شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی:

فراجناحی با فراانقلابی بودن یکی نشود

وزرای پیشنهادی تکلیف خود را با فتنه مشخص کنند
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 304559
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: بر این باوریم که نباید فراجناحی بودن با فرا انقلابی بودن یکی شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی امشب در مراسم تجلیل از خبرنگاران که از سوی این حزب برگزار شده بود ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: در موتلفه اسلامی بنای ما بر ارتباط وسیع با رسانه‌های گروهی است و هر هفته به طور منظم موضع‌گیری حزب راجع به مسائل مختلف کشور را به رسانه‌ها ارسال می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به شعار حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: روحانی با شعار ارزشمند اعتدال به میدان رقابت انتخابات آمد و مردم هم به این شعار رای دادند. البته معتقدیم شخص آقای روحانی باید تعاریفی را از اعتدال ارائه کند تا اعتدال به سرنوشت اصلاحات دچار نشود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: سران اصلاحات نتوانستند به تعریفی از اصلاحات ارائه دهند و امروز هر یک از تشکل‌های اصلاح‌طلب تعریفی جداگانه از اصلاحات دارند از این رو معتقدیم اعتدال باید تعریف شود.

حبیبی افزود: البته نباید گفت آنهایی‌که به حسن روحانی رای نداده‌اند اهل افراط یا تفریط بودند و یا به اعتدال اعتقادی نداشتند. بر این باوریم در مشی اعتدال‌گرایی نباید از اصول عدول کنیم چرا که مهمترین شاخصه اعتدال‌گرایی قانون‌گرایی و ارزش‌گرایی است.

وی با بیان اینکه روحانی در انتخابات شعار فراجناحی بودن را نیز مطرح کرده بود اظهار داشت: برخی از موارد و برخی از اشخاص فراجناحی بودن را به منزله فرانقلابی بودن می‌دانند که این به هیچ وجه درست نیست. عده‌ای معتقدند شورای نگهبان فراجناحی عمل نمی‌کند در حالیکه شورای نگهبان به هیچ وجه کاری به حزب و تشکلی خاص ندارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه سخنانش با اشاره به بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس اظهار داشت: تقاضای ما از نمایندگان مجلس این است که در بررسی وزرای پیشنهادی موضع‌گیری آنها را در فتنه ۸۸ به عنوان محک مهم در نظر بگیرند. نمی‌شود هرگاه نتیجه انتخابات مطلوب آنها بود بپذیرند و هرگاه نتیجه مطلوب نبود آن را نپذیرند.

حبیبی خاطر نشان کرد: انتقادی که ما به دولت نهم و دهم داشتیم آن بود که این دولت به بهانه شکستن حلقه مدیریت به تجربیات کمتر توجه می‌کرد ما دیگر در آزمون و خطا به سر نمی‌بریم و وزرا باید از شایستگی کامل برخوردار باشند باید پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب باشند.

وی ادامه داد: بعضی می‌گویند ما فقط التزام داریم در حالیکه معتقدیم التزام کافی نیست اعتقاد هم باید باشد ما به آنها می‌گوییم آیا شما اعتقاد دارید که سکوت می‌کنند.

دبیر کل حزبه موتلفه اسلامی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهد وارد کابینه یازدهم شوند باید تکلیف خود را با فتنه ۸۸ مشخص کنند، اظهار داشت: افرادی‌که می‌خواهند وارد کابینه شوند باید تکلیف خود را با فتنه و تعزیه‌گردانان ۸۸ مشخص کنند این افراد تشنج آفریدند و طرفداران آنها نیز از آنها حمایت کردند. معتقدیم کابینه باید پایبند به ارزش‌های اسلامی باشد.

حبیبی تاکید کرد: بر این باوریم که نباید فراجناحی بودن با فرا انقلابی بودن یکی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *