خيلي مردي
آقاي زاكاني اجرتون با سيدالشهدا
امروز بعد از نطقتون صد تا صلوات براتون فرستادم
اسلام به شما افتخارميكنه
شما مايه ي غرور ماهستيد
فرهمند
اقایان اصولگرا یاد بگیرند که اینجوری از نظام دفاع کنند نه با توهین و تندروی و نام بردن از افراد
brt
سلام آقای زاکانی
اتفاقاٌ نطقت را شنیدم .برایم آنجایش جالب بود که می گفتی ما که نمردیم
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
از روشنگری های جناب آقای زاکانی کمال تشکر را داریم. عاجزانه از تمامی نمایندگگان محترم مجلس شورای اسلامی می خواهیم به آقای نجفی رای اعتماد ندهند.
رای اعتماد به نجفی تایید تقلب در انتخابات 88 و دهن کجی به خون شهدا است.
حسین
دنبال این صوت میگشتم تا برای همیشه داشته باشمش!!
ممنون از سایت جهان.
عباسی
حالا یه خطای کوچولوی دکتر نجفی رو اینقدر بزرگ نکنید بنده خدا متوجه نبوده سوءتفاهم شده
Iran, Islamic Republic of
ترکوند نجفی رو
.... اقتصادی و فرهنگی دوباره بعد از هشت سال آمدند. خدا به حال مردم رحم کند
United States
آقای زاکانی ما جواب شما رو به حول و قوه الهی در انتخابات مجلس خواهیم داد.
بنده به عنوان یکی از علاقه مندان جبهه پایداری ، در انتخابات مجلس نهم به آقای زاکانی رای ندادم اما ان شاء الله در انتخابات مجلس دهم جبران خواهم کرد .
حزب الله
ایشان حقایقی را گفته اند حال کسی می پذیرد و کسی نمی پذیرد. در پیشگاه الهی همه مسئولیم و اگر این حقایق را نپذیریم باید در افکارمان و عقایدمان تجدید نظر کنیم
نامجو
آقای زاکانی خواهشن برای بقیه وزرا هم کوتاه نیا و همینجور درباره شون روشنگری کن
Iran, Islamic Republic of
نماینده نترس یعنی زاکانی
حسن
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت اقای زاکانی عزیز
من تا امروز در مورد شما اشتباه میکردم و........
اما امروز اعلام میکنم افتخار میکنم که شما نماینده ما در مجلس هستید بسیار بسیار منطقی محکم ومستدل و عالی از امام شهدا و راه امام خامنه ای وانقلاب ودر اصل از اسلام ناب دفاع کردی من حقیر برایت دعا میکنم که در راه اسلام خدمت کنی ودر انتها شهید بشی وبا ارباب بی سر محشور وهمنشین بشوی که حرف دل اقا و امولای ما امام خامنه ای را گفتی وچقدر عالی گفتی ایکاش عزیزان دیگر در مجلس نیز از شما راه صحیح و درست دفاع از انقلاب ونظام را یاد بگیزند و بهانه به دست دیگران ندهند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
مگه درباره زاکانی چی فکر میکردی؟!! اگر به تعداد انگشت های دست اصولگرای واقعی پیروی مدرس توی مجلس باشه یکیش زاکانی هست.
حاجعلی مثل دوران دفاع مقدس بر دشمن شوریدی
یکی
United States
امروز از سخنان دلیرانه اقای زاکانی لذت بردم،و به خودم افتخار کردم که به همچین شیرمردی رای دادم
احسنتتتتتتت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آرزو میکردم ای کاش توی تهران بودم و به ایشون و امثال ایشون رای میدادم
کاش تایید شده بودی تا...
این زاکانی باید بشه رییس مجلس نه...
محمد حسین
صحبت‌های جناب دکتر امروز مرا به یاد نطق معروف شهید دیالمه انداخت ویژگی‌های بارز این نطق را می‌توان در چند شاخص زیر دانست:

1- درک درست از آموزش و پرورش

2- عدم نگرش جناحی در ارئه این نطق زیرا این نطق از سر اعتقاد به خدا و اعتقاد به طریق حقیقی بود.

3- ایشان برخلاف بسیاری از دوستان که از خوف رای مجدد و رای فردا و پس فردا و ... هزار و یک دلیل برای آینده سیاسی و غیره وغیره پس‌می‌کشند، مشی غیر مرعوب و اتفاقا مسلط داشتند.

4- ایشان درست فهمیدند که ما بدهکار نیستیم و دقیقا از موضع صحیح و طلب‌کار البته طلبکاری نظام بیان نطق فرمودند.

واقعا دکتر ممنونیم
علی
این نطق منطقی است و انتظار تکرار آن درمورد وزیر پیشنهادی ((علوم )) نیز با همان صلابت است.
Serbia
با این که از بعضی مواضع دکتر زاکانی در انتخابات مخالف بودم، ولی واقعا عالی و روشنگرانه صحبت کردند. اجر این دفاعش از انقلاب و خون شهدا را خواهد دید ان شاء الله.
واقعا امیدوارم با این شفاف سازی خوب دکتر زاکانی نمایندگان وظیفه ی خود را نسبت به این انقلاب انجام دهند و دست ایادی فتنه را از کابینه کوتاه کنند.
اینقدر امروز از صحبتهای ناحق برخی نمایندگان حرص خوردم اما صحبتهای دکتر زاکانی آبی بود بر آتش... خدا حفظشان کند.
داود
خداقوت دکترزاکانی خدا کند همه نمایندگان مثل شما از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایند مثل حاج رسایی شجاع
سعید
دکتر زاکانی یه مومن بصیر واقعیه . نفست حق مرد ! گل کاشتی ! روح امام و شهدا شاد شد
خدا عزتت بده
Iran, Islamic Republic of
احسنت حاجی، رزمنده رزمندس چه درجبهه چه جای دیگه بازم احسنت
سید
حرف های شما سندی است برای اثبات حقانیت و عصمت جمهوری اسلامی ایران برای قضاوت تاریخ
مصطفی
دکتر زاکانی دمت گرم ... امروز خوب نجفی را رسوا کردی.
ای کاش بقیه نمایندگان مجلس هم مثل شما بودند
دانیال
احسنت برادر زاکانی.
حالم از برخی از نماینده ها که با استدلال های آبدوغ خیاری سعی در حمایت از نجفی دارند، گرفته.
صدرا
آفرین بر این دلیر مرد عرصه سیاست الله اکبر دلاور
هدی
خدا حفظ کنه امثال زاکانی ها رو که مستدل و منطقی و محکم در دفاع از نظام می ایستند
محمد رهنما
United States
مردان خدا پرده پندار دریدند
یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدند
اقای زاکانی وجودتان گلباران
از روز معرفی این اقا نگرانی داشتم اما حالا احساس خوبی دارم
اقای زاکانی شهید مدرس را در سیای تو دیدم. بنده بعنوان یک معلم دست تو را می بوسم.
علي
Iran, Islamic Republic of
آقاي زاكاني درود بر شما كه من را به برخي نمايندگان مجلس كه هنوز اصول را به منافع ترجيح مي دهند، اميدوار كرد. به زودي برآيند مجلس تكليف خود را روشن ميكند. كاش راي تمام نمايندگان مشخص بود تا درباره آنها قضاوت درست تري داشته باشيم.
مجتبی
یعنی خداوکیلی نامه ای که به مراجع قم نوشته است، اینقدر بد بوده است. مگر رهبری نفرمود که در جریانات کهریزک قطعاً جنایاتی صورت گرفته است.
آقای نجفی هم که همین را در نامه خود گفته است. شما دقیقاً از کجای این نامه ناراحتید؟
نجفي كهريزك را نگفته بلكه بدون دليل و مشخص كردن مكان و زمان،‌ كل نظام را زير سوال برده و متهم به شكنجه زندانيان كرده. ببينيد جملات تندش را:

"اعمال شکنجه‌های مکرر در مورد کسانی که زیر لوای اسلام زندگی می‌کنند با توسل به کدام اصل قانونی، شرعی و انسانی توجیه‌پذیر است و چگونه با سکوت می‌توان در قبال این همه خشونت، داد از رحمانی بودن نظامی سر داد که شریعت محمدی (ص) را راهنمای خویش قرار داده است."
هادی
Iran, Islamic Republic of
با همه این تفاسیر من که چشم از مجلس آب نمیخوره.
حامد
آفرین بر این شحاعت ومنطق درکلام و صراحت لهجه حقا که رزمندگی خود را اثبات کردی . دست مریزاد آقای زاکانی با این دفاع جانانه از نظام حمهوری اسلامی وتلاش پیشگیرانه از نفوذ عناصر نالایق در دولت و نظام .
دلتون را خوش کنید به این حرفها!! ملت حالتان را گرفته آقای زاکانی و بقیه
خوب بود
نشان داد مثل برخی نمایندگان (مثل دکتر ت و ...) فقط واسه عیوب احمدی نژاد رگ گردن بیرون نمی زنند.
احمد
منتظر جواب کوبنده نجفی باشید
دكتر درود بر شرفت.درود بر پاكيت.درود بر شجاعت و صداقتت
محمد
آخر حرف رو بزنم.
آقاي تركان و آقاي روحاني و ساير اعوان و انصار اصلاح طلب و كارگزاران بدانند ملت ايران، تعريف اعتدال و افراط را از ایشان نگرفته كه بخواهد خود را با صحبت‌هايشان بسنجد. ما معناي اعتدال را از مولاي علي (ع) و حضرت سيد الشهدا (ع) مي‌گيريم نه شما.
شما مي‌خواهيد فتنه‌گري كنيد و بلوا كنيد و مملكت را با عقايد فاسد خود به لب پرتگاه ببريد، آنگاه با انگ و برچسب افراطي، دهان مخالفان را ببنديد.
بدانيد مردم، مرعوب انگ افراط شما نخواهند شد.
لازم باشد تمام عمرمان ماجراي فتنه را تكرار كنيم، نمي‌گذاريم آن كودتاي مخملين فراموش شود.
همچنين وكيل الدوله‌هايي كه در مجلس تا ديروز، فرياد شأن مجلس وا اسفا، به مجلس توهين شد وامصيبتا سر مي‌دادند و امروز در مقابل لحن قلدرمآبانه آقاي تركان، ناله مظلومانه سر مي‌دهند بدانند، ان شاء الله خداوند متعال به دست همين مردمي كه به شما رأي دادند، تو دهني محكمي به مدعيان دروغين اعتدال و اصولگرايي خواهند زد.

"اين گردبادهاي به غيرت درآمده
تسليم رهبرند كه طوفان نمي‌كنند."
سلام
خدا میداند وقتی آقای زاکانی در مورد نجفی در مجلس حرف میزد من خدا را شکر میکردم که هنوز نمایندگانی هستند که تسلیم حرکت آرام و خزنده تطهیر حامیان فتنه نشده اند و خواب را از این خائنان گرفته اند و اگر مجلسی ها به اصحاب فتنه رای بدهد باید منتظر سیلی خدا و مردم باشد
علی
وقتی آقای رسایی مردانه و غیورانه در بخش مخالفت با کلیات صحبت کرد واقعا دل مومنین شاد شد ...
حامد
احسنت بر یاور سید علی
Iran, Islamic Republic of
روحانی شده زیردست هاشمی رفسنجانی با این کابینه انتخاب کردنش .
عماد
اقای دکتر روحانی شاید منظورش از اعتدال ایجاد اتصال بین فتنه وهاشمی باشه !
اگر نجفی معنای اعتدال است واویلا!!!!!!!!!!!!!
United States
من خود يك فرهنگي هستم و به شدت مخالف با حضور آقاي نجفي مي باشم و خيلي ها اصلا موافق حضور ايشان نيستم ايشان از روي كدام سند مي گويند هشتاد درصد فرهنگيان موافق ايشان هستند اين يك دروغ بزرگ است
بنام خدا
امروز هم بصیرت جهت گزیش وزرا لازم است .
هادی
لطفا منصفانه قضاوت کنیم عده ای واقعا پس از انتخابات 88 در حق نظام با شعار تقلب در انتخابات ظلم نمودند و باید پاسخگو باشند ولی آقای زاکانی عزیز آیا زمانی که مقام معظم رهبری حادثه کهریزک را جنایت قلمداد کردند معظم له ظلم به نظام کردند؟؟؟؟ چون فرمودند جنایت !!!چرادادستان وقت محاکمه شد آیا ظلم به نظام بود یا افتخار نظام؟؟؟
علی
چه ربطی داره صحبت شما؟!
آقای نجفی جز اصحاب فتنه و بسیار مقصر هستند که با اعمال مختلف و سکوت های مختلف این جریان شیطانی رو حمایت کردند ...
Iran, Islamic Republic of
واقعاً شجاعانه بود ای کاش 10 نفر مثل آقای زاکانی و رسایی در مجلس شجاعانه حرف می زدند نه مثل بعضی ها که یک روز این طرف هستند و روز دیگر طرف دیگر، یک روز هفته نامه 9 دی را آبونمان می شوند روز دیگر آنرا می کوبند
زاکانی را موافقم ولی رسایی را نه، رسایی در بسیاری از موارد تندروی می کند.
313
نماینده های خداترس و خادم و انقلابی مثل برادر جانباز زاکانی و رسایی و قدوسی یکیشون به همه مجلس می ارزه و کارآیی داره. خدا حفظشون کنه و بهشون توفیق روز افزون و برکت بده.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين وزرايي كه براي برخي وزارتخانه هاي خاص انتخاب شده اند خيلي زيركانه و البته موذيانه انتخاب شده اند كلا" وزراي پيشنهادي توسط هاشمي و ناطق نوري طيف مخالف رهبري به روحاني ديكته شده و ظاهرا" در صددند فتنه 88 را در آينده نزديك به شكل ديگري كليد بزنند به همين خاطر چند وزارتخانه حساس مثل كشور ، علوم و آموزش عالي و آموزش و پرورش و اطلاعات را به افرادي كه نسبت به فتنه 88 خوشبين بوده و تلويحا" يا زير زيركي حمايت كرده اند بسپارند و پس از استقرار دولت بطور خزنده و نرم نرم با هدايت و حمايت حاميان دانه درشت فتنه 88 طرحي نو از فتنه درافكنند و كلك نظام را از بيخ و بن بركنند،. زهي خيال باطل .

خيال همه تو راحت با اين كابينه پيشنهادي كشور به قهقرا خواهد رفت و اگر شانس بياريم انرژي هسته اي تعطيل نشه اما از سرعت پيشرفتش قطعا" كاسته ميشه بيشتر آقايان كابينه پيشنهادي يه جورايي به غربي ها خصوصا" انگليس پليد خوشبين هستند بويژه شخص خود رئيس جمهور و با حيله تدبير و اعتدال آب رفته را به جوي باز گردانند و همه رشته هايي را كه احمدي نژاد رشته دوباره پنبه كنند .

ملتي كه تا كنون همه مشقات را تحمل كرده گراني و تورم خداد درصدي را تحمل كرده خوب نيست دوباره برگرده سر پله اول دوباره سفارت روباه پير استعمار رونق بگيره .

تازه اين آقايان وزراي پيشنهادي كه قبلا" در سمتهاي گوناگون در راس كار بوده اند آن موقع كه جوانتر بودند چه كردند چه تاجي زدند به سر ملت كه حالا كه پيرتر و فرتوت شده اند بخواهند بزنند؟ خلاصه اش آبي از اين كابينه گرم نمي شود .

سالي كه نكوست از بهارش پيداست
ماستي كه ترش است از تغارش پيداست

به نظر من از اين تغار كابينه ماست شيريني بدست نخواهد آمد .
با وجود آنكه هنوز بيش از ۴ سال از آن فتنه بزرگ نگذشته اما عده اي طوري حرف مي زنند كه انگار كسي، ديگر نبايد از آن جنايت بزرگ در حق ملت و كشور حرف بزند و اين ظلمي بزرگ تر از آن است...

داستان فتنه و فتنه گران همچون ظالمين در روز عاشورا بايد در تاريخ بماند تا كشور ما از فتنه هاي بعدي بيمه شود وگرنه اگر به همين منوال پيش رود و به عاملين فتنه پاداش هاي بزرگي همچون صدارت و وزارت اعطا شود بايد به جد و يقين نگران فتنه هاي بعدي بود...

مثلا امروز ربیعي سخنراني كرد حتي يك نفر از نقش اين آقا در فتنه ۸۸ و پرونده قتل هاي زنجيره اي سخني نگفت!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
با معرفي كابينه دستچين شده هاشمي رفسنجاني توسط روحاني شعار تدبير و اميد شعاري تو خالي و براي فريب مردم بوده و نتيجه اش يكي دو سال بعد آشكار خواهد شد .
میثم
Iran, Islamic Republic of
امثال زاکانی نماینده ملت هستن، علی مطهری ها هم نماینده ملت هستن. ولی این کجا و آن کجا؟ برای مملکتم متاسفم با این دولت، با این وزرا، با این نمایندگان. امام و شهدا، شرمنده ایم ...
یک معلم دلسوز
United States
زاکانی دوستت دارم
دوستت دارم
دوستت دارم
من به عنوان یک معلم از شما حمایت میکنم
نجفی نباید رای بیاورد
رای آوردنش یعنی بازگشت بدبختی وسیاهی وننگ به آموزش وپرورش